De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2008 14:48

ja enkel daardoor. Ze wist niet hoe ze moest ontspannen enzo. Het was ook de eerste dus wist niet wat haar te wachten stond.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 14:52

dan heeft de verloskundige wel wat steekjes laten vallen denk, die moet je goed kunnen coachen, ik kan me niet voorstellen dat het 50 uur duurt omdat je geen gym hebt gehad, zonder andere reden. Misschien had het met gym ook wel 50 uur geduurd, je kunt het nooit met 100% zekerheid zeggen denk....

Maargoed het scheelt misschien wel hoe je zelf ben, heb al heel wat bevallingen meegemaakt, wist dus iig de puftechnieken, maar mijn verloskundige heeft dit ook aangehaald tijdens de bezoeken, beetje theorie zeg maar :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jan 2008 15:06

Lijkt mij dat niemand zich kan ontspannen tijdens een wee.

Tijdens de weeen kijk je zelf wat je het prettigst vindt
(bij mij was dat "auw auw auw auw auuwww" zeggen.)
En bij het persen is er een VK die zegt wat je moet doen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 15:15

maar als je je niet ontspant kun je de werking van de wee tegengaan, daarom heeft het waarschijnlijk zo lang geduurd. Want langer dan een uur persen 'mag' niet, dan ga je voor een kunstverlossing naar het zh.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2008 15:19

ook niet ontspannen tijdens een wee, maar ze kon zich niet ontspannen tussen de weeën door, wist ze neit goed op te vangen ook. De verloskundige heeft gedaan wat ze kon en mijn zus geeft heel duidelijk zelf aan dat het daar aan ligt. Ze heeft daarna nog een paar kinderen gekregen waarbij ze wel naar zwangerschapgym is geweest. Ze weet dus heel sterk het verschil van met en zonder.

@lammetje, het kan ook zijn dat iemand het met theorie het kan doen en voor de ander het toch goed is om in de praktijk te oefenen. Vermoed zelf dat het daar een beetje het verschil zit jou verhaal lezende en mijn zus inschattende.

Denk ook wel dat jij een versprong had op anderen als je zelf al meerdere bevallingen hebt meegemaakt. je weet wat je staat te wachten en weet sommige trucjes dan al.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jan 2008 15:43

Ik ben bij beide kids niet naar gym geweest. Omdat ik van de eerste bevalling geleerd heb de weeën op te vangen en doorstaan is Gerlinde volgens mij sneller geboren. Dat gevoel heb ik zelf hoor. Een tweede gaat meestal wel sneller zeggen ze maar ik maakte mezelf bij Boudin heel druk en zat de pijn of eigenlijk de wee 'tegen te houden' zegmaar. Als je op de juiste manier weet in en uit te ademen ga je 'mee in de wee' en bereik je optimaal resultaat: ontsluiting.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 16:01

ja tis wel 'gemeen' om te bevallen met 'zoveel info' die ik opdeed in het zh! Maar daar ben ik wel blij om geweest, al zag je dus ook snel het prille van het nieuwe leven (en de gevaarlijke kanten voor de moeder).

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 16:16

leuk als je je kind even zonder luier laat lopen om de rode billetjes wat 'lucht' te geven zodat ze wat sneller genezen. hoor ik opeens naast me: kletterklettersplashhhh hele plas van Sarah :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2008 16:19

Milan is net keihard op zn hoofd gevallen... hij viel van de stoel af... hij ligt nu even op de bank te slapen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2008 16:19

lammetje schreef:leuk als je je kind even zonder luier laat lopen om de rode billetjes wat 'lucht' te geven zodat ze wat sneller genezen. hoor ik opeens naast me: kletterklettersplashhhh hele plas van Sarah :)

:lol: :lol: :lol: ooops

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 jan 2008 16:25

trijntjejohanna schreef:Milan is net keihard op zn hoofd gevallen... hij viel van de stoel af... hij ligt nu even op de bank te slapen...

aahhh huilen zeker? Gelukkig niks gebroken!

Tja dit was mn eigen schuld, dacht na zo'n volle plasluier dat het wel even zou duren, maar ze drinkt behoorlijk dusja....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2008 17:26

he ligt ie net te slapen... valt hij van de bank... weer met zn hoofd keihard op de grond... :cry:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jan 2008 17:32

nou zeg!! Sterkte met het ventje TJ! Hopen dat het meevalt!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2008 17:53

k heb heir ook geen gym gehad... K had et aan me vrinedin gevraagd... endie vond het daar maar bangmakerij!

zelf heeft die wel gym gedaan, omdat ze een zware vorm van astma heeft en zelf snel gaat hyperventileren!

K kan nou niet zeggen dat ik wat heb gemist!!

Onze lieve kleine julia is nu over de vijf pond!!!! ze groeit als kool de laatste paar dagen! gister 90 gram aangekomen, vandaag 80!!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 jan 2008 20:25

Tj wat zielig voor Milan.

Terug naar “Archief”