Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 feb 2008 17:46

Als ik de hele dag heb gewerkt ga ik echt niet 's avonds nog m'n huis boenen. De badkamer doe ik zelden, omdat wij altijd na het douchen de muur droog maken met een trekkertje en de douchekop enzo met een handdoek (dezelfde waar je jezelf mee afdroogt). De wc doe ik eens per week en het stinkt nooit.

Kennen jullie de hygienehypothese? Op een gegeven moment viel het op dat kinderen in welvaartslanden vaak allergieen ontwikkelen, terwijl kinderen in de derde wereld daar amper last van hebben. Dat komt doordat zij meer bloot worden gesteld aan ziektekiemen en daardoor een beter afweersysteem ontwikkelen dat niet meteen bij het minste of geringste op hol slaat. Dus kinderen moeten lekker buiten spelen en vies worden, dat is gezond.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2008 18:06

ik ben net getrouwd maar heb thuis altijd geholpen met huishouden omdat mijn ma zelf ook werkt en ik heb absoluut geen smetvrees maar wil gewoon graag dat het netjes is. En ik werk zelf ook maar 24 uur dus heb tijd zat om alles bij te houden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2008 18:16

Soms heb ik er wel de balen van, dan heb ik net alles gehad, ligt er weer overal stof. Maar ik ben nu wel zo ver dat ik stof niet als vies meer zie, dus dat ik het echt niet nog een keer ga doen.
En volgens mij mag ik nu wel uit ervaring spreken na 4 maanden huwelijk, dat je vanzelf makkelijker wordt. In het begin is het nog nieuw (tenminste, voor mij, ik heb nooit iets hoeven doen toen ik nog thuis woonde), maar later is de lol eraf.
Afgelopen week moest ik 6 dagen werken, en dan moet het dus na mijn werk nog, en dat vind ik minder leuk.
Scheelt dat ik een man heb die erg opruimerig is, dus een zooitje is het sowieso al nooit :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2008 18:37

ik ben juist blij dat ik thuis dingen geleerd heb enz echt heel erg makkelijk en heeft ook wel met stuk opvoeding te maken vind ik. Al is het echt niet zo geweest dat ik hele dagen thuis aant poetsen was :lol: n
maar mijn ma doet s morgens alles wat gedaan moet worden en overdag nog af en toe een was ophangen en voor de rest is ze aan het borduren lezen computeren enz
ideaal voorbeeld heb ik aan mijn ma hoe ik het zelf ook allemaal wil

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2008 19:47

Ach, ik weet niet of het makkelijk is om het geleerd te hebben. Het ging hier prima. En als ik iets niet weet of wist dan bel ik even mijn moeder of schoonmoeder, die vinden het alleen maar leuk om nog even wat uit te kunnen leggen :)

Hee maarre...niet dat ik zo huishoudelijk enzo ben, maar ik open er wel even een topic voor, want anders gaat dit topic van gezin en financien over naar huishouden enzo ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2008 16:12

De wc elke dag schoonmaken is totaal niet nodig (en heeft dan ook niks te maken met hygiene)

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 11 feb 2008 17:26

trijntjejohanna schreef:
pol schreef:Wat bij mij een groot drama is: SOKKEN!
Je trekt er 2 aan, gooit ze in de wasmachine, en bij het opruimen heb je er altijd 1.
Een hele mand 1-parige sokken op zolder en 1x in de zoveel tijd is het sorteertijd.
Voor de rest zijn mijn kasten ook een drama. Je hebt altijd het onderste shirtje aan en waar laat je de spullen die je een paar uur gedragen hebt... over een stoel tot hij omkiepert...

hier raak ik ook altijd sokken kwijt... vooral dan die van milan en matteo

Dat probleem had ik ook en het was elke keer weer een hele klus om dat uit te zoeken.
Toen kreeg ik 2 tips:
1)doe de kindersokken in een bh-netje dit kan je per kind doen (heb je het gelijk weer uitgezocht per kind) of gewoon per kleur
2) bij de wibra heb je (het lijken visjes) te koop waar je q paar sokken an kan knijpen (visknijpertjes) deze kunnen gewoon in de wasmachine/droger en kun je heel handig aan de waslijn ophangen! echt ideaal. ik gebruik dit nu al lange tijd en tscheelt heel veel tijd en uitzoekwerk en khou nooit meer 1 sok over :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 17:39

gewono alleen maar dezelfde sokken kopen! voor jongens kan dat wel.. alleen maar van die sportgevallen!!

tja.. mara k hb een meisje... die trek ik nu gewoon geen sokken aan! k vind ze overal, omdat ze uitvallen! die sokken zit geen normaal model in...

dit ging toch over financien!!

een kind erbij is wel opeens stuk duurder!! pak pampers dr gaat bijna een half pak door op een dag!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2008 20:29

jij was toch zo voor de katoene????

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 feb 2008 20:32

ben ik nog... maar als die alllllemaaaal in de was zitten ivm de zondag... moet ik dat arme schatje toch wat voor knuppen!!

al zag ik dat ze dik vet uitslag aan haar billetjes krijgt van die achterlijke stinkpampers!

je ruikt er een uur in de wind.. vieze chemische geur die om dr heen hangt.... arme liefje... t krijgt nooit weer die dingen van pampers om... k ga nu die van kruitvat maar gebruiken..die moeten iets beter zijn zeggen ze! voor nood gebruik ik ze dan hé.. en voor maandag.. omdat de luiers op zondag allemaal opgaan!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 feb 2008 20:41

Luiers kosten hier ong. één euro per dag, valt dus erg mee vind ik.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 feb 2008 20:49

Heb nu pampers in de aanbieding, maar vind ze idd stinken. Katoenen luiers gebruik ik niet meer bij de tweede. Die had toen ze baby was 5 a 6 poepluiers per dag en dat was me teveel gevraagd!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 feb 2008 20:51

Heb 't merk Bumblies, goedkoper en werkt prima.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 feb 2008 21:21

AikonGirl schreef:Heb 't merk Bumblies, goedkoper en werkt prima.

Dat zijn mijn pampers ook. Kruidvat is ook heel goed en ong even duur.
En overdag gebruik ik altijd katoen. Is ook ideaal om zijn broeken normaal aan te kunnen habben, met pampers zakt alles af.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 feb 2008 22:04

AikonGirl schreef:Heb 't merk Bumblies, goedkoper en werkt prima.

hier ook bumblies... kopen we altijd bij de jumbo.. daar zijn ze 6,95... bij de coop 7,95.. bij de poiesz 8,95 :mrgreen:

Terug naar “Archief”