Evangelische Broedergemeente (Hernhutters)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Evangelische Broedergemeente (Hernhutters)

Berichtdoor Raido » 21 jan 2008 09:53

Ik zag het topic van Mayflower hier staan dus ik dacht, misschien kan iemand mij wat vertellen over de Evangelische Broedergemeente? Ik ken het zelfs als Hernhutters, ben er ooit een keer geweest in Zeist met een familielid die in Zeist woont.

Hier in Overvecht zitten ze om de hoek en is het een vooral Surinaamse gemeente, heeft iemand inzicht in hun geloofsbeleving en belijdenis? Op internet staat o.a. welke belijdenisgeschriften ze onderscheiden..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2008 16:25

Ik ben er wel een sin een trouwdienst geweest maar verder niet. Al heb ik er 26 jaar lang gewoond, 10 straten er vandaan :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 23 jan 2008 17:36

Ik ken het meer van Surinamers en antilianen. Maar inhoudelijk weet ik niet veel. Mijn gutsfeeling zegt dat ik het ka vergelijken met vrij-evenagelisch en baptisten waarbij de liturgie een "black touch" heeft . Maar goed, ik kan er ver naast zitten.

jmpauw
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Evangelische Broedergemeente (Hernhutters)

Berichtdoor jmpauw » 31 jan 2008 15:00

Je zou eens kunnen kijken op http://www.ebg.nl.

Raido schreef:Ik zag het topic van Mayflower hier staan dus ik dacht, misschien kan iemand mij wat vertellen over de Evangelische Broedergemeente? Ik ken het zelfs als Hernhutters, ben er ooit een keer geweest in Zeist met een familielid die in Zeist woont.

Hier in Overvecht zitten ze om de hoek en is het een vooral Surinaamse gemeente, heeft iemand inzicht in hun geloofsbeleving en belijdenis? Op internet staat o.a. welke belijdenisgeschriften ze onderscheiden..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teken de petitie op http://www.axci.nl/eerwraak

Terug naar “Archief”