Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meelezer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meelezer » 05 feb 2008 18:19

Lovely schreef:
meelezer schreef:
Lovely schreef:
rafaell schreef:Ach N. heeft zich zelf bezat dus als ze inderdaad al op het strand overleden is dan is dat haar eigen schuld en is J. alleen aan te rekenen dat hij bij heeft gedragen aan het verdwijnen van het lijk.

Mwa ik denk dat we er toch nooit achter zullen komen wat er daadwerkelijk is gebeurt. Dat weet Joran zelf en God, dus Joran zal gerust zijn ' verdiende' loon krijgen :)

Wel eens van die man die naast Jezus stierf gehoord?

Ja, die vroeg om vergeving was het niet?

Wie zegt dat Joran dat niet ooit of zal gaan doen.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 05 feb 2008 18:20

meelezer schreef:
Lovely schreef:
meelezer schreef:
Lovely schreef:
rafaell schreef:Ach N. heeft zich zelf bezat dus als ze inderdaad al op het strand overleden is dan is dat haar eigen schuld en is J. alleen aan te rekenen dat hij bij heeft gedragen aan het verdwijnen van het lijk.

Mwa ik denk dat we er toch nooit achter zullen komen wat er daadwerkelijk is gebeurt. Dat weet Joran zelf en God, dus Joran zal gerust zijn ' verdiende' loon krijgen :)

Wie zegt dat Joran dat niet ooit of zal gaan doen.

Dat zal blijken meelezer.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 feb 2008 18:36

Lovely schreef:
meelezer schreef:

Helemaal niet. Hij zei alleen: denk aan mij als U in Uw koninkrijk bent gekomen.

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 05 feb 2008 19:14

Acire schreef:
Lovely schreef:
meelezer schreef:

Helemaal niet. Hij zei alleen: denk aan mij als U in Uw koninkrijk bent gekomen.

Lees je dan ook even wat daarvoor staat;
de woorden van de andere gekruisigde:
Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu je dezelfde straf ondergaat? Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden.
Afbeelding

meelezer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meelezer » 05 feb 2008 20:03

verwijderd
Laatst gewijzigd door meelezer op 07 feb 2008 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 feb 2008 20:54

Een lichaam spoelt altijd aan, tenzij er iets mee gebeurd is. Er zitten daar ook haaien volgens mij, al is dat een luguber idee.. wel iets waar ze rekening mee moeten houden.

Ik heb me trouwens ook al zitten bedenken dat die Patrick er ook meer mee te maken heeft, hehalve infiltrantje spelen van Peter. Gek, je gaat speculeren en eigenlijk zou ik dat helemaal niet moeten willen. Maargoed, ik vind CSI altijd bijzonder interessant. Het is dus leuk om er eigen fantasiën op los te laten, maar ga er zeker geen conclusies aan verbinden. Daarbij geloof ik dat alle mogelijke theorieën wel zijn nagegaan, maar nu net de juiste er niet bij zit :? Ik heb voor mezelf in ieder geval besloten het onderwerp te laten rusten en het verdere verloop van de zaak in stilte te volgen.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 05 feb 2008 20:59

Smurffie schreef:Gek, je gaat speculeren en eigenlijk zou ik dat helemaal niet moeten willen. Maargoed, ik vind CSI altijd bijzonder interessant. Het is dus leuk om er eigen fantasiën op los te laten, maar ga er zeker geen conclusies aan verbinden.

Ja dat komt omdat die gast zoveel aan elkaar liegt en de waarheid dus helaas nog niet boven tafel komt. Volgens mij heeft elke Nederlander weer een ander beeld van hoe het precies gegaan is en of hij schuldig is.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 feb 2008 00:02

Smurffie schreef:Een lichaam spoelt altijd aan, tenzij er iets mee gebeurd is. Er zitten daar ook haaien volgens mij, al is dat een luguber idee.. wel iets waar ze rekening mee moeten houden.

Als ze het lichaam van Nathalee verzwaard zouden hebben met iets, zal het denk ik niet aanspoelen...en idd...haaien zwemmen er veel (is mij verteld)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 00:34

Smurffie schreef:Een lichaam spoelt altijd aan, tenzij er iets mee gebeurd is. Er zitten daar ook haaien volgens mij, al is dat een luguber idee.. wel iets waar ze rekening mee moeten houden.

Ik heb me trouwens ook al zitten bedenken dat die Patrick er ook meer mee te maken heeft, hehalve infiltrantje spelen van Peter. Gek, je gaat speculeren en eigenlijk zou ik dat helemaal niet moeten willen. Maargoed, ik vind CSI altijd bijzonder interessant. Het is dus leuk om er eigen fantasiën op los te laten, maar ga er zeker geen conclusies aan verbinden. Daarbij geloof ik dat alle mogelijke theorieën wel zijn nagegaan, maar nu net de juiste er niet bij zit :? Ik heb voor mezelf in ieder geval besloten het onderwerp te laten rusten en het verdere verloop van de zaak in stilte te volgen.

Ik heb net een blog zitten typen en daar staat ongeveer hetzelfde in.. CSI- zuschters 8)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 feb 2008 09:47

De één z'n dood is de ander z'n brood...
The show must go on!

Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 10:06

Kan iemand mij vertellen wat 'je beroepen op je zwijgrecht' precies inhoud? Met welk doel is dat ingesteld en mag je je altijd daarop beroepen? Ook als het zo klaar als een klontje is dat je een moordenaar bent met bij wijze van spreken het wapen nog in je handen?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 feb 2008 10:08

meissie88 schreef:

Als ze het lichaam van Nathalee verzwaard zouden hebben met iets, zal het denk ik niet aanspoelen...en idd...haaien zwemmen er veel (is mij verteld)

Dat hoeft helemaal niet. En als het wel zo zou zijn waar zijn dan al die verdronken zeelieden gebleven die nooit meer gevonden zijn?
Een neef van mijn man is ooit naast de loopplank van zijn schip terecht in het water terecht gekomen.
Grote zoekacties leverden niets op.
En dat was direct tussen wal en het schip. Je zou denken dat hij nergens anders zou kunnen liggen dan daar.
Pas na 5 jaar kwam zijn lichaam ergens terecht. En dat was helemaal aan de andere kant van de zee.

Wolfie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wolfie » 06 feb 2008 10:31

jamillah schreef:Kan iemand mij vertellen wat 'je beroepen op je zwijgrecht' precies inhoud? Met welk doel is dat ingesteld en mag je je altijd daarop beroepen? Ook als het zo klaar als een klontje is dat je een moordenaar bent met bij wijze van spreken het wapen nog in je handen?

Het zwijgrecht vloeit voort uit de gedachte dat je niet tegen jezelf hoeft te getuigen en/of geen bewijs tegen jezelf hoeft te leveren. Je kun je daar dus altijd op beroepen. Bij politieverhoor e.d. moet ook altijd gezegd worden dat je niet tot antwoorden verplicht bent, vanuit dezelfde gedachte.

Het meewerkenaan een DNA onderzoek, bloedproef, e.d. vallen niet onder dit recht. Op last van de rechter-commissaris of op verzoek van officier van justitie is verdachte verplicht hier aan mee te werken. Overigens zijn hier wel strenge voorwaarden van toepassing. Zo moet verdachte bijvoorbeeld in voorlopige hechtenis genomen kunnen worden voor het delict waarvan hij verdachtwordt.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 06 feb 2008 15:44

Hmz, hebben jullie ook niet het gevoel dat je zin hebt om Joran bij zn kladden te grijpen en de waarheid er uit te slaan?

In zo'n situatie zouden ze toch het 'zwijgrecht' af moeten kunnen schaffen?

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 06 feb 2008 16:03

Wat is waarheid, zullen we er ooit achter komen nu wil hij zijn verklaring afgaan leggen, en zouden we hem dan als nog moeten geloven, jammer dat jongen niet in ziet dat het voor de ouders vreselijk moet zijn om eigenlijk niet eens te weten waar/en wat als er met hun dochter is gebeurd.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Terug naar “Archief”