40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 feb 2008 21:01

Atheist1984 schreef:Ik vond het wel mooi dat na 2de dag dat hij zei, ja ik ben met een meisje naar huis geweest en heb haar gebeft :lol: Zo van, nu al :o :lol:

Tja, de uitzending werd eigenlijk pas interessant toen die knul bij de sexuoloog terecht kwam. Voor die tijd was het een beetje alsof ze een alcoholist laten beloven niet te drinken en vervolgens hem volgen in het café. Hij was al bij voorbaat volledig kansloos zich aan zijn belofte te houden.

Deze knul heeft een enorm probleem in de vorm van onverwerkt verdriet, en ik ben blij dat hij dat nu zelf inziet om daar misschien wat aan te gaan doen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 feb 2008 21:03

Gerdien B. schreef:Juist door dit programma is het denk ik de bedoeling dat er ook gekeken wordt naar hoe ga je wel goed er mee om.

Uiteraard, het blijft de EO natuurlijk. :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 feb 2008 15:34

Ik vond het weer echt een goede uitzending. Aan het begin dacht ik ook: pfff, hopeloos verhaal, die kan het echt niet.
Maar toen hij naar die seksuoloog was geweest... sjonge. Ik denk dat meedoen aan het programma het leven van die jongen behoorlijk kan veranderen.... Alhoewel hij nog best een weg te gaan heeft.

Kvind het wel opvallend dat het tot nu toe bij die lui niet echt om de seks zelf gaat, maar meer om wat de seks oplevert: aandacht, verdoving ed.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 feb 2008 17:33

Acire schreef:Kvind het wel opvallend dat het tot nu toe bij die lui niet echt om de seks zelf gaat, maar meer om wat de seks oplevert: aandacht, verdoving ed.

Uiteraard. Mensen die het "om de seks zelf" gaat, die hoeven niet met zo'n programma mee te doen. Uiteraard doe je seks altijd wel ergens om, maar als het goed is doen mensen het om intimiteit te delen en samen te genieten.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 04 feb 2008 20:54

Nu vraag ik me af... zou zijn obsessie voor seks nu echt komen door onverwerkt verdriet?
Of is het iets dat in het gesprek met de seksuoloog naar boven is gekomen maar er niets mee te maken heeft.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 feb 2008 20:56

Tsjonge mensen kunnen goed mijn gedachten invullen zie ik al?
Ik vond het vorige week gewoon geen sterke aflevering, maar dat had geen bal met het format te maken, meer gewoon dat ik vond dat zij als persoon niet echt open stond voor het format. Natuurlijk verwacht ik heus niet dat het op iedereen dezelfde uitwerking heeft of dat het iedereen lukt.

Michael bijvoorbeeld, haalde het ook niet, maar hij stond als persoon wel wat meer open vond ik. Dit keer vond ik juist die reden wel weer een beetje gezocht. Het zal heus niet alleen aan het verwerken van het verdriet liggen. Zal wel meespelen, maar dat kwam een beetje makkelijk over ofzo. Achja, je kunt niet alles in zo'n korte tijd neerzetten :)

Feit blijft dat er leuke gesprekken over gevoerd worden overal!
pobody's nerfect

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 04 feb 2008 21:24

Misschien heeft hij door dat gebrek aan verwerking zich juist een levensstijl aangemeten waar hij nu niet meer van af kan komen (verslaving).

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 feb 2008 21:34

cire schreef:Nu vraag ik me af... zou zijn obsessie voor seks nu echt komen door onverwerkt verdriet?
Of is het iets dat in het gesprek met de seksuoloog naar boven is gekomen maar er niets mee te maken heeft.

Seks kan dezelfde werking hebben als drugs of alcohol, of iets anders wat mensen misbruiken om maar even niks te voelen. Ik vraag me eerder af waarom je er aan zou twijfelen dat zijn seksverslaving en zijn vedriet met elkaar te maken hebben.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 feb 2008 21:35

jip_86 schreef:Misschien heeft hij door dat gebrek aan verwerking zich juist een levensstijl aangemeten waar hij nu niet meer van af kan komen (verslaving).

Dat kan best ja. Maar het is wel wat gemakkelijk om het allemaal daarop te schuiven.
pobody's nerfect

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 04 feb 2008 21:37

Jo'tje schreef:Tsjonge mensen kunnen goed mijn gedachten invullen zie ik al?
Ik vond het vorige week gewoon geen sterke aflevering, maar dat had geen bal met het format te maken, meer gewoon dat ik vond dat zij als persoon niet echt open stond voor het format. Natuurlijk verwacht ik heus niet dat het op iedereen dezelfde uitwerking heeft of dat het iedereen lukt.

Michael bijvoorbeeld, haalde het ook niet, maar hij stond als persoon wel wat meer open vond ik. Dit keer vond ik juist die reden wel weer een beetje gezocht. Het zal heus niet alleen aan het verwerken van het verdriet liggen. Zal wel meespelen, maar dat kwam een beetje makkelijk over ofzo. Achja, je kunt niet alles in zo'n korte tijd neerzetten :)

Feit blijft dat er leuke gesprekken over gevoerd worden overal!

Mensen zijn nu eenmaal anders, en ik krijg het idee dat je niet echt open staat voor het idee dat seksverslaving dezelfde effecten kan hebben als bijvoorbeeld een alcohol of heroineverslaving. En geloof me, dat heeft het wel, ik heb er helaas enige ervaring mee.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 05 feb 2008 00:20

MrSokkie schreef:
cire schreef:Nu vraag ik me af... zou zijn obsessie voor seks nu echt komen door onverwerkt verdriet?

Seks kan dezelfde werking hebben als drugs of alcohol, of iets anders wat mensen misbruiken om maar even niks te voelen. Ik vraag me eerder af waarom je er aan zou twijfelen dat zijn seksverslaving en zijn vedriet met elkaar te maken hebben.

Tja, waarom zou ik er niet aan twijfelen?

Ik vind het gewoon een beetje kort door de bocht. We hebben verdriet, we hebben verslaving en dan wordt er ineens een oorzakelijk verband gelegd...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 feb 2008 07:45

cire schreef:Ik vind het gewoon een beetje kort door de bocht. We hebben verdriet, we hebben verslaving en dan wordt er ineens een oorzakelijk verband gelegd...

Uhh, ja. Voor dat verdriet was de verslaving er niet, erna "ineens" wel. En door die verslaving voelt degene het verdriet niet meer, zij het tijdelijk. Zou het dan met elkaar te maken hebben? Hoezo kort door de bocht?

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 05 feb 2008 11:22

En wat je niet moet vergeten is dat een verslaving, behoeftebevrediging zeg maar, er voor zorgt dat je je lekkerder gaat voelen en je je dagelijkse sores doet vergeten.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 feb 2008 21:55

En, wat vonden we van aflevering Joy?
pobody's nerfect

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 05 feb 2008 22:02

Jo'tje schreef:En, wat vonden we van aflevering Joy?

weinig joy beleeft...
saai en het programma verveelt inmiddels dus ik denk dat het voor mij de laatste aflevering was die ik gezien heb.
inhoudelijk ook slecht
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”