Artikel 36

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 17 dec 2003 16:39

hijwel schreef:
Alle afgodentempels moeten afgebroken worden:

Ik stel voor dat jij morgen met een hamer de winkelstraat ingaat en alles kapot slaat dat niet tot eer van God is. Begin dan maar bij jezelf, wnat jij bent ook zondig.

Die winkels zijn tempels van de Mammon. :x

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 dec 2003 16:43

Fredrik schreef:
hijwel schreef:
Fredrik schreef:Broeder Gershwin,
ik wil u vragen belijdt u net als de gereformeerden aller eeuwen dat de Gereformeerde Leer de ware leer is?

:( Broeder Fredrik
Bekent u dat de Bijbel de enige en echte waare leer is, en erkent u dat er onder geen enkele voorwaarde er iets af mag gedaan worden. Als laatse wil ik u vragen of: u erkent dat alles maar dan ook alles moet getoetst worden op Gods woord?
Hierin zijn wij geheel een! Wij geloven dat alles op de Bijbel getoetst moet worden en dat dat de Ware Leer is. Sola Scriptura! Ik ben blij dat wij elkaar daar in herkennen.

Oke, nou dan zijn we het met elkaar eens!

ff een vraagje: wat bedoel je met: wij?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 dec 2003 16:45

caprice schreef:Die winkels zijn tempels van de Mammon. :x

ow? oke, maar wat wil je daar precies mee zeggen :roll:
Ik kan me voorstellen dat het niet direct de plek is om God te dienen, maar wat wil je er tegen doen?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 17 dec 2003 16:46

.
Laatst gewijzigd door Corne van 't Hof op 04 jun 2004 14:06, 3 keer totaal gewijzigd.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 dec 2003 16:51

hijwel schreef:
caprice schreef:Die winkels zijn tempels van de Mammon. :x

ow? oke, maar wat wil je daar precies mee zeggen :roll:
Ik kan me voorstellen dat het niet direct de plek is om God te dienen, maar wat wil je er tegen doen?

Het winkelcentrum is nu teveel een plaats van een gezellig dagje uit, en men laat zich maar al te graag rond leiden door de satan in het rijk van de Mammon waarin hebzucht wordt opgewekt en onnuttige aankopen worden gedaan.
Winkels zijn wel nodig, voor de noodzakelijke behoeften, maar de winkelcentra moeten niet zo gezellig gemaakt worden!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 dec 2003 17:06

Corne van 't Hof schreef:De gereformeerde leer is de ware leer!

Alle afgodentempels moeten afgebroken worden: hindoetempeltjes, moskeetjes, jehova's getuigenkerkjes, mormonentempeltjes, zevendedag adventistenruimtes, new age-bewegingenhuisjes, boeddhistentempels, scientologychurch, maar ook alle zogenaamde gereformeerde kerken met orgels, feestdagen, formulieren, formuliergebeden, ds's met dikke vette auto's. Sektehuizen van pinksterbewegingen, vergaderingen van gelovigen-gebouwen, arminianen, socinianen, sow-kerken, rooms-katholieke kerken, vrijmetselaarshokken, atheisten, maar ook alle politieke moordenaars zoals 2e en 1e kamerleden en hare majesteit de moordenaar vanwege abortus en euthanasie en de kopstukken van het bedrijfsleven vanwege geestelijke moorden door middel van duivelse muziek in winkels, winkelcentra, enz.
Alle boeken van ketters mogen niet meer gedrukt en uitgegeven worden.

Zieke geest... :shock: :? :(
Wie van ulieden zonder zonde is, werpe de eerste steen.
En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 dec 2003 17:07

caprice schreef:Het winkelcentrum is nu teveel een plaats van een gezellig dagje uit, en men laat zich maar al te graag rond leiden door de satan in het rijk van de Mammon waarin hebzucht wordt opgewekt en onnuttige aankopen worden gedaan.
Winkels zijn wel nodig, voor de noodzakelijke behoeften, maar de winkelcentra moeten niet zo gezellig gemaakt worden!

Wat is er mis met gezelligheid? En de hebzucht zit niet in de winkels, maar in jezelf.

Goodbye.

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 17 dec 2003 18:12

Egbert schreef:Ik weet niet eens wie het zijn.... maar ik ga er vanuit dat ze net zo'n grote zondaar waren als ik...

Fredrik schreef:De GEREFORMEERDE LEER is de Ware Leer! Dat belijden Alle Gereformeerden van alle eeuwen, dus vanaf de Reformatie! Hoe kun je in een kerk zitten als je de blijdenis niet geheel voor waar aan neemt. Daarom zeg ik met alle Gereformeerden dat de Gereformeerde Leer de ware leer is. Ik weet niet van wat voor kerk jullie zijn, maar als je van de PKN bent begrijp ik dit bovenstaande protest.

Protest? ik zie geen protest... Ik heb er aleen moeite mee als mensen (lees zondaren) op zo'n hoog voetstuk worden gezet.

Nee, ik zit niet in de PKN maar ben wel Gereformeerd.
Ik ben alleen niet hoogmoedig genoeg om te beweren dat mijn manier van geloven de ware leer is...

Ik erken alleen de Bijbel als de enige en ware leer.
Geschriften van mensen kunnen mooi, nuttig en leerzaam zijn maar meer ook niet.
The solution to a problem lies in finding the Solver...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 dec 2003 18:20

Corne van 't Hof schreef:afbreken natuurlijk!

:shock:
oke leg uit?

caprice

Berichtdoor caprice » 17 dec 2003 21:51

Gershwin schreef:
caprice schreef:Het winkelcentrum is nu teveel een plaats van een gezellig dagje uit, en men laat zich maar al te graag rond leiden door de satan in het rijk van de Mammon waarin hebzucht wordt opgewekt en onnuttige aankopen worden gedaan.

Wat is er mis met gezelligheid? En de hebzucht zit niet in de winkels, maar in jezelf.

Met gezelligheid is niets mis, maar anders verzandt het winkelcentrum al gauw in een kermis ijdelheid. Daar wordt de hebzucht opgewekt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 dec 2003 14:50

caprice schreef:
Gershwin schreef:

Met gezelligheid is niets mis, maar anders verzandt het winkelcentrum al gauw in een kermis ijdelheid. Daar wordt de hebzucht opgewekt.
Volgens mij kun je dat ook gewoon van school zeggen. (afbreken maar :mrgreen: )

volgens mij zit het er em meer in wat voor winkels je binnen gaat. Zonder discriminerend te zijn: volgens mij zijn vrouwen gemiddeld wel wat gevoeliger voor kooplust/ verslaving
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 dec 2003 15:21

@mic schreef:volgens mij zit het er em meer in wat voor winkels je binnen gaat. Zonder discriminerend te zijn: volgens mij zijn vrouwen gemiddeld wel wat gevoeliger voor kooplust/ verslaving

:D
Vrouwen zijn nu eenmaal het zwakke geslacht :mrgreen:
Nogmaals: het ligt meer aan je eigen hebzucht dan aan de winkels, denk ik.

Goodbye.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 21 dec 2003 22:57

klaas groe schreef:Ik vind dat erg verdrietig. Wat vind je dan van Van der Groe, van Willem Teelinck, Jacobus Koelman, Voetius en andere godzalige nadere reformatoren en de reformatoren de puriteinen? Is het maar niks?

Ik lees net bij Koelman:

Dus bestaat de natuur en het wezen van het ware geloof niet in een verzekering of vast vertrouwen, "dat óók mij de vergeving der zonden, de eeuwige gerechtigheid en zaligheid van God geschonken is uit loutere genade, om Christus' wil", zoals de Catechismus zegt. Of zoals het formulier van het Heilig Avondmaal zegt, "dat het een
geloof zou zijn, van deze gewisse belofte van God, dat mij al mijn zonden alleen om het lijden en sterven van Jezus Christus vergeven zijn, en de volkomen gerechtigheid van Christus mij als mijn eigen gerechtigheid toegerekend en geschonken zij", enz.

Nu snap ik het even niet meer...

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 24 dec 2003 21:56

Gershwin schreef:

Alle afgodentempels moeten afgebroken worden: hindoetempeltjes, moskeetjes, jehova's getuigenkerkjes, mormonentempeltjes, zevendedag adventistenruimtes, new age-bewegingenhuisjes, boeddhistentempels, scientologychurch, maar ook alle zogenaamde gereformeerde kerken met orgels, feestdagen, formulieren, formuliergebeden, ds's met dikke vette auto's. Sektehuizen van pinksterbewegingen, vergaderingen van gelovigen-gebouwen, arminianen, socinianen, sow-kerken, rooms-katholieke kerken, vrijmetselaarshokken, atheisten, maar ook alle politieke moordenaars zoals 2e en 1e kamerleden en hare majesteit de moordenaar vanwege abortus en euthanasie en de kopstukken van het bedrijfsleven vanwege geestelijke moorden door middel van duivelse muziek in winkels, winkelcentra, enz.

helemaal mee eens
wie zijn eigen zienswijze zover boven die van een anders plaatst dat diegeen over gaat tot destructief gedrag is een beziter van een zieke geest !!

wat is er gebeurt met heb uw naasten lief ???

ik kan mij niet herinderen dat er ergens in de bijbel staat dat christus nog god oproept tot het vernietigen van niet reformatorische mensen of hun bezittingen...
of zijn er een paar hooftstukken in jullie bijbel die niet in de mijne staat ?
leaver dea as slaaf

caprice

Berichtdoor caprice » 24 dec 2003 22:36

Koss schreef:
Gershwin schreef:

helemaal mee eens
wie zijn eigen zienswijze zover boven die van een anders plaatst dat diegeen over gaat tot destructief gedrag is een beziter van een zieke geest !!

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”