Ik ben een jongen, heb 3 jaar een relatie gehad met een meisje dat veel problemen had. Ik heb in die 3 jaar tijd alles gegeven wat ik kon, maar na die 3 jaar ben ik erachter gekomen dat ik gebruikt en zwaar beschadigd ben. Vaak is het andersom dat een jonge het meisje beschadigd, maar hier ben ik het slachtoffer. Ook vertrouwde mijn vriendin mij niet, terwijl ik alles voor haar deed, ik gaf haar alle liefde, financieel steunde ik haar, ik stond altijd klaar, maar het enigste wat ik kreeg was harde afweizing, en minderwaardige complimenten, terwijl zei voor de buitenwereld een heel lief meisje was dat zogenaamd alles voor haar vriend over had. Ook mijn naaste familie denkt dat, omdat ik altijd voor haar opgekomen ben. Ik heb weinig vertrouwen in de omgeving, maar ook niet in een nieuwe relatie, terwijl ik vroeger juist droomde van trouwen en kinderen, samen dingen doen etc. Ik voel me gewoon mishandeld, geestelijk en lichamelijk, en zwaar gebruikt.
De verkering is ruim een half jaar uit, en nog zit ik ermee zoals overspannenheid, slapeloosheid, stress school lijdt eronder etc. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, hoe zijn jullie ermee omgegaan, en hoe hebben jullie dit ubberhaubt verwerkt. Zijn jullie weer een nieuwe relatie begonnen? ik heb daarzelf moeite mee, want ik ben bang wat mijn vriendin bij mij heeft gedaan, ik bij mijn nieuwe vriendin terug zal doen uit wraak ofzo. Is het goed om na zoveel problemen weer een nieuwe relatie te beginnen?
Alvast bedankt voor jullie hulp