Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 feb 2008 16:47

Na een paar jaar rommelen met rekjes aan deuren gehangen ben ik nu erg gelukkig met onze droger. 't Is eigenlijk tegen mijn principes, maar ik was het zat om telkens tussen de lakens door te moeten lopen als ik even naar de wc moet ofzo.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 feb 2008 16:49

kijk als je geen ruimte hebt om te drogen is het anders maar wij hebben nog 3 slaapkamers over een grote badkamer waar een rek kan staan een schuur waar het rek kan staan en zelfs in de garage kan hij staan en het droogt snel dus dan vind ik het overbodig om een droger te hebben!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2008 16:54

hier hangt alels op zolder... waar de cv ook is, en een verwarming die lekker open staat.. dus met een halve dag zijn lakens enzo, dat dunne spul droog! heeerlijk makkelijk dus!

Verder strijk ik alleen maar de bloezen van alwin.. meer dus echt niet!
k vind strijken wel erg leuk.. maar ik ben niet van de werkverschaffing!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 feb 2008 17:00

Hmm, dan strijk ik in vergelijking met anderen toch wel veel geloof ik. Alle bovenkleding, behalve de werkkleding van m'n vent, theedoeken, kussenslopen, katoenen luiers... Toch ben ik alles bij elkaar per week echt niet meer als een halfuur kwijt aan strijken.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 feb 2008 17:48

Ik strijk echt alles behalve het ondergoed, maar rompers strijk ik dan weer wel. ik sta bijna dagelijks wel wat te strijken, als het droog is strijk ik het gelijk weg. Ik heb absoluut geen hekel aan strijken, maar eigenlijk heb ik nergens een hekel aan in het huishouden. Verder hebben wij hier geen dag en nacht stroom. Zoals Rolf dat uitrekend scheelt dat echt bijna niks.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 feb 2008 18:26

Mijn moeder strijkt ook alles, zelfs theedoeken. En, niet te vergeten, de zakdoeken van mn vader.
En ik strijk nix. Volgens mij lijk ik wel een beetje op Galateia... Ik vind poetsen saai en zonde van de tijd! 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 feb 2008 18:53

Katoenen luiers, als je die gebruikt om je kind mee af te drogen nemen ze na het strijken minder vocht op!

Ik strijk overhemden, bovenkleding wat kreukt en de meeste kleertjes van Sarah omdat daar veel kantjes en randjes aan zitten :) Maar das zo klein dat je daar snel mee klaar bent. Strijk 1 dag in de week, maandag of dinsdag en ben dan zo'n 45 minuten bezig. Vind het wel goed te doen eigenlijk.

Theedoeken echt niet, die gaan in de droger en komen er glad uit, kussenslopen en dekbedovertrekken al helemáál niet, als je die netjes opvouwt zijn de kreukels er ook al uit. Hang ze in het trapgat, over de strijkplank of in de droger, prima te doen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2008 19:02

het ligt er natuurlijk aan heoveel je meot strijken!

ik ben.. als alwin werkt... zeker een dik uur in de week aan het strijken, als hetniet meer is! dan heb ik vaak een stuk of negen bloezen!! en daar gaat toch altijd flink wat tijd inzitten vind ik.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 feb 2008 19:33

Ik haaat huishouden en ga zéker niet vertellen wat ik allemaal strijk, dan verklaren jullie me voor gek :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 feb 2008 19:50

niks? :mrgreen:

Heeft iemand van jullie zo'n groot gevaarte strijkijzer wat je ergens op zet om warm te worden?? Die zijn behoorlijk duur volgens mij, maar werken ze echt zo goed???

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 feb 2008 19:52

mijn nichtje heeft zo geval..

ze strijken erg goed.. maar je moet uitkijken als je er een valse plooi in je kleren strijkt.. is het er erg moeilijk weer uit te krijgen! dus alles moet je in een keer goed strijken1

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2008 20:28

dat in een keer goed strijken is niet waar.

Mijn moeder heeft er ook 1 en ik het is wel heel handig als je bijv. veel strijkgoed heb!

Ik zelf zou zo'n stoomstrijkijzer niet kopen want daar strijk ik te weinig voor.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 feb 2008 21:25

Strijken is ook niet mijn grootste hobby. Als ik het kan uitstellen doe ik het ook :oops: Maar daar heb ik mijzelf dus mee. Ik strijk ook altijd op maandagmiddag als ik de kinderen naar school heb gebracht, ben dan meestal 3 kwartier tot een uur bezig.

Wij hebben wel dag en nachtstroom dus elke nacht draait de vaatwasser (die we pas kregen toen nr 4 in aantocht was) en de wasmachine. Daarnaast draait de wasmachine overdag vaak nog een kort programma op 30 graden. Meestal draai ik 10 wassen in de week dus alleen goedkoop tarief red ik niet, heb geen zin en tijd de hele zaterdag te gaan wassen. De droger gebruik ik als het regent en veel was heb om de witte was te drogen. Wij hebben een hele grote berging en daar staan/hangen 3 droogrekken. Vandaag lekker de lakens buiten gedroogd, heerlijk.

Verder besparen wij door internet en telefonie via de zaak te laten lopen, moet thuis toch beschikbaar zijn. (wel een eigen telefoonnummer hoor)
Rolf, wij hebben allemaal tussenmeters en kunnen bepaalde kosten ook nog delen met de buren.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 09 feb 2008 00:23

pol schreef:
Rolf schreef:Tarieven
Het verschil van 5 cent zal wel ongeveer juist zijn.
Maar hier komt nog de energiebelasting bij, en de kosten voor transport.
Dan wordt het ongeveer 19 en 14 cent (bij Essent).

ok, maar er zit dan toch verschil in? Er was trouwens nog iets wat iets goedkoper was geworden, maar de brie heb ik hier niet.
's Nacht wassen, de droger (indien aanwezig) aanzetten, en de vaatwasser scheelt ook wel.
Naar schatting alles bij elkaar €50 - €100 per jaar.

T.a.v. Galateia.
Nou ik heb best wel eens zin om iets schoon te maken.
Goed voor lichaam en geest, en weer een schoon aanzien.
Dus geen verspilde energie.
"Arbeid adelt, maar Adel arbeidt niet."

Droger
Zeer slecht voor de kleding, slijt wel 3, 4 keer zo snel.
Dus ik gebruik hem een enkele keer.

Memmem schreef:Meestal draai ik 10 wassen in de week dus alleen goedkoop tarief red ik niet, heb geen zin en tijd de hele zaterdag te gaan wassen.
Als het een zuinige wasmachine is, valt het gebruik wel mee.
Die van mij gebruikt ongeveer 700 kWh / wasbeurt, zo'n 13 cent (overdag).
Per jaar zou dat dan ongeveer €50 worden.
Er zijn wel andere dingen (verwarming) die veel meer kosten.

Internet (8 Mbit/sec), + telefonie, kost hier €25 / maand (na 1 jaar, €35,-).

Rolf, wij hebben allemaal tussenmeters en kunnen bepaalde kosten ook nog delen met de buren.
Leveren jullie stroom en gas voor derden?
Laatst gewijzigd door Rolf op 09 feb 2008 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

André

Berichtdoor André » 09 feb 2008 00:30

Acire schreef:Mijn moeder strijkt ook alles, zelfs theedoeken.
Liggen bij haar de theedoeken niet achter een kastdeur? :wink:

Terug naar “Archief”