*Annet* schreef:Zo, ik heb mijn dubbel tarief meter afgezegd. Ik was het zat, elke keer 's nachts uit bed gaan voor de wasmachine enz. Was gewoon gebroken. Hoef ik er niet uit voor een baby dan voor de was. Kostte niets en het was met 1 telefoontje geregeld. Nu op naar een relaxed huishouden!!
Gering voordeelZoals reeds eerder vermeld, 's nachts wassen kan ongeveer €10 - €20 per jaar voordeel geven.
's Nachts drogen, €20 - €40,-.
Dit is natuurlijk afhankelijk van model wasmachine, en soort programma.
TijdschakelklokSommige wasmachines hebben een tijdschakelklok.
En bij sommige, niet alle, is het mogelijk er een tussen te zetten.
De wasmachine instellen, even laten draaien, en dan de stekker er uit, en de tijdschakelklok ertussen. Sommige wasmachines houden dan het ingestelde programma vast, en gaan draaien op het ingestelde tijdstip op de tijdschakelklok.
GemakVoor €20 per jaar wil ik geen ongemak, en lawaai (centrifugeren).
Een goede nachtrust kan heel veel goed doen.
Altijd voordeelOok al wordt 's nacht de wasmachine niet aangezet, dan nog kan een dubbeltariefmeter voordeling zijn.
Omdat:
- 's nachts enkele apparaten werken,
de koelkast, de CV (pomp) en een aantal trafo's.
- er zaterdags en op zon- en fesstdagen ook laagtarief geldt.
Wolfie schreef:Wat dacht je trouwens van de strijkbout! Ook een echte energieslurper
Een strijkbout van 1400 Watt, een uur gebruiken, kost naar schatting ongeveer 5 tot 10 eurocent.
Dit komt omdat als de strijkbout op temperatuur is, de thermostaat deze uitschakeld. Die 1400 Watt wordt dus slechts gedurende een beperkte tijd afgenomen.
Daardoor zijn strijkbouten, waterkokers, koffiezetters niet de apparaten die veel energie verbruiken.
Wel veel stroom wordt gebruikt door:
- vaatwasser
- droger
- wasmachine
- lampen
- koelkast
- CV-pomp
Deze vijf apparaten kunnen 80 tot 90% van het totaal verbruiken.
Strijken heeft als bijkomend voordeel dat je even rustig na kunt denken.
Zondag
In de omgeving hier wordt dat bij hoge uitzondering op zondag (niet noodzakelijk) gewerkt.
Ook mensen die niet kerkelijk zijn, houden hier bijna allemaal rust op zondag.
Tevens zou ik het zelf ook niet willen.
Een dag in de week even alles laten rusten, dat doe ik graag.
En het heeft een goede uitwerking.
Maar jij bent er vrij in om te doen wat je wilt.