gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 15 feb 2008 09:28

Haha, ik dweil wel vloerbedekking :oops: Best fout misschien, maar het is hier heel gewoon en ik ben vanzelf mee gaan doen. Maar ik moet zeggen dat het wel handig is als er vlekken in zitten en het gaat ook best lekker ruiken. De mensen hier hebben vaak van die vloerkleden en die moeten ook gewassen worden. Degenen die op het platteland wonen hebben vaak wel plek ergens in de tuin, maar voor de mensen in een flat is dat lastiger. Gelukkig is daar ook iets op gevonden: dat doen ze dan in de autowasstraat! Werkt geweldig :D

Ik las hier dat iemand de vloer eerst kletsnat dweilt en daarna droog, wat is daar de logica achter? Ik veeg of zuig eerst en dan dweil ik maar een keer, is toch makkelijker, sneller en ook goed?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 15 feb 2008 09:52

Wat ook goed helpt voor vieze voegen is even een behangstomer erop zetten...
Ik moet hier maar s gaan afwassen, dweilen en was opvouwen. Moet alleen nog even zin zien te krijgen. Moet vanmiddag weg, dus 't moet wel even gebeuren. Maar ja ;)
Wat een idee met vloerkleden! Ik zag dat ze ze bij Aldi in de aanbieding hadden, moet ik morgen toch maar even achteraan.
Ik gebruik eigenlijk heel weinig chloor... af en toe de badkamer. Maar gebruik vaak allesreiniger voor 't schoonmaakwerk, laminaatspul voor 't dweilen, en verder beneden vaak met gewoon alleen water.
Voor de wc heb ik gewoon wc-reiniger... o ja die moet ik vandaag ook nog schoonmaken :(

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 feb 2008 09:59

Lalage schreef:Ik kreeg een uitnodiging voor een Tupperwareparty... lijkt me best lollig, misschien juist omdat het zo fout is :mrgreen: Heeft iemand daar ervaring mee?

Gewoon gaan, je moet toch alle dingen een keer gedaan hebben in het leven?!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 feb 2008 10:08

*Annet* schreef:
Lalage schreef:Ik kreeg een uitnodiging voor een Tupperwareparty... lijkt me best lollig, misschien juist omdat het zo fout is :mrgreen: Heeft iemand daar ervaring mee?

Gewoon gaan, je moet toch alle dingen een keer gedaan hebben in het leven?!

Inderdaad, en een paar kasten vol met 'ruimtespaarders' is nooit weg toch? Neem wel je portemonnee goed gevuld mee :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 feb 2008 10:20

Haha, een Tupperware-party! Nog nooit geweest... een paar jaar terug kreeg ik een uitnodiging van mijn nicht, maar ja, wat moet ik met huishoudelijke dingen?! Toen is mijn man maar gegaan. Die heeft lol gehad, niet normaal, als ik er nu nog naar vraag, begint ie al te glimlachen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 feb 2008 10:48

Vloerbedekking dweilen doe ik eigenlijk ook :oops: . Ook het kleed wat in de kamer lag dweilde ik regelmatig met groene zeep en een scheutje amonia. Je wilt niet weten hoeveel viezigheid er vanaf kwam.

Vandaag is mn sopdag begonnen.....heb de hele morgen al tijd verspeeld met al mn zwangere vriendinnen te bellen of ze al al het baren waren. ( werkontwijkend gedrag).......maarre ik ga zometeen beginnen...zucht. Heb niet voor niets vrij genomen :? . Ik heb gelukkig wel een stok achter de deur.....morgen komt nl iemand boven gordijnen opmeten ( hangt nog kastpapier voor de ramen)en het is gewoon nodig....

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 feb 2008 11:52

Saskia schreef:Ik las hier dat iemand de vloer eerst kletsnat dweilt en daarna droog, wat is daar de logica achter? Ik veeg of zuig eerst en dan dweil ik maar een keer, is toch makkelijker, sneller en ook goed?

Hmm ja waarom ik dat doe :-k..... Eerst de vloer ff goed nat maken, kan het vuil losweken, en daarna met een uitgewrongen dweil erover heen. Neem je het vuil gelijk mee, en blijft er niet veel water op de grond liggen. Zo heeft ieder z'n eigen manier van dweilen :P.

Tupperware is wel duur, maar het gaat we lang mee. Ik wil de schaaltjes etc. ook allemaal van tupperware hebben. Wacht alleen nog op n tupperwareavond...... Omdat het ook best duur is, koop ik liever het in stapjes.

Hier worden de voegen weer netjes schoon met chloor. Gaan we geen stoomreiniger voor huren. Tis nu alleen geen gezicht, de helft is licht en de andere helft nog donker. De chloor is op, maar mams gaat vanmiddag weer nieuw halen en dan morgen gaat de rest geschrobt worden. Zegt ze gisteravond, je bent volgens mij weer aardig bezig weest. Ja zegt m'n pa, ze word al n aardig moedertje :P. Zegt die blijf voorlopig nog maar lekker bij ons.

Vind crea bea ook helemaal super :lol:. Alleen tijd dat ontbreekt wel eens. De ene keer is het bloemen, kaarten, kraaltjes, foto's etc. Crea dingen die in de Gezinsgids/Terdege etc staan haal ik dr altijd uit, en stop ze dan in n map. En dan af en toe maak ik het weer ns.
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 feb 2008 13:48

Saskia schreef:Haha, ik dweil wel vloerbedekking :oops: Best fout misschien, maar het is hier heel gewoon en ik ben vanzelf mee gaan doen. Maar ik moet zeggen dat het wel handig is als er vlekken in zitten en het gaat ook best lekker ruiken. De mensen hier hebben vaak van die vloerkleden en die moeten ook gewassen worden. Degenen die op het platteland wonen hebben vaak wel plek ergens in de tuin, maar voor de mensen in een flat is dat lastiger. Gelukkig is daar ook iets op gevonden: dat doen ze dan in de autowasstraat! Werkt geweldig :D

Ik las hier dat iemand de vloer eerst kletsnat dweilt en daarna droog, wat is daar de logica achter? Ik veeg of zuig eerst en dan dweil ik maar een keer, is toch makkelijker, sneller en ook goed?
]

ik wist niet eens dat je het kon dweilen... zal het binnenkort eens proberen... in de hal zitten wat vlekken in de vloerbedekking.. wie weet word thet dan beter!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 15 feb 2008 15:37

Anette, wist je dat ze bij de Lidl Chloor met geurtjes hebben? Nee, serieus hoor. Ik heb er ook een fles van staan, omdat ik chloor gewoon niet lekker vind ruiken. Ik kreeg pas deze tip van m'n schoonzus en nu vind ik het niet zo erg om af en toe de badkamer en wc een goede beurt te geven met chloor mét geurtje :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 feb 2008 16:05

Ik heb vandaag een tandenborstel meegewassen in de wasmachine. Was wel beetje verbaasd toen dat ding netjes voor het raam van de wasmachine lag. Hij heeft waarsch in een handdoek gezeten die ik mee had genomen naar de slaapdienst :)

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 15 feb 2008 16:13

dan zijn je tandjes straks extra schoon erica ;)

ik mag als ik thuis kom ook lekker weer aan de slag, denk dat ik was moet gaan doen
Laat je leiden door Hem!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 feb 2008 22:47

Jij MAG aan de slag

jij MOET de was gaan doen

enne als er nog iemand wat tupperbakkies wil hebben? ik krijg mijn lades niet dicht. Had de hoop dat ik na de verhuizing meer tupperware kwijt kon in een kast of lade, helaas niet het geval. Dus ik koop nix meer op tupperware party. Voordeel dat ik hier nog bijna niemand ken, word ik ook niet gevraag. :mrgreen: en anders kom ik om de kamer op te vullen.

Op MP kun je het ook kopen of op rommelmarkt voor veel minder geld!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 feb 2008 09:45

*Annet* schreef:Jij MAG aan de slag

jij MOET de was gaan doen

enne als er nog iemand wat tupperbakkies wil hebben? ik krijg mijn lades niet dicht. Had de hoop dat ik na de verhuizing meer tupperware kwijt kon in een kast of lade, helaas niet het geval. Dus ik koop nix meer op tupperware party. Voordeel dat ik hier nog bijna niemand ken, word ik ook niet gevraag. :mrgreen: en anders kom ik om de kamer op te vullen.

Op MP kun je het ook kopen of op rommelmarkt voor veel minder geld!

Hee ik zoek nog diepvriesbakken van de tupperware. Wat heb je nog meer in de aanbieding??
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 feb 2008 10:49

ik moet nog boodschappen doen, strijken, afwassen, soep koken, vlees braden, opruimen, wasophangen.....bbrrrr en moet om 4 uur weg. Dus ik ga maar eens aan de slag.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 feb 2008 11:31

ik was om half 11 terug van mijn werk mijn man is met een vriend samen boodschappen aant doen dus ik heb even snel alles gedaan
huiskamer alles nat afgenomen stof gezogen en gedweild keuken schoongemaakt en stofgezogen en de wc helemaal gedaan en ik ben nu heerlijk klaar. straks nog 1 was ophangen.

Terug naar “Archief”