Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 feb 2008 20:03

Ik was 2 of 3 keer per week ongeveer. De bedden worden om de twee weken verschoond, dat is wel een hele trommel vol.

Handdoeken gebruiken we meer dan eens, soms hoor ik dat mensen elke dag een of twee handddoeken in de was gooien, dan gaat het natuurlijk hard. Ik zweet wel meer dan mijn man, dus van mij zitten er meer T-shirts in de was.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2008 20:38

Lalage schreef:Ik was 2 of 3 keer per week ongeveer. De bedden worden om de twee weken verschoond, dat is wel een hele trommel vol.

Handdoeken gebruiken we meer dan eens, soms hoor ik dat mensen elke dag een of twee handddoeken in de was gooien, dan gaat het natuurlijk hard. Ik zweet wel meer dan mijn man, dus van mij zitten er meer T-shirts in de was.

hangt ook af van hoe groot je trommel is.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 feb 2008 22:21

Evelien schreef:
Lalage schreef:Ik was 2 of 3 keer per week ongeveer. De bedden worden om de twee weken verschoond, dat is wel een hele trommel vol.

hangt ook af van hoe groot je trommel is.

Onze bedden verschoon ik ook eens in de anderhalf/twee weken. De bedden van de kinderen 1x per week. Ze zijn nog klein en als ze verkouden ofzo zijn, is het al gauw wat viezig. En je hebt een ledikantje natuurlijk zo verschoont.
Wij hebben ong 6 wassen in de week gemiddeld genomen) In de zomer meer, maar nu lucht je kleding meer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2008 22:34

tsja wij hebben geen kinderen! En dat scheelt. Lucht wel veel kleren (behalve de t shirts die m'n vriend onder z'n kleren draagt) en omdat m'n vriend veel spijkerbroeken draagt (en ik ook) heb je al snel dat je veel kleding bij elkaar kan gooien!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 feb 2008 00:32

ik ben alleen en dat scheelt. tegen de tijd dat ik door mijn voorraad, ondergoed, sokken en handdoekenheen ben moet ik gaan wassen. Dan draai ik vaak 3 trommels : witte was, kleur en spijkergoed.

Bed verschonen wisselt nogal. Ligt er ook aan hoeveel ik tussen door weggeweest ben en of de poes veel buiten is geweest. Anders ligt ze nogal graag op bed en dan was ik het eerder.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2008 01:00

Tegenwoordig was ik wel minder dan ik deed. Ligt er vaak ook aan hoeveel ik werk in een week. Soms heb ik gewoon minder tijd.
Toen ik nog bij mijn ouders woonde deed ik elke dag alles in de was. Nu vind ik dat niet zo nodig, al ben ik nog steeds erg schoon op mezelf en kleding enzo.
Ik probeer het bed elke week te verschonen.
Ik stop sprijkerbroeken gewoon bij de bonte was. Ik was denk ik elke week 1 of 2 bonte en eens per anderhalve week ofzo een witte.
En sowieso eens per 3 weken ongeveer een handdoeken was op 95 graden.
Ik hoef mijn kleding ook niet persé elke dag in de was, maar ik hou er niet van om 3 dagen dezelfde kleren te dragen, gewoon omdat ik dan wel wat anders wil.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 feb 2008 10:29

MissF: ik doe meestal twee dagen achter elkaar hetzelfde aan, maar wat niet stinkt en geen vlekken heeft gaat dan netjes weer terug in de kast.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 feb 2008 11:43

Lalage schreef:MissF: ik doe meestal twee dagen achter elkaar hetzelfde aan, maar wat niet stinkt en geen vlekken heeft gaat dan netjes weer terug in de kast.

ideale tip, hier word meestal alles op een stoel gesmeten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2008 11:44

ik merk wel dat ik ontzettend veel in de was gooi maar ik ben dat gewoon gewend van thuis.
Bij ons gaan keukenddoeken soms wel 2 a 3 x op een dag de was in anders vind ik het gewoon vies. En ik gebruik als ik douche (en dat is elke dag) al 2 handdoeken. en bijna elke dag gooi ik mijn kleren in de was en mijn man ook (die is dat niet echt gewend want zijn ma doet maar 2 wassen per week wassen met toenertijd 6 mensen!!) ik vind dat echt vies.
Ik wacht niet altijd totdat de wasmachine vol is want wij hebben een 8kg wasmachine maar als je hem voor de helft vol doet weegt de wasmachine de kleding en past de tijd zich aan zodat ie minder verbruikt enz.
Beddengoed wordt elke vrijdag gewassen of het nu nodig is of niet ik vind het gewoon heerlijk een schoon bed om in te slapen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2008 14:23

ach wat is vies!?

ik maak liever de toilet 4 keer per dag schoon dan dat ik elke week het bed verschoon en 2 hannddoeken gebruik tijdens het douchen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2008 14:58

wc maak ik ook elke dag schoon en badkamer ook 2x per week helemaal ook tegels enz. Maar een vaatdoek op het aanrecht is echt heeeel erg vies zitten echt giga veel bacterien in.
Ik denk dat je heel veel van thuis overneem hoe je iets doe enz. stofzuigen deden wij thuis ook elke dag dat doe ik nu zelf ook gewoon omdat ik het gewend ben

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 feb 2008 15:06

pol schreef:Wat bij mij een groot drama is: SOKKEN!
Je trekt er 2 aan, gooit ze in de wasmachine, en bij het opruimen heb je er altijd 1.
Een hele mand 1-parige sokken op zolder en 1x in de zoveel tijd is het sorteertijd.
Voor de rest zijn mijn kasten ook een drama. Je hebt altijd het onderste shirtje aan en waar laat je de spullen die je een paar uur gedragen hebt... over een stoel tot hij omkiepert...

hier raak ik ook altijd sokken kwijt... vooral dan die van milan en matteo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2008 15:41

Ik ben wel minder gaan wassen sinds ik gewoon meer werk. Ik merk dat ik toch mijn kleren dan maar 2 dagen aan doe, en twee dagen met een zelfde handdoek doe. De badkamer probeer ik wel 2 x per week te doen, maar het toilet vind ik één of twee keer per week echt wel goed. Hoeveel ga je nou naar het toilet? Ja, die in de badkamer, maar die beneden echt te weinig om zoveel schoon te maken.

Ik vraag me wel eens af hoe gezinnen met twee fulltime werkende mensen dat doen. Ik vind het nu echt wel genoeg, naast mijn werk, school en alle andere dingen eromheen van de kerk en pianoles enzo. Maar dan werken mensen gewoon fulltime, en moeten ook het huishouden nog doen! Of zouden die minder daaromheen hebben?

volgens mij ga ik sowieso minder poetsen als ik eenmaal kids mag hebben. Ik denk dat kinderen bij mij absoluut voorgaan. Liever een paar uur langer met de kids spelen dan een keer de badkamer extra poetsen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 10 feb 2008 17:02

@Liefie, hoe lang ben je nu getrouwd? 8)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2008 17:32

liefie schreef:wc maak ik ook elke dag schoon en badkamer ook 2x per week helemaal ook tegels enz. Maar een vaatdoek op het aanrecht is echt heeeel erg vies zitten echt giga veel bacterien in.
Ik denk dat je heel veel van thuis overneem hoe je iets doe enz. stofzuigen deden wij thuis ook elke dag dat doe ik nu zelf ook gewoon omdat ik het gewend ben

En dan niet verbaasd opkijken als je eventuele kinderen overal allergisch voor worden of niet te genieten zijn tijdens vakanties wegens smetvrees.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”