hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 13 feb 2008 18:26

Toetsenbord schreef:Dat bepalen ouders volgens mij zelf. Ken er nog genoeg van 10+ waar helemaal niet meer mis mee is als een 'standaard' gezin.

In de Alblasserwaard zijn ook genoeg gezinnen te vinden die 10+ kinderen hebben, waarvan ieder kind ontzettend achterloopt. Zowel in ontwikkeling als in socialiteit e.d.

En dan te bedenken dat het op 'Bijbelse gronden berust'. Yeah, right... je vrouw lichamelijk afpeigeren en je kinderen niet normaal kunnen verzorgen is Bijbels. Uhu.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 13 feb 2008 18:26

Hoe bedoel je dat?

Je weet natuurlijk niet wat er in gezinnen speelt. Dat kun je van de buitenkant ook niet zien. Maar ik zou niet weten wat er met een groot gezin mis is als beide ouders er achter staan en alles redelijk welvarend is.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

sela

Berichtdoor sela » 13 feb 2008 18:31

'men' kan dan wel het gevoel hebben het goede te doen door kinderen te krijgen en niet aan geboortebeperking te doen. maar wat als je vervolgens te verliefd bent op je kinderen? of je laat verleiden door wereldse schatten als kinderwagens etc..? of geeft dat niet en hoort dat erbij? gewoon omdat het heel bijzonder is om moeder te zijn? [of vader]

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 18:33

CaptainCaveman schreef:
Toetsenbord schreef:Dat bepalen ouders volgens mij zelf. Ken er nog genoeg van 10+ waar helemaal niet meer mis mee is als een 'standaard' gezin.

In de Alblasserwaard zijn ook genoeg gezinnen te vinden die 10+ kinderen hebben, waarvan ieder kind ontzettend achterloopt. Zowel in ontwikkeling als in socialiteit e.d.

En dan te bedenken dat het op 'Bijbelse gronden berust'. Yeah, right... je vrouw lichamelijk afpeigeren en je kinderen niet normaal kunnen verzorgen is Bijbels. Uhu.

Ik kom ook uit de Alblasserwaard CC, voorbeeldjes graag 8)

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 13 feb 2008 18:34

Maar volgens mij hebben die punten te maken met vader of moeder (ouder) zijn en niet met een groot of minder groot gezin.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 13 feb 2008 18:44

[/quote]In de Alblasserwaard zijn ook genoeg gezinnen te vinden die 10+ kinderen hebben, waarvan ieder kind ontzettend achterloopt. Zowel in ontwikkeling als in socialiteit e.d.

En dan te bedenken dat het op 'Bijbelse gronden berust'. Yeah, right... je vrouw lichamelijk afpeigeren en je kinderen niet normaal kunnen verzorgen is Bijbels. Uhu.[/quote]

Kijk, dit vind ik nu dus juist de onzin eraan. Dat heeft volgens mij echt niet alleen met de grootte van het gezin te maken! Er zijn ook kleinere gezinnen waar vrouwen lichamelijk worden afgepeigerd (wat een vervelend woord). En er zijn ook kleinere gezinnen waar ieder kind achter loopt (alleen zijn dat er dan natuurlijk minder :wink: ) Daar tegenover zijn er ook grotere gezinnen waar kinderen niet achterlopen en waar er wel terdege rekening wordt gehouden met de vermogens van de moeder (en vader!)

Laat ouders lekker zelf uitmaken wat ze acceptabel vinden en wat niet.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 13 feb 2008 19:35

jamillah schreef:Ik kom ook uit de Alblasserwaard CC, voorbeeldjes graag 8)

Uit welke plaats? :shock: ;)

Ik ken ook voorbeelden van gezinnen met veel kinderen die qua ontwikkeling niets achterlopen (integendeel: gezellig/gemeenschapszin etc.), maar dan praten we over +6.

Overigens ben ik nu misschien iets te generaliserend, maar het valt me behoorlijk op.
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 13 feb 2008 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 19:39

Ik ken ze geen van allen, kom dan ook uit Bleskensgraaf :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2008 19:40

Is dat niet gewoon dorps?
Mijn broertje en zusje hebben een tijdje op een basischool in een heel klein dorp gezeten, en daar vond de meerderheid van de ouders het onzin dat kinderen verder leerden. Ook de kleinere gezinnen.
Mijn moeder wilde toen persé dat mijn broertje mavo ging doen, en dat vonden de leraren zo stom. Want waarom? Je moest met je handen leren werken.
Tja, voor mij een reden om mijn kind niet op zo'n school te doen. (één van de redenen dan). Het is ook gewoon de mentaliteit denk ik.

Denken eventuele toekomstige ouders trouwens ook na over een basisschool voor hun eventuele kinderen? Wij hebben hier in Rhenen namelijk geen gewone PC school, dus hebben we een probleem...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 13 feb 2008 19:40

Toetsenbord schreef:Kijk, dit vind ik nu dus juist de onzin eraan. Dat heeft volgens mij echt niet alleen met de grootte van het gezin te maken! Er zijn ook kleinere gezinnen waar vrouwen lichamelijk worden afgepeigerd (wat een vervelend woord).
Dat heeft een totaal andere invalshoek. Nu hebben we het over gezinnen die dit Bijbels verantwoord vinden.

En er zijn ook kleinere gezinnen waar ieder kind achter loopt (alleen zijn dat er dan natuurlijk minder :wink: )
Misschien wel, daarom vind ik het zo opvallend. :)

Daar tegenover zijn er ook grotere gezinnen waar kinderen niet achterlopen en waar er wel terdege rekening wordt gehouden met de vermogens van de moeder (en vader!)

Natuurlijk, maar in een gezin met meer dan 10 kinderen zijn deze problemen onvermijdelijk.
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 13 feb 2008 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 feb 2008 19:40

Ik vind niet kunnen om zomaar mensen zo te betitelen met naam er bij op een forum!!

daarbij ken ik gezinnen met 9 of 16 kinderen waar het uitstekend verliep allemaal. Het ligt geheel aan de ouders of zij het aan kunnen of niet en een ieder zal daarin zijn en haar eigen verantwoording in nemen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 13 feb 2008 19:45

Gerdien B. schreef:Ik vind niet kunnen om zomaar mensen zo te betitelen met naam er bij op een forum!!
Hm... misschien niet, nee. Ik heb mijn bericht aangepast.

daarbij ken ik gezinnen met 9 of 16 kinderen waar het uitstekend verliep allemaal. Het ligt geheel aan de ouders of zij het aan kunnen of niet en een ieder zal daarin zijn en haar eigen verantwoording in nemen.
Ik heb ook niet beweerd dat het onmogelijk is, maar over het algemeen denk ik dat dit níet het geval is.

Concrete cijfers heb ik vooralsnog niet kunnen vinden op internet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 feb 2008 19:52

Ik kom ook van een klein dorp maar ken er genoeg bij ons uit de kerk die aan het studeren zijn hoor is zelfs een vrouw(25 of zo) aan het studeren voor arts.
Dus of je van een dorp kom of niet dat maakt echt niet uit ligt er gewoon aan wat je zelf wil. Ik heb er voor gekozen om te werken en leren mijn broer ook maar mijn broertje is echt een studentje die verder wil gaan leren. En dat kan gewoon allemaal hoor

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2008 19:56

Ja, dat kan wel, maar het gaat over het algemeen. Zeker in bepaalde boerendorpjes met streng Christelijke mensen. Daar heerst over het algemeen gewoon meer de opvatting dat je als kind moet werken met je handen. NIet dat dat fout is, maar wel als je meer kunt vind ik.

Maargoed, ik zit er echt wel eens over in, over een basisschool voor eventuele kinderen. We hebben hier 2 pc scholen die juffen meesters hebben die niet meer in God geloven. Er is 1 zeer strenge reformatorische school waar ik een vreselijke hekel aan heb, en waar eventuele kinderen van ons nooit toe zullen worden gelaten, een Montessorischool en een Katholieke school.
Als we onze kinderen echt naar een goede PC school zouden willen doen moeten we altijd minimaal 5 km rijden. Pff, dat lijkt me niks.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 20:01

Nou missF, heb jij even een goede reden een ander huisje te kopen in een plaats met een goede school.. 8)

Kom anders weer gezellie naar Bles, geweldige school daar..

(ik moest Boudin met zn 2.5 jaar al inschrijven trouwens :shock: )

Terug naar “Archief”