Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 jan 2008 21:43

Hoelang heeft het gedogen nu geduurd?
Ik heb ooit Russells ip gecheckt en zag dat het overeenkwam met het ip van een studentenhuis, waar oa mijn geliefde zuster nog veel vandaan gepost heeft. Okee ik had nattigheid kunnen voelen, maar aangezien de standpunten van de atheistische Russell niet erg overeen kwamen met die van de agnostische Aragorn (toen hij hier vertrok) voelde ik dat niet.

Als ik regelmatig de slowchat had gelezen had ik inderdaad eerder geweten dat Russell dezelfde als Aragorn was. Maar ik heb meer te doen dan dat. Nadat het bekend werd volgde inderdaad wat overleg in het mod-forum en de meesten van ons kunnen de banknop niet bedienen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 jan 2008 21:44

Othello schreef:
Collateral schreef:Ik zou willen voorstellen om alle relevante postings nog eens door te lezen, maar doe het niet;

Inderdaad, ik begin er niet eens aan. En ik snap ook werkelijk niet dat jullie je nog langer met deze nonsens vermoeien. Dan is (quasi-)dronken gefilmd worden nog nuttiger.

Het nut is misschien ver te zoeken inderdaad, hoewel ik het weleens tijd vind dat onze forumleiding eens wat openheid geeft en verantwoording aflegt. Door de vinger op de zere plek te leggen loopt de druk daartoe misschien wat op. Verder vermaak ik me prima met de hele kwestie, hoewel ik mijn tijd zeer binnenkort weer in nuttiger dingen ga steken. Het punt is ook wel gemaakt. :)

Collateral schreef:...kennelijk frustreert het je nogal om telkens te moeten zien dat Aragorn/Russel het onderwerp van gesprek is.

Yeah right... :yum:

'Tja, ik vind die periodieke oprispingen omtrent Aragorn anders ook een beetje sneu.' Ik zit in de goede richting. :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2008 21:44

Ok Parsifal.

Gershwin schreef:
jip_86 schreef:En verder ga ik niet over bans. Ik weet zelf niet eens of Russel echt geband is.

Ah, dus het staat niet in het mod-forum, begrijp ik.

:?:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2008 21:45

jip_86 schreef:
rosalie83 schreef:Ik bedoelde dat je als in Nederland wonende slimmerik gewoon via een ip weet ik waar vandaan iets kunt doen.

Dat zou kunnen, maar weet jij een manier om die slimmerik achter dat ip vandaan te krijgen?

Nee, helaas niet.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 30 jan 2008 21:49

Gershwin schreef:@ Othello: Gaat niet zozeer om hem, maar om het beleid. Am I acting overacted? Je hebt volgens mij niet eens gevolgd waar het over gaat trouwens? Maar dat terzijde.

Ik vind het niet zo vreemd dat Russell geband is als hij inderdaad dezelfde is als Aragorn. Dat het even heeft geduurd en dat er gisteravond vage dingen zijn voorgevallen, zou enige opheldering kunnen gebruiken. Ik heb begrepen dat daarover nagedacht wordt door het modteam. Zolang die opheldering nog niet is verschaft, zie ik het nut van al die herrie niet zo in. Dat is namelijk een beetje vervelend voor de sfeer hier.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 jan 2008 21:49

parsifal schreef:Nadat het bekend werd volgde inderdaad wat overleg in het mod-forum en de meesten van ons kunnen de banknop niet bedienen.

Zijn er, gezien dat feit, gezien de aard van de postings onder de gekaapte Russell-account en gezien eventuele verdere informatie in het mod-forum, één of meer moderators die meer dan een vaag vermoeden koesteren omtrent de identiteit van degene die onder Russels naam heeft zitten posten?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2008 21:51

Othello schreef:
Gershwin schreef:@ Othello: Gaat niet zozeer om hem, maar om het beleid. Am I acting overacted? Je hebt volgens mij niet eens gevolgd waar het over gaat trouwens? Maar dat terzijde.

Ik vind het niet zo vreemd dat Russell geband is als hij inderdaad dezelfde is als Aragorn. Dat het even heeft geduurd en dat er gisteravond vage dingen zijn voorgevallen, zou enige opheldering kunnen gebruiken. Ik heb begrepen dat daarover nagedacht wordt door het modteam. Zolang die opheldering nog niet is verschaft, zie ik het nut van al die herrie niet zo in. Dat is namelijk een beetje vervelend voor de sfeer hier.

Zo ervaar ik het niet direct, maar eventueel excuses voor het verpesten van de sfeer. Ik heb zelf meer het idee dat er achter de schermen een paar dingen gebeuren die zacht gezegd niet zo netjes zijn, en daar wil ik duidelijkheid over.

Maar zoals ik al probeerde te zeggen: zolang ik niet emotioneel reageer is er volgens mij niks mis met scherpe vragen, als er iets gezegd wordt door een mod? Of wel? Zo ja, waarom?

Goodbye.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 jan 2008 21:52

Gershwin schreef:Ok Parsifal.

Gershwin schreef:
jip_86 schreef:En verder ga ik niet over bans. Ik weet zelf niet eens of Russel echt geband is.

Inderdaad, ik ging er vanuit dat de ban daadwerkelijk in werking is getreden. Dit is echter niet expliciet vermeld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2008 21:53

parsifal schreef:
Gershwin schreef:Ok Parsifal.

Gershwin schreef:

Inderdaad, ik ging er vanuit dat de ban daadwerkelijk in werking is getreden. Dit is echter niet expliciet vermeld.

Maar is expliciet gemeld dat hij geband zou gaan worden? En zo ja, waarom weet Jip dat niet?

Goodbye.

André

Berichtdoor André » 30 jan 2008 23:07

Gershwin schreef:Maar is expliciet gemeld dat hij geband zou gaan worden? En zo ja, waarom weet Jip dat niet?
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat je denkt voor het mod. team, in de zin van, dat ze toch wel konden nágaan dat Russell Aragorn is. Waarom is dat zo vanzelfsprekend?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 jan 2008 23:32

Omdat dat al ruim een week (sinds vrijdag zelfs expliciet door een posting van Russell zelf) op het forum staat en het sindsdien veelvuldig is besproken, misschien? :)

André

Berichtdoor André » 30 jan 2008 23:36

Collateral schreef:Omdat dat al ruim een week (sinds vrijdag zelfs expliciet door een posting van Russell zelf) op het forum staat en het sindsdien veelvuldig is besproken, misschien? :)
Ik doelde natuurlijk op de tijd daarvoor, grapjas.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 jan 2008 23:45

Dat was mij niet echt duidelijk gezien de quote waarop je antwoorde... die gaat namelijk over de (vermeende) ban, en dat speelt sowieso pas vanaf de tijd dat het wél bekend was.

André

Berichtdoor André » 30 jan 2008 23:49

Collateral schreef:Dat was mij niet echt duidelijk gezien de quote waarop je antwoorde... die gaat namelijk over de (vermeende) ban, en dat speelt sowieso pas vanaf de tijd dat het wél bekend was.
Oké, jij ziet het dus nu het bekend is niet als een voortzetting van de reeds bestaande ban, begrijp ik je dan goed?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 30 jan 2008 23:58

Min of meer ja - ik zie het in de eerste plaats als het kapen van een account. Als het puur als een (her)ban wordt gebracht vind ik dat raar, 1) omdat ik me dan afvraag waarom men hem eerst een week heeft laten 'zwemmen', en 2) omdat er nadat Russell niet meer kon inloggen een aantal berichten zijn geplaatst onder zijn account - waarvan de berichten die nogal in de richting van Henkie als 'kaper' wezen qua inhoud (mijns inziens) inmiddels zijn verwijderd. (Sommige andere staan er nog, kijk maar.)

Terug naar “Archief”