Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 feb 2008 01:07

Jawel, maar dat schijnt er niet toe te doen.
Misschien is ze makkelijker geworden sinds ze werkt, ik weet het niet :) Hoop het voor dr ;)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 feb 2008 01:36

@Lammetje, ik strijk alles... Maar dan ook alles, glad en strak in de kast :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 feb 2008 08:46

ik strijk niks! :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 feb 2008 10:30

Ik ook niets, heb niet eens een strijkplank.:clown:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 feb 2008 11:01

jamillah schreef:@Lammetje, ik strijk alles... Maar dan ook alles, glad en strak in de kast :wink:

:shock: :mrgreen:

Nouja, je kasten zien er waarschijnlijk wel héél wat opgeruimder en mooier uit dan die van mij :oops: Heb gewoon altijd te weinig ruimte, al zou ik er nog 10 bij kopen :?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 feb 2008 11:47

lammetje schreef:
jamillah schreef:@Lammetje, ik strijk alles... Maar dan ook alles, glad en strak in de kast :wink:

:shock: :mrgreen:

Nouja, je kasten zien er waarschijnlijk wel héél wat opgeruimder en mooier uit dan die van mij :oops: Heb gewoon altijd te weinig ruimte, al zou ik er nog 10 bij kopen :?

Nou, dat valt opzich ook wel weer tegen want als ik een shirtje wil onderuit de stapel en haast heb dan ligt de rest ook weer schots en scheef :mrgreen:

En de stapels onderbroeken die wieberen ook altijd door mn kast, net als de bh's trouwens 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 feb 2008 11:59

bh's zijn ondingen om op te vouwen!! als ze uberhoudt te vouwen zijn!!

idem met hoeslakens.. die krij gik ook nooit allemaal even mooi gevouwen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2008 12:05

ik heb lades in m'n linnekast (waar sokken, bh's en ondergoed in ligt).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 feb 2008 12:16

Bij mij waren die dingen ook altijd een puinhoop. Nu heb ik zo'n linnenkast met schuifdeuren en achter die schuifdeuren zitten dan weer lades, en in die lades zit een vakverdeling. Ideaal: ik kan altijd alles vinden en het is gewoon echt opgeruimd.

Alleen sokken niet... die gaan allemaal door elkaar in onze enorme sokkenmand. Die zoeken we ook nooit uit ofzo. Als ik perse 2 (bijna) dezelfde kleurtjes wil, dan moet ik wel even graven.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2008 12:36

In ons huis zat een soort van inbouwkast, waarin ze een vakkenbkast (zo één die je bij Ikea veel ziet) gebouwd. Er zitten dus tig grote vakken in, en op twee plaatsen hebben ze horizontale planken weggelaten, zodat je hanggedeeltes krijgt.

Ideaal, zo heb ik zelfs een vak voor gewone rokken, voor lange rokken, voor spijkerrokken, voor oude broeken, voor goede broeken, voor shirtjes met mouwen, zonder, mouwen, met lange mouwen enzo :) Heerlijk netjes! Ik vind het een slim idee. Als ik nog eens verhuis zet ik zelf zo'n kast neer
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 feb 2008 13:12

Wat bij mij een groot drama is: SOKKEN!
Je trekt er 2 aan, gooit ze in de wasmachine, en bij het opruimen heb je er altijd 1.
Een hele mand 1-parige sokken op zolder en 1x in de zoveel tijd is het sorteertijd.
Voor de rest zijn mijn kasten ook een drama. Je hebt altijd het onderste shirtje aan en waar laat je de spullen die je een paar uur gedragen hebt... over een stoel tot hij omkiepert...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 feb 2008 13:59

Sokken hoeven geen drama te zijn... alle sokken gaan bij ons in een mand, en elke dag pakken we er 2 sokken uit en die trekken we aan. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat mijn man uit principe altijd 2 verschillende sokken draagt. En aangezien je bij mij de sokken toch nooit ziet (alleen als ik mijn schoenen uit doe), tsja, vond ik het ook wel makkelijk. Voordeel: nooit meer 1 sok over. Als er een sok kapot is, dan gooien we die gewoon weg, de andere bijpassende sok gaat dan nog gewoon mee.

Laatst kwamen we er toch wel achter, dat er veel sokken gaar waren, gaten enzo, toen kwam mijn man ineens thuis met 42 paar sokken... want ze waren in de aanbieding... :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 feb 2008 14:01

of alleen maar dezelgde sokken hebben...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 feb 2008 14:32

Ik koop voor mezelf altijd veel sokken tegelijk. Eerst had ik 10 paar felgekleurde. Het waren allemaal kleuren, maar dezelfde sokken, en omdat je mijn sokken toch niet ziet, trek ik altijd alles door elkaar heen aan. Dan heb ik twee dezlefde sokken in twee verschillende kleuren :)
En nu heb ik gewoon 5 paar dezelfde zwarte gekocht, zodat ik nooit het probleem van 1 sok heb :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 feb 2008 14:42

pol schreef:en waar laat je de spullen die je een paar uur gedragen hebt... over een stoel tot hij omkiepert...

Idd ja, en dan neem ik me weer zo voor om het meteen op te ruimen.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”