Moderator: Moderafo's
spacy schreef:Als ik in mijn omgeving rondkijk heb ik soms het idee dat de mannen duurdere hobby's hebben, even wat voorbeelden waar veel geld op kan gaan aan het volwassene speelgoed:
-auto, motor
-gereedschap
-computer
-modelbouw
-fotografie
-racefietsen/mountainbikes of andere sport
dus die paar setjes kleding redden het volgens mij echt niet tegen dit soort aankopen en onderhoud ervan
spacy schreef:Als ik in mijn omgeving rondkijk heb ik soms het idee dat de mannen duurdere hobby's hebben, even wat voorbeelden waar veel geld op kan gaan aan het volwassene speelgoed:
-auto, motor
-gereedschap
-computer
-modelbouw
-fotografie
-racefietsen/mountainbikes of andere sport
dus die paar setjes kleding redden het volgens mij echt niet tegen dit soort aankopen en onderhoud ervan
Giovannino schreef:Ik heb zojuist die twee eerdergenoemde testen gedaan: bij de puntentest scoorde ik 130 (maar ik bleek hem achteraf al eerder gedaan te hebben, toen scoorde ik 85 punten...nóg mannelijker); bij de androgynie-test bleek ik daarentegen 'een beetje vrouwelijk'.
Mijn vermeende vrouwelijkheid is me vaak verweten, maar ik stoor me er niet meer aan. Ik ben er trots op een man te zijn en dat ik van smaakvolle attributen en leuke kleren houd, muziek en kunstzinnige zaken bemin, me ervoor inzet om de mij omringende mensen dieper te leren kennen (het liefst in 1 op1-gesprekken) etc., zie ik eerder als een aanvulling dan vermeende vrouwelijke derivatie. Ik merk ook dat ik eerder op vrouwen val met zowel sterke vrouwelijke als -vermeende- mannelijke karaktertrekken.
Dat boek 'Mannen komen van Mars, Vrouwen komen van Venus' heb ik ook gelezen. Wat ik frappant vond, was dat de schrijver in zijn voorwoord al opmerkte dat de geschetste (stereo)typeringen in sommige huwelijken geheel andersom zijn, inclusief een 'holletje' voor de vrouw enzoveurt...Zou het toch zo zijn dat het onderscheid mannelijkheid - vrouwelijkheid in wezen eigenlijk onzin is?
Boekenlezer schreef:Nou liep ik altijd met het idee in mijn hoofd dat dames zo ingewikkeld zijn als het gaat om het aangaan van een relatie... dat je nooit weet wat ze zullen zeggen... en dat mannen daarin wel veel rechtlijniger en begrijpelijker zouden zijn. Maar als ik naar mij zelf kijk als man, krijg ik het idee dat dat wel eens een fabeltje kan zijn. Mijn gevoel gedraagt zich helemaal niet zo rechtlijnig en in dezelfde richting, als dat ik veronderstelde. Integendeel, ik ken inmiddels de ervaring dat je van afstand helemaal "begeistert" kan zijn van een vrouw, maar als ze dichtbij komt met belangstelling voor je, op zo'n manier dat je gaat denken 'binnenkort zou het maar zo wat kunnen worden', dat dat best wel schrikken kan zijn. Heel tegenstrijdig, maar zo kan mijn gevoel zich gedragen.
Ik wist het niet van mijzelf, maar ik heb het ontdekt.![]()
Ofwel: ik kan blijkbaar zelf ook heel complex en onvoorspelbaar zijn!![]()
Welke ervaringen hebben de dames in dat opzicht eigenlijk met mannen?
em_ma schreef:Boekenlezer schreef:Nou liep ik altijd met het idee in mijn hoofd dat dames zo ingewikkeld zijn als het gaat om het aangaan van een relatie... dat je nooit weet wat ze zullen zeggen... en dat mannen daarin wel veel rechtlijniger en begrijpelijker zouden zijn. Maar als ik naar mij zelf kijk als man, krijg ik het idee dat dat wel eens een fabeltje kan zijn. Mijn gevoel gedraagt zich helemaal niet zo rechtlijnig en in dezelfde richting, als dat ik veronderstelde. Integendeel, ik ken inmiddels de ervaring dat je van afstand helemaal "begeistert" kan zijn van een vrouw, maar als ze dichtbij komt met belangstelling voor je, op zo'n manier dat je gaat denken 'binnenkort zou het maar zo wat kunnen worden', dat dat best wel schrikken kan zijn. Heel tegenstrijdig, maar zo kan mijn gevoel zich gedragen.
Ik wist het niet van mijzelf, maar ik heb het ontdekt.![]()
Ofwel: ik kan blijkbaar zelf ook heel complex en onvoorspelbaar zijn!![]()
Welke ervaringen hebben de dames in dat opzicht eigenlijk met mannen?
Dat is wel herkenbaar wat je schrijft. Denk dat dat overigens net zo goed voor vrouwen geldt.... En dat zeg ik uit ervaring![]()
Laatst hoorde ik de uitspraak van iemand die zei over het aangaan van een relatie: dat wat je het liefst wilt (een relatie), daar ben je ook het meest bang voor.
Omdat je daarin dus ook het meest gekwetst kan worden en een gebroken hart is een van de naarste dingen die je kunnen overkomen.
keessie schreef:Vrouwen proberen hun man/ vriend te laten veranderen als ze zich aan sommige dingen storen.
Mannen zijn oplossings- en succes gericht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten