Moeder en studie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Moeder en studie

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 07:57

Dit topic is gesplitst van een ander topic, sommige dingen kunnen dus wat minder duidelijk zijn.

Moeders onder ons kunnen het slecht bevatten dat er vrouwen zijn die niets of weinig hebben met een babytje krijgen.

Die vrouwen snappen moeders niet dat er de drang is om voor te planten.

Volgens mij is de discussie zo goed als doodgelopen want eens zullen de beide partijen het niet worden.

Nu even over mezelf. Ik heb ook altijd gezegd, ik val in herhaling denk ik 8) , dat het komt zoals het komt. Nu ik kort achter elkaar 2 kleintjes heb vind ik het allemaal errug leuk maar voorlopig heb ik die baringsdrang even diep weggestopt.

Zoals het er nu uit ziet, en alles financieel mogelijk is èn nog een maand goed nadenken over deze moeilijke beslissing, ga ik in september de avondpabo doen.

Het is een lang gekoesterde droom/ wens om mijn eigen klasje te hebben, al is het de eerste tijd maar parttime. Nu ik de kans heb dit voor mijn derstigste nog te realiseren ben ik serieus aan het denken om het te gaan doen.

Mijn omgeving is enthousiast en zeggen allemaal dat het goed is. Alleen bezwangerd een zware studie doen (ik heb tenslotte eigenlijk maar MBO niveau 8) , is niet handig. Dus zullen we bewust geen kinderen meer krijgen zolang ik op school zit.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 feb 2008 08:00

Leuk, Jamillah! En spannend ook wel! Je jaagt je dromen na en je kids kunnen geen beter voorbeeld krijgen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 08:03

Dank! En buiten dat, je weet niet wat er in de toekomst gebeurt maar als ik alleen kom te staan en moet gaan werken is het veel gaver om werk te hebben waar ik altijd van gedroomt heb dan 5 dagen op de markt te gaan staan.

Wat me ook enorm trekt is het feit dat een baan als juf heel goed is te combineren met het moederschap.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 feb 2008 08:23

Zeker weten! En inderdaad: het is perfect te combineren. En los van alle prachtige redenen en combinaties... als het je droom is, nou, dan is het gewoon goed :mrgreen:

off topique-smile Hoe lang duurt die avondopleiding?

sela

Berichtdoor sela » 13 feb 2008 08:38

los van het feit dat ik graag respecteer hoe iedereen z'n eigen leven invult vind ik het persoonlijk errug gaaf om dit te lezen, jamillah. het wordt vast zwaar, maar doordat je je gelukkig voelt, je droom waar maakt komt er vast een hoop extra energie vrij.
is dat zo'n avondopleiding waarbij je halverwege al in deeltijd kan gaan werken? en was je nu ooit al eens begonnen met de pabo?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 09:13

De avondopleiding duurt vier jaar, twee avonden per week colleges en de rest dus zelfstudie. Ik meen dat er ieder blok een stageweek is.

@Sela, je kan de verkorte opleiding doen als je minimaal 2.5 dag in het onderwijs werkzaam bent als onderwijsassisten en daarvan 1 dag voor de klas. Duaal is dat geloof ik.

Maar 8 maart is de open dag en dan ga ik heel veel vragen stellen over de mogelijkheden.

Ik ben indertijd inderdaad aan de pabo begonnen. Drie maanden volgehouden.. Ik deed toen ook de verkorte opleiding omdat ik onderwijsassistent was. De lange reistijden met de trein, volop koor/ toneel/ catechesatie/ jeugdvereniging/ verkering hebben toen gemaakt dat ik er mee ben gestopt.

Nu ben ik bijna elke avond thuis en gaat Boudin over 1.5 jaar naar school. Gerlinde over 2.5 jaar en móet het nu kans van slagen hebben. Ik ben veel gemotiveerder nu, ik wìl het echt!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 09:16

O, en toen ik het mn moeder vertelde zei zij: 'Meid, gewoon dóen! Je bent nu nog jong en ik ben nu nog zo fit dat ik je kinders op kan vangen als je bijvoorbeeld stage hebt. En als je het druk hebt kan ik best eens in springen en wat in je huishouden doen!'

Het is zo'n fijn idee dat mensen achter je staan. Dat alleen motiveert al enorm.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 feb 2008 09:16

jamillah: respect, ik hoop dat het je gaat lukken. Veel succes alvast.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 09:17

Maargoed, heel offtopic allemaal.. 8)

Zou een mod dit misschien kunnen splitsen en een ander topic ervan maken als: 'op oudere leeftijd weer gaan leren' of iets?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 feb 2008 09:18

Huh? Ben je 'oud' dan?!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 09:20

Galateia schreef:Huh? Ben je 'oud' dan?!

Ghehehe, nee dàt niet :mrgreen:

Maar je begint meestal voor je 20ste met een studie, niet tegen je dertigste... Al zag ik op de site van de Driestar dat veel moeders de opleiding doen. Misschien moet er dan in de topic titel: Moeders en studie of iets..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 feb 2008 09:26

jamillah schreef:O, en toen ik het mn moeder vertelde zei zij: 'Meid, gewoon dóen! Je bent nu nog jong en ik ben nu nog zo fit dat ik je kinders op kan vangen als je bijvoorbeeld stage hebt. En als je het druk hebt kan ik best eens in springen en wat in je huishouden doen!'

Het is zo'n fijn idee dat mensen achter je staan. Dat alleen motiveert al enorm.

toppie!!!!

enne succes he.

(ps. mijn moeder ging op haar 47e nog een opleiding volgen voor kraamverzorgster) :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 09:33

Kijk Evelien, dat is praat!

Ik krijg hier links en rechts al reacties of ik niet al in mn mid-life crisis terecht ben gekomen 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2008 10:21

Enne...Jamillah....erg gaaf joh!!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 feb 2008 00:19

Cool, Jamillah! En heel belangrijk dat je omgeving je steunt, want die extra hulp zul je af en toe best kunnen gebruiken :wink:. Alvast veel succes!

Ik was gisteren nog op een open avond van een hogeschool, m.n. gekeken naar de deeltijdopleidingen omdat m'n vriend (weer) in deeltijd wil gaan studeren. Er gaat best veel tijd in zitten, maar ik kreeg wel de indruk dat de docenten bereid zijn je als deeltijdstudent tegemoet te komen, omdat ze weten dat je gemotiveerd bent en veel andere verplichtingen hebt. En tegenwoordig heb je natuurlijk het voordeel dat je veel dingen op afstand kunt regelen - groepsopdrachten via de mail organiseren, Blackboard/WebCT, mailen met je docent, etc.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”