Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 11:32

dat zit er voor mij niet in, omdat ik geen vaste vrije avonden heb ikn de week. Dan is team- of competitiesport gewoon weg niet handig.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Esther89
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Esther89 » 11 feb 2008 11:34

Ik doe aan geen sport... en gewoon om de simpele redenen dat ik geen tijd maar ook geen zin heb. Daarom ga ik mij binnenkort er toe zetten om te gaan zwemmen, 1x in de week. Of valt dat niet onder sport? 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2008 16:21

Gerdien B. schreef:dat zit er voor mij niet in, omdat ik geen vaste vrije avonden heb ikn de week. Dan is team- of competitiesport gewoon weg niet handig.

Squashen of tennissen met vrienden/vriendinnen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 11 feb 2008 16:26

Esther89 schreef:Ik doe aan geen sport... en gewoon om de simpele redenen dat ik geen tijd maar ook geen zin heb. Daarom ga ik mij binnenkort er toe zetten om te gaan zwemmen, 1x in de week. Of valt dat niet onder sport? 8)

Tuurlijk valt dat onder sport. Of wou je zeggen dat zwemmen geen sport is? Tenminste ik zie het als sport als je gaat baantjes trekken en niet hele tijd van glijbaan afgaat.
Leef je droom.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 17:20

Marnix schreef:
Gerdien B. schreef:dat zit er voor mij niet in, omdat ik geen vaste vrije avonden heb ikn de week. Dan is team- of competitiesport gewoon weg niet handig.

Squashen of tennissen met vrienden/vriendinnen?
Die wonen niet bij mij in de buurt. Squashen kan bij ons op de sportschool maar ik ken nietmand die het doet.
Tennis zou ik eerst moeten lessen en dat is ook weer op een vaste avond in de week.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 11 feb 2008 21:44

Ik voetbal bij Dovo:) Daarnaast doe ik aan wielrennen en Fitness. En ben ik trainer van de E10 van Dovo :)

Sporten is goed als je in je werk niet zo heel veel beweging hebt. Beweging verruimt de geest, en heeft vaak positief effect op de geest.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 feb 2008 21:55

Wat: sinds een ruime maand weer RPM en BodyPump, 2 fitness-groepslessen.
Waarom: omdat ik tien kilo wil afvallen en ik weet dat de combinatie van die twee lessen daar heel erg goed voor werkt en ik gemotiveerd word om te blijven gaan.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 11 feb 2008 22:12

10 kilo maar liefst... Hou ons op de hoogte :P

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 11 feb 2008 23:13

Giovannino schreef:10 kilo maar liefst... Hou ons op de hoogte :P

idealiter 10 kilo vet vervangen door 10 kilo spier, maar dat is voor de lange termijn. Maar ik jojo wel vaker tussen de 85 en de 95 kilo. 95 weeg ik als ik weer een jaar of wat niks gedaan heb en dat is meestal het punt dat ik mezelf weer weet te motiveren er weer wat aan te gaan doen. En dan ben ik met een paar weken ook weer supergemotiveerd.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 13 feb 2008 15:54

fitness! ik kan voor honderd euro per jaar zoveel sporten als ik wil en aan alles deelnemen. ideaal

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 feb 2008 16:24

Ik zwem en als het lekker weer is ga ik ook weer skaten!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 feb 2008 18:00

Lorijntje schreef:fitness! ik kan voor honderd euro per jaar zoveel sporten als ik wil en aan alles deelnemen. ideaal

Dat is niet duur, dat ben ik in 2 maanden kwijt :?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 13 feb 2008 19:18

MrSokkie schreef:
Lorijntje schreef:fitness! ik kan voor honderd euro per jaar zoveel sporten als ik wil en aan alles deelnemen. ideaal

Dat is niet duur, dat ben ik in 2 maanden kwijt :?

parasiterende studenten, zoals ik. Voor 100 euri een heel jaar lang sporten, je kunt altijd fitessen en daarnaast diverse cursussen doen, en op bepaalde uren naar het zwembad. Bij deelname aan een sportclub betaal je iets extra's.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 14 feb 2008 16:56

Sporten... heerlijk lekker ff jezelf afmatten en dan lekker moe op de bank gaan zitten.

Ik ben in november weer begonnen met korfbal, was vier jaar gestopt door knieblessure en deed dat daarvoor al sinds mn 6e. Heerlijke sport, maar als ik zo dit topic zie ben ik hier de enige... dus kom maar op met die vooroordelen ;)

Verder probeer ik nog af en toe hard te lopen en dat gaat me ook redelijk goed af, dat komt ook door dat een fysiotherapeut tegen me zei dat ik de ideale bouw heb voor duurloop, dus ben er toen wat serieus mee aan de slag gegaan.

Maar wat kan je conditie in 4 jaar achteruit gaan zeg... ik ben blij dat ik nu weer een aardige conditie heb opgebouwd, want ik voel me stukken lekkerder en ben minder snel moe.
Laat je leiden door Hem!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 feb 2008 22:54

Morgen ga ik weer fitnessen, eerst tot 4 uur werken, half 5 in de sportschool proberen te zijn, half 7 thuis, 7 uur lasergamen. Lekker dagje :)
Toch merkte ik vorige week wel dat ik het heerlijk vond, na een vermoeiende werkdag lekker sporten. Ik kreeg er gewoon energie van.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”