Denkertje21 schreef:psssstttt... die 60.000 ex-gergemmers zijn niet allemaal weggelopen omdat ze op voetballen zaten...
waar gíng dit topic ook al weer over?
Maak dan een apart SPORT of NON-SPORT topic!
Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Maak dan een apart SPORT of NON-SPORT topic!
Denkertje21 schreef:Denkertje21 schreef:psssstttt... die 60.000 ex-gergemmers zijn niet allemaal weggelopen omdat ze op voetballen zaten...
waar gíng dit topic ook al weer over?
Maak dan een apart SPORT of NON-SPORT topic!
Veruit de meeste ex-leden van de Gereformeerde Gemeenten hadden voornamelijk moeite met de theologie van het kerkverband, en dan vooral de inperking van het aanbod van de genade.
Jantjes schreef:Veruit de meeste ex-leden van de Gereformeerde Gemeenten hadden voornamelijk moeite met de theologie van het kerkverband, en dan vooral de inperking van het aanbod van de genade.
Dat kan ik me voorstellen want we nemen maar wat graag' een aanbod aan’ die natuurlijk nooit uit ‘genade’ kan bestaan want dan is het geen genade meer maar onbarmhartigheid.
Dus de Ger.Gem. hoeft niet te treuren over verlies (doen ze ook niet) ze willen de leer zuiver houden.
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Er staat nog steeds niet in de Bijbel een tekst die zegt: "Hakt, zaagt, veroordeelt, maak onderscheid en houdt uw oogkleppen op".
Het is niet de eerste keer dat je zo'n hooghartige toon aanslaat Jantjes. Je geeft mij als CGK-er in hart en nieren elke keer een tik in mijn gezicht als je met "de zuivere leer" aankomt om aan te duiden dat de Ger.Gem "de meest zuivere leer" verkondigt.
Joepie Meloen schreef:Met alle respect, maar ik denk dat sommige dingen ingewikkelder in elkaar zitten dan velen alhier geloven.
Om terug te komen op dat intellectuele: Geef eens een gedegen argument dat er binnen de Gereformeerde Gemeenten geen ruimte is voor intellectueel nadenken.
Dat vind men over het algemeen genomen ook in de gereformeerde hoek van GKv tot GGiN(BV).CaptainCaveman schreef:Joepie Meloen schreef:Met alle respect, maar ik denk dat sommige dingen ingewikkelder in elkaar zitten dan velen alhier geloven.
Om terug te komen op dat intellectuele: Geef eens een gedegen argument dat er binnen de Gereformeerde Gemeenten geen ruimte is voor intellectueel nadenken.
Omdat intellectuelen zich moeten houden aan de 'onfeilbaarheid van de Bijbel'.
Men is het ongetwijfeld niet met bepaalde gedachten eens (bijv. het 6000-jarig bestaan van de aarde/mens). De GG meent echter dat dit wel het geval is, omdat God dat zogenaamd 'heeft gezegd'.
Wanneer je hier als intellectueel een andere mening op nahoudt neemt men je niet meer serieus, wánt: je tornt aan God's Woord.
Even kort door de bocht, maar ik denk dat het een (hoe triest ook) redelijk voorbeeld is.
CaptainCaveman schreef:Men is het ongetwijfeld niet met bepaalde gedachten eens (bijv. het 6000-jarig bestaan van de aarde/mens). De GG meent echter dat dit wel het geval is, omdat God dat zogenaamd 'heeft gezegd'.
Wanneer je hier als intellectueel een andere mening op nahoudt neemt men je niet meer serieus, wánt: je tornt aan God's Woord.
Denkertje21 schreef:Met alle respect voor jou als persoon, maar ik kots van dit soort dooie godsdienst dat niets ander is dan een aaneenschakeling van dooie woorden! Er is NIETS van je zelf bij en NIETS van je eigen BEVINDING!
En daar leg je nou gelijk de vinger op de zere plek van der Gereformeerde Gemeenten e.a. Het net als goed bier in een droog glas waar nog wat eigen afwasmiddel in zit: Het slaat dood.
Spoel eerst je glas maar eens in fris en levend water en moet je de werking van het schuim eens zien!
CaptainCaveman schreef:Joepie Meloen schreef:Met alle respect, maar ik denk dat sommige dingen ingewikkelder in elkaar zitten dan velen alhier geloven.
Omdat intellectuelen zich moeten houden aan de 'onfeilbaarheid van de Bijbel'.
Men is het ongetwijfeld niet met bepaalde gedachten eens (bijv. het 6000-jarig bestaan van de aarde/mens). De GG meent echter dat dit wel het geval is, omdat God dat zogenaamd 'heeft gezegd'.
Even kort door de bocht, maar ik denk dat het een (hoe triest ook) redelijk voorbeeld is.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten