Liegen als psychische ziekte?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 06 feb 2008 12:03

Weet je zeker dat ze getrouwd is? :wink:
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 12:18

Als mensen aan je vragen hoe het met je gaat, kun je er rustig vanuit gaan dat het een retorische vraag is, tenzij je recentelijk iets ernstigs o.i.d. hebt meegemaakt. Let maar eens op hoe veel mensen reageren als je daadwerkelijk op die vraag ingaat; Nog net geen rollende ogen op de manier van; ''Ik zit vind het helemaal niet interessant hoe het met je gaat, kunnen we het over iets anders hebben?''

Dit kan ik bevestigen ja. Onlangs in korte tijd een paar sterfgevallen meegemaakt in mijn familie. Als mensen vragen hoe het gaat en je zegt dat het eigenlijk niet zo goed met je gaat (die mensen weten dan van de situatie) zijn er die het presteren om te zeggen: "O ja, mooi houden zo!!! Hé wat ik wilde vragen..." en gaan over tot de orde van de dag...

Over het liegen: zou het ook niet zo kunnen zijn dat mensen bijvoorbeeld een verhaal wat deels waar is aanpassen zoals ze het graag hadden willen zien gebeuren?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 feb 2008 13:17

SimonT schreef:Weet je zeker dat ze getrouwd is? :wink:

Ja, ik was erbij :mrgreen:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 06 feb 2008 14:08

pseudologica phantastica

Dat was het ja.... referenend aan mijn eerste post. :wink:
Auf Wiedersehen!

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 06 feb 2008 20:17

Liegen kan ook komen door een psygische ziekte. Ken mensen die anorexia hebben gehad en als die mensen die ik dus ken hebben veel gelogen tijdens de anorexia. En ze schamen zich er nu rot om en zijn nu goud eerlijk. En sommige van die mensen zeiden dat ze in die tijd niet anders konnen. Het kan dus ook een bij-effect zijn.

DoIoRoK

Terug naar “Archief”