Welke sport beoefen je en waarom (niet)?

Moderators: Memmem, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2008 23:13

De eerste twee keer waren heerlijk! Vooral na een keidrukke en gestressete werkweek, en dan meteen na een werkdag samen de sportschool in duiken.
Het helpt mij wel enorm om het samen met mn vriendin te doen. Zo stimuleer je elkaar. En we werken allebei heel onregelmatig, dus we plannen gewoon een paar weken van tevoren welke middag of avond we gaan. En dan gaan we blijkbaar ook :)
We zitten wel op een sportschool waar je onbeperkt deel mag nemen aan alle lessen. We zijn nu alleen wezen fitnessen, 5 kwartier, en dat vond ik al heerlijk. Maar de bedoeling is dat we daarnaast ook elke week (als we tenminste op een avond gaan) een les volgen. Dat is van alles, jiu jitsu, bosu, kickfun enzo. Even iets anders dan alleen fitness.

De resultaten zijn er nog niet, behalve dat ik heb ontdekt dat ik helemaal geen slechte conditie heb. Maar de kilo's moeten er nog af ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Maaike

Berichtdoor Maaike » 09 feb 2008 23:27

Ik fiets gewoon heel veel, om de reden dat ik anders nergens kom.
Dus gewoon nuttig!

En af en toe fiets ik ook nog wel eens een rondje Emmeloord :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2008 00:16

MissF schreef:De resultaten zijn er nog niet, behalve dat ik heb ontdekt dat ik helemaal geen slechte conditie heb. Maar de kilo's moeten er nog af ;)

Daar kan je je nog aardig in vergissen.

Ik viel in begin 3 kilo af maar dat zit er ook al echt weer bij. (ik ging toen gerust 3 keer in de week) Het spierweefsel wat je aanmaakt is namelijk zwaarder dan het vet wat je verliest. Ik pas namelijk al mijn kleding nog terwijl ik wel paar kilo's er bij hebt.

Dat is ook de reden dat ik niet zoveel meer sport. Wil niet gespierd worden. Het gaat mij om de conditie. Ik ga nu als ik een dag niets gepland heb staan, zodat ik toch er uit ben geweest en beweging heb gehad. (op de weekenden na)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 feb 2008 00:23

Ik sport nu een maand of 4, doe 3 keer per week fitniss!
Voel me er super bij, versterkt m'n rug en is goed voor het afvallen!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er geen hol aan vind, maar dat weegt nog niet af tegen de voordelen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2008 00:28

Kan je niet je programma aanpassen? Zodra ik het saai vind worden laat ik weer wat meer uitdaging in mijn programma stoppen.

oke... wel met gevolg dat ik op gegeven moment dus vrij veel krachttraining ook had en daardoor iets te veel spiermassa ging kweken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 feb 2008 00:47

Hte programma moet uitdagend genoeg zijn; zit nog lang :mrgreen: niet aan m'n max! Maar het ontbreekt me gewoon aan passie ofso!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 feb 2008 10:27

Giovannino schreef:fitness is inderdaad geen sport die je lang volhoudt, als je besluit te gaan sporten. Beter is een clubsport, dan raak je snel gemotiveerder :wink:

Dat nooit, daar heb ik teveel negatieve ervaring mee bij het gymmen op school. Bij scouting waren balsporten wel gezellig, maar daar ging het dan ook niet om de competitie. We hielden het aantal punten niet eens bij.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 10 feb 2008 12:55

Gym op school heeft mij ook nooit weten te boeien, al dat zinloos koppeltjeduiken in touwen en over banken heen springen :P Misschien dat ik ooit nog eens ga fittnessen om bepaalde spiergroepen te stimuleren. Ik zit op boksen en dat is een totale workout, alle spiergroepen spreek je dan aan en na twee uur ben je ook wel aardig moe, eufemistisch gesproken. Het leuke is echter dat je na een uurtje oefeningen gaat sparren (oefenboksen), dat maakt het veel spannender en leuker dan enkel fittness, terwijl je ongeveer in die twee uur net zo veel, of zelfs meer hebt gedaan dan iemand die alleen maar op een hometrainer zit. Naast het bewegen komen er ook nog zaken als snelheid en inzicht aan de orde.
Sinds kort zit ik ook op salsa, minder intensief dan boksen/fitness uiteraard, maar je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid beweging heb je dan ook wel gehad.
Voor zowel boksen als salsa, in mijn geval dan, geldt dat als je de basis redelijk onder de knie hebt, de lessen echt plezierig worden. Dat stimuleert het wekelijkse bezoek aan een sportschool :)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 10 feb 2008 13:49

Lalage schreef:
Giovannino schreef:fitness is inderdaad geen sport die je lang volhoudt, als je besluit te gaan sporten. Beter is een clubsport, dan raak je snel gemotiveerder :wink:

Dat nooit, daar heb ik teveel negatieve ervaring mee bij het gymmen op school. Bij scouting waren balsporten wel gezellig, maar daar ging het dan ook niet om de competitie. We hielden het aantal punten niet eens bij.

Clubsporten zijn nooit mijn ding geweest. Bij gym altijd gezeur met mensen kiezen en te fanatieke medeleerlingen.

Ben totaal geen teamspeler. Laat mij maar lekker wandelen, fietsen of kanoën. Maar dat is vooral om de mooie natuur en omgeving.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 10 feb 2008 14:07

Ik betreur het soms dat ik zo'n stadse omgeving verkeer en niet echt lekker de natuur in kan :? Als ik bij mijn ouders ben, ga ik ook 's ochtends een eind fietsen, gewoon even het bos in en de vogeltjes horen fluiten. En ik verheug me weer op de zomer, tot 's avonds laat vissen, in de 'wilde natuur. :mrgreen:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 feb 2008 16:53

Nu het savonds weer langer licht word.. gaat het skateseizoen weer beginnen voor mij 8) . Pak lekker de auto en rijd naar de boulevard..Super gewoon!
Verder ga ik regelmatig zwemmen en binnenkort begin ik met squashen.. En toch is mn conditie zeer belabberd :(
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 11 feb 2008 09:39

Javaca schreef:Clubsporten zijn nooit mijn ding geweest. Bij gym altijd gezeur met mensen kiezen en te fanatieke medeleerlingen.

Ben totaal geen teamspeler. Laat mij maar lekker wandelen, fietsen of kanoën. Maar dat is vooral om de mooie natuur en omgeving.

Exactly! 8)

Van die overijverige mensen die met een vertrokken vuurrood hoofd al schreeuwend en scheldend achter een balletje aanrennen. Niet echt mijn ding.
Auf Wiedersehen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2008 11:00

Gerdien B. schreef:
MissF schreef:De resultaten zijn er nog niet, behalve dat ik heb ontdekt dat ik helemaal geen slechte conditie heb. Maar de kilo's moeten er nog af ;)

Daar kan je je nog aardig in vergissen.

Ik viel in begin 3 kilo af maar dat zit er ook al echt weer bij. (ik ging toen gerust 3 keer in de week) Het spierweefsel wat je aanmaakt is namelijk zwaarder dan het vet wat je verliest. Ik pas namelijk al mijn kleding nog terwijl ik wel paar kilo's er bij hebt.

Dat is ook de reden dat ik niet zoveel meer sport. Wil niet gespierd worden. Het gaat mij om de conditie. Ik ga nu als ik een dag niets gepland heb staan, zodat ik toch er uit ben geweest en beweging heb gehad. (op de weekenden na)

Hm ja maar als je doorgaat met sporten verlies je wel kilo's hoor... In het begin komen er in verhouding allicht evenveel spieren bij als dat er vet afgaat maar als je op een goede manier sport hoef je helemaal niet veel spieren te krijgen. Dat krijg je wel van krachttraining en zo maar als je veel cardio doet (hardlopen, fietsen, groeien en steppen op een niet te zware stand) etc. krijg je wel conditie maar wordt je niet een grote spierbonk ;)

Dan nog even de vraag van de topicstarter beantwoorden. Ik speel zelf nu al 14 jaar lang tafeltennis en blijf het een heerlijke sport vinden. Lekker snel en op hoger niveau erg intensief, zowel fysiek als mentaal. Daarnaast sta ik vrij regelmatig op de tennisbaan, fiets ik een beetje op mijn mountainbike en voor een potjesquash ben ik ook altijd wel te porren. Af en toe wil ik nog wel eens gaan hardlopen. Oh en last but not least, ik pool graag, ook erg leuk. Sporten is gewoon leuk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 feb 2008 11:25

Ik heb alles al verlaagd, maar nu zit er geen uitdaging meer in voor mij, omdat ik alles op mijn gemakkie haal. Daarom is voor mij de lol er echt af. Ik doe het echt alleen op een dag dat ik niets te doen heb om even er uit te zijn en in beweging, maar verder niet. Wat dus inhoud dat ik vorige week, deze week en volgende week neit naar de sportschool hoef vanwege overvolle agenda :mrgreen:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2008 11:27

Gerdien B. schreef:Ik heb alles al verlaagd, maar nu zit er geen uitdaging meer in voor mij, omdat ik alles op mijn gemakkie haal. Daarom is voor mij de lol er echt af. Ik doe het echt alleen op een dag dat ik niets te doen heb om even er uit te zijn en in beweging, maar verder niet. Wat dus inhoud dat ik vorige week, deze week en volgende week neit naar de sportschool hoef vanwege overvolle agenda :mrgreen:

Hm ik kan het me voorstellen. Dat vind ik ook wel het nadeel van fitnessen enzo. Daarom ben ik meer fan van balsporten, dan heb je competitie en zijn er altijd nieuwe uitdagingen omdat je in wedstrijdverband speelt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”