Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Gezin en ... hobby's

Berichtdoor LeChat » 15 feb 2008 00:11

De 'Gezin en ....'-topics zijn in de mode tenslotte :wink:. Zonder gekheid: n.a.v. een opmerking van *Annet* in het topic 'Gezin en huishouding' over haken, crea-bea's en dat soort zaken:

Hebben we nog tijd voor onze hobby's, of schiet dat erbij in naast alle drukke bezigheden?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 feb 2008 12:15

Ik vind plezier hebben in m'n bezigheden belangrijker dan een schoon huis :wink: . Dus ik zit hier regelmatig temidden van de puinhopen lekker met een boek op de bank, ga een lekkere cake bakken of trek er met m'n camera opuit. Het liefst zou ik ook nog een cursus fotografie willen doen, maar daarvoor ontbreekt het nog wel even aan tijd...

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 15 feb 2008 13:05

Ik heb tijd zat voor mn hobby's (en ja, ik maak ook deel uit van een gezin) :P

Vanavond weer ff schieten, morgen nog wat dingetjes uitzoeken voor mn hovercraft e.d. :)
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 feb 2008 13:49

jah.. hier ook hobby.. haken!! duizend keer uithalen en dan na drie maand werken eindelijk af... en als het af is.. past madammeke et al niet meer.... :oops: dus maar wee ruithalen!

verder kruikzakken gehaakt.. en naaien doe ik ook, maar haken is wat simpeler.. voor naaien moet je eerst alle tokozooi tevoorschijn halen... en daar heb je ook wat meer troep van achteraf dan van haken!!

en borduren doe ik ook nog! aap noot mies ben ik mee bezig.. k moet nog één plaatje en wat stiksteekejs en dan issie af! alleen nu kom ik er heeeelemaal niet meer aan toe :oops:

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 15 feb 2008 20:19

Hobbies vind ik zelfs naast het gezin best belangrijk! Het is een vorm van ontspanning. Ik vind het heerlijk om iedere keer weer wat te bakken. Verder heb ik meestal wel breiwerk 'op staan', op dit moment ben ik ben een sjaal voor m'n dochter bezig, maar ook meerdere truitjes/vestjes liggen in de kast. En verder naaien, heerlijk om te doen en voor mijn gevoel bespaar ik daar best mee. Vaak komt daar minder van, omdat je inderdaad een zooi te voorschijn moet halen. Daarom heb ik met een vriendin een vaste naaiavond. Kunnen we ondertussen heerlijk bijkletsen én natuurlijk ideeën uitwisselen. Er komt weleens wat tussen, maar we proberen buiten de vakanties om iedere week samen te naaien. Genoeg te doen dus naast ons gewone huishoudelijke werk!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 15 feb 2008 20:55

Ik ben altijd bang dat de verveling toeslaat als je eenmaal getrouwd bent.

Blijkbaar leert de praktijk anders?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2008 23:14

Juist minder verveling. Want nu heb ik een huis dat ik bij moet houden en was enzo.
Ik merkte sowieso de afgelopen tijd dat ik wat stresserig werd, wat ik eigenlijk nooit zo had. Doordat ik werk, afstuderen, allerlei clubs en vergaderingen van de kerk. Dus heb ik gekeken wat ik erg graag wilde doen en mij ontspanning gaf.
Dus is het pianoles geworden. Piano spelen had ik mezlf al aangeleerd, maar om verder te komen en wat meer 'druk' erachter om te spelen heb ik pianoles genomen.
En dat vind ik tot nu toe heerlijk. Mezelf elke dag dwingen om mijn ontspanning te nemen. Heerlijk!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 16 feb 2008 00:07

Mwoh misschien kun je beter aangeven of er verveling optreedt bij getrouwd zijn als je iets van 20 jaar getrouwd bent i.p.v. 4 maanden of iets dergelijks 8)
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2008 10:29

Nou, ik denk dat verveling minder blijft. Toen ik bij mijn ouders woonde deed ik totaal niets in het huishouden, alleen af en toe mijn eigen kamer.
Als je later misschien zelfs kids hebt, dan ben je altijd bezig lijkt me, of kun je altijd bezig zijn. (en juist vooral dán is het hebben van een hobby ofzo heel belangrijk)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 22:57

Ik vind bijna alles leuk om te doen: naaien, borduren en nou dat haken weer. Maar ik vind RW ook zoveel tijd opslokken maar dat vind ik ook leuk. Moeilijke keuze hee

Leuk topic dames en laat es wat creatiefs zien! Vooral dat haken ben ik benieuwd naar.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 18 feb 2008 14:44

Mmm, ik heb niets van breiwerk ofzo, daar vind ik echt niets aan.
Ik heb een dwarsfluit, dat is een hobby en als ik even gewoon lekker niets wil doen en nergens aan denken dan pak ik mn fluit en ga 3 kwartier met een CD mee staan doen. Heerlijk.
Verder vind ik een beetje achter internet ook ontspannen, alleen heb ik dan heel snel een schuldgevoel, echt zo van...ga eens wat nuttigs doen. Dat heb ik met mn fluit niet, heel raar.
Ik heb het ook als ik lekker onderuit op de bank een boek ga zitten lezen... Na een paar bladzijden leg ik het dan weer weg en ga ik maar 'iets nuttigers' doen... :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 18 feb 2008 14:54

Ik heb altijd genoeg hobby's om te doen... Ik woon op kamers, dus moet in feite ook mn huishouden runnen. Daarnaast mn studie nog en dan nog iedere dag ff tijd om te ontspannen. Tijdens het huiswerk van mn studie, zit ik ook regelmatig op RW, dus heb k inspanning en ontspanning tegelijk :) Is ook wel lekker, maar het nadeel is dat het huiswerk wat langer duurt. Heb ik verder geen problemen mee hoor :wink:
Andere hobby's zijn: tekenen, schrijven en borduren. Ik heb nu weer wat borduurwerk van Marjolein Bastin liggen. Ben k nog niet aan begonnen, omdat k momenteel wat druk ben met schoolwerk. Maar tekenen kan vaak tussendoor wel even... ff een schetsje en later uitwerken... Heerlijk! En schrijven doe k vaak in de vorm van gedichten... Even mn gedachten op papier zetten... Met mn neus in een boek, muziekje erbij, das ook wel een hobby van me... Ik heb altijd wel wat te doen. Als k nix doe, ben k ziek :wink: :lol:
Szent az Úr

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 feb 2008 15:05

Wat leuk al die gezin en ... topics. Mijn grote hobbie is lezen, maar overdag komt daar heel weinig van, maar dan probeer ik wat te naaien voor de kinders. Is een leuke hobbie en je hebt er nog wat aan. En zomers fietsen en naar het zwembad met het kroost!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 feb 2008 21:41

Ansje, wat jij zegt heb ik ook. Eigenlijk voel ik me een nietsnut met lezen maar als ik weer es te lang achter de pc heb gezeten ook. Daarom probeer ik het alleen 's avonds en of 's nachts te doen.

Post es foto's van jullie creaties!

Ik ben nu met een borduurwerk bezig, een monikkenwerk. Kwam er van de week achter dat ik er al 5 jaar mee bezig ben. Maar ik heb ook heel veel genaaid en weet ik veel wat gedaan. Kan ook niet alles doen hee.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 feb 2008 23:18

Vanavond twee slingers geknipt. Heerlijke ontspanning.

Terug naar “Archief”