Wie ben jij voor Christus?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 dec 2003 18:17

ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 17 dec 2003 18:23

hoe bedoel je dat?

Ik ben voor Christus een lastig broertje denk ik.

Ik ben voor Christus hopelijk een goede vertegenwoordiger zo af en toe.

en VOOR Christus was ik niemand want slechts in Christus heb ik mij identiteit gevonden namelijkj: geliefd en geheiligd kind van God.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 dec 2003 19:34

Wispelturig, soms gewillig soms niet.

En iemand waar hij oneindig veel van houdt. Maar dat zeg ik omdat ik weet dat het zo is en ook mag ervaren. Te geloven is het eigenlijk niet. (maar doe ik dus dan eigenlijk wel dus... (nou ja laat ik deze post maar kappen, ik wordt filosofisch :)))
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 dec 2003 19:35

joris schreef:hoe bedoel je dat?

Ik las de topic: wie is Christus voor jou?
En toen vroeg ik me het volgende af:
Wie ben ik eigenlijk voor Christus? Liefde is iets wederzijds!
Dus wel iets om bij stil te staan, wie ben ik en wie wil ik zijn voor Christus.

Mischien is het wel een hele vreemde vraag: want Christus is eigenlijk in mij

promise
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor promise » 17 dec 2003 20:10

Hij is als een Vader voor mij, ik ben als een kind voor Hem. Soms moet Hij me vermanen, even sturen. Hij houd van mij, als een vader van een kind, ik hou van Hem, zoals een kind van zijn vader! Een kind kan zonder vader moeilijk leven, het zal een lege plaats zijn. Het zal voor een vader vreselijk zijn om een kind te moeten missen! Ik ben dus een kind voor Christus, soms een erg lastig kind...
May the strength of the Lord be with you!

caprice

Berichtdoor caprice » 17 dec 2003 22:42

Onwillig, moet gewillig gemaakt worden. Een hard hart dat verbroken moet worden. Heeft genade nodig.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2003 00:00

I am my beloved’s
and my beloved’s mine
So you bring all your history
I’ll bring the bread and wine
and we'll have us a party
Where all drinks are on me

Because as surely as the rising sun
Oh, you will be set free

(Derek Webb)
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 19 dec 2003 15:23

Ik ben voornamelijk erg ontrouw voor Christus. Zijn trouw daarentegen is zo verbijsterend mooi.
Ik beloof regelmatig meer bijbel te lezen, me netter en eerlijker te gedragen naar andere mensen, meer te bidden en Hem lief te hebben met al mijn hart en al mijn krachten.

Hoe ik ook faal is het zo bijzonder dat ik met hoe Hij een steeds belangrijker en duidelijker mijn leven leidt. En mij brengt waar Hij me wil hebben ook al wil ik het zelf niet.

Maar ik zou voor Christus een trouwe volgeling willen zijn, en een goede leerling....
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

André

Berichtdoor André » 24 dec 2003 23:08

Ik ben iedere dag blij dat ik een kind van God mag zijn!!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 dec 2003 23:15

een twijfelaar, ongetwijfeld! en een leerling die telkens moet vragen hoe het ook al weer was zodat het telkens weer uitgelgt moet worden. :(
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 dec 2003 10:52

Een zondaar, verwerpelijk in zijn ogen. Iemand die nog leeft voor eigen rekening maar Hem zo graag wil als Vader!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 26 dec 2003 11:42

essieee schreef:Een zondaar, verwerpelijk in zijn ogen. Iemand die nog leeft voor eigen rekening maar Hem zo graag wil als Vader!
Hij is je Vader als je dat vraagt (vanuit geloof (waar je ook om mag vragen)) (PB gerust)
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 dec 2003 14:08

@mic schreef:
essieee schreef:Een zondaar, verwerpelijk in zijn ogen. Iemand die nog leeft voor eigen rekening maar Hem zo graag wil als Vader!
Hij is je Vader als je dat vraagt (vanuit geloof (waar je ook om mag vragen)) (PB gerust)

Ja Hij wil een vader zijn voor degene die niet meer zonder kunnen. Voor hen die het niet meer weten buiten Christus. Was ik maar zo......

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 dec 2003 18:09

essieee schreef:
@mic schreef:

Ja Hij wil een vader zijn voor degene die niet meer zonder kunnen. Voor hen die het niet meer weten buiten Christus. Was ik maar zo......

Onzin luister eens naar je hart.
Wat zegt je hart? Het zinnetje: "was ik maar zo" geeft al aan dat je er wel op zoek naar bent, je dat je ook verlangen hebt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 26 dec 2003 20:49

essieee schreef:
@mic schreef:

Zou je dit Bijbels willen onderbouwen? Dit is namelijk onvoorwaardelijke genade voorwaardelijk maken.

Dit is net zoiets als zeggen: "ik neem alleen maar verkering met iemand als ik niet meer zonder diegene kan", maar hoe kan je zonder verkering iemand dusdanig leren waarderen dat je niet meer zonder degene kan?

Niet meer zonder kunnen is een getuigenis van redelijk ver gegroeid zijn in het geloof. Maar geen grond tot behoud. Hij wil een vader zijn voor elke zondaar die zich tot Zijn Zoon wendt om behouden te worden, een andere eis wordt er door Hem niet gesteld!
Afbeelding

Terug naar “Archief”