gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 14:35

ajl schreef:Ik gebruik altijd enorm heet water met een klodder groene zeep erdoor en een scheut amonia ( van mn oma geleerd). het toilet doe ik altijd met chloor-> flinke scheur erin en schoonmaken!

chloor is niet goed voor de wc. Het tast het glazuur aan!

chloor kun je wel gebruiken voor onder in de pot...

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 12 feb 2008 14:35

ja hoor de kastdeuren kunnen goed dicht.
en mn visite laat ik op de bank zitten, en van daaruit kunnen ze niet in de kast kijken, omdat de deur naar die kant opendraait :lol:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 12 feb 2008 15:09

Ik heb hier een heel raar systeen van 'dubbel glas', dat zijn dus gewoon dubbele kozijnen. Dus ik heb aan de voorkant van de kamer een raam met drie kozijnen (haha, is dat eigenlijk fatsoenlijk Nederlands...?), maar dat zijn er dus eigenlijk 6. Drie aan de buitenkant en drie aan de binnenkant.
Zo heb ik dat ook in een andere kamer en in de keuken en opslag heb ik 2x2 ramen. Dus ja, ramen zemen kost wel heel veel tijd, maar het heeft inderdaad niet zoveel zin om alleen binnen of alleen buiten te zemen.
En het vervelende is ook nog dat de ramen aan de binnenkant (dus tussen de twee kozijnen in) gaan beslaan, dus dan kun je niet eens fatsoenlijk naar buiten kijken (en ik vind het toch wel heel leuk om dat allemaal in de gaten te houden :) )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 feb 2008 15:12

@ evelien...als je chloor onder de rand spuit, loopt het ook naar beneden...dus ik denk dat dat hetzelfde resultaat geeft.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 15:45

ajl schreef:@ evelien...als je chloor onder de rand spuit, loopt het ook naar beneden...dus ik denk dat dat hetzelfde resultaat geeft.

ik heb het over helemaal onder in de pot!

De fles omkeren en onderin spuiten. Dus niet op het flakke gedeelte!

(en ik spreek geen war taal).

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 16:19

zal best dat het slecht is, maar ik blijf lekker bleek gebruiken. Tis schoon en hygiënisch. Natuurlijk niet de hele pot in 1 keer, maar wel verdunnen met water.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 feb 2008 16:48

ik mol er alleen al m'n kleren mee :? dettol kan je ook goed gebruiken voor de plee, is ook hygienisch! Ik maak em tegenwoordig trouwens schoon met een oude afwasborstel, vind pleeborstels maar ondingen :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 17:01

lammetje schreef:zal best dat het slecht is, maar ik blijf lekker bleek gebruiken. Tis schoon en hygiënisch. Natuurlijk niet de hele pot in 1 keer, maar wel verdunnen met water.

chloor is totaal niet hygienisch en schoon... Omdat het glazuur aantast en kapot maakt blijft er veel viesigheid achter! En op den duur gaat het er bruin en zwartig uit zien.

Ik kwam veel bij mensen over de vloer (die chloor gebruikten) hun toiletten zijn kapot gegaan aan chloor.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 feb 2008 17:29

lammetje schreef:zal best dat het slecht is, maar ik blijf lekker bleek gebruiken.

Dat snap ik echt niet, weet je hoe egoistisch dat is! Jij hebt binnenkort 2 kinderen, misschien is het handig om ook aan hun toekomst te denken en niet alleen aan je eigen kortetermijn plannen :roll:

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 12 feb 2008 17:45

Net of de toekomst van lammetjes kinderen afhangt van een pleepot :roll: Als die pot versleten is zet ze toch gewoon een nieuwe neer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 17:48

Jaël schreef:Net of de toekomst van lammetjes kinderen afhangt van een pleepot :roll: Als die pot versleten is zet ze toch gewoon een nieuwe neer.

het gaat niet om de pot. Het gaat om de bleek.... :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 feb 2008 18:06

jep... en om de houding 'het kan me niet schelen ik doe het lekker toch' :roll:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 18:31

Acire schreef:jep... en om de houding 'het kan me niet schelen ik doe het lekker toch' :roll:

dat klopt ja, want ik zie niet in wat er slecht aan is! Ik gebruik bleek, maar echt geen hele liters per week hoor! 3 keer per week gaat er een drupje op mn vaatdoek, verdun ik met water en maak daar de handsvaten en de plee mee schoon. Daarna droog ik hem en gaat hij de wasmachine in.
En in de wc gaat ook gewoon een beetje over de borstel. En nee het kan me niet schelen of ik nu met bleek het milileu vervuil of met andere troep voor de wc waar je veel meer van nodig hebt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 feb 2008 19:10

Wij zoeken een werkster. Dan ga ik gewoon een paar uur extra werken, verdien meer dan dat ik de werkster geef, en we hebben daarvoor in de plaats een schoon huis. Briljant. Doen we allemaal waar we goed in zijn.

Overigens is mijn man hier het huishoudelijke brein, ik kan dus beter zeggen, dat HIJ een werkster zoekt :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 feb 2008 19:10

Enne lammetje... de bleek vloeit hier ook altijd rijkelijk :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven