De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2008 12:50

Gerdien B. schreef:dat van: kijk het nog even aan is vooral in mijn werk zeer herkenbaar. Verschrikkelijk gewoon, net of we dat idd niet al hebben gedaan.

Als mijn moeder belde en zei: wij kunnen niet met haar komen, zo ziek is ze, dan kwam de arts ook en alle keren dat hij kwam moest diegene ook naar het ziekenhuis. De huisarts zei dat ook en was daarom ook vrij allert als mijn moeder met ons kwam of belde dat hij moest komen.

Als ik hoor dat mensen met een griepje naar de dokter lopen, vraag iok mij ook wel is af: ga ik te laat of de anderen te snel? Ik ga pas als het echt moet.

ja precies, maar heb ik vorig jaar een virus/infectie gehad. Ik kon niet eens 2 sec. recht op zitten of staan. Toen zei de huisarts je had niet later moeten komen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jan 2008 15:57

pfff. huisartsen.. breek me de bek niet open!! hier een ontzettend fijne arts, maar die assistenten... een verschrikking!

k ben door de gyn overgedragen aan de ha, wegens de hoge bloeddruk, ,en ik moet zelf bedelen dat hij komt om door te spreken wat ik moet doen als de medicijnen op zijn! Durft die assistente ook nog te vragen of ik in staaat ben op et bezoek uur te komen! zeg ik tegen dat mens... ben maandag bevallen.. wat dacht jezelf!! stom figuur!

das nog maar één ding van de zovele wat hier allemaal mis gaat bij de assistenten! die denken tegenwoordig dat ze halve dokteren zijn.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 20:42

Ghe, wij hebben ook zo'n draak van een assistente.. Ik heb al een keer nijdig de hoorn erop gemikt omdat ze me voor de derde keer weigerde een vervolg kuur te geven voor iets waarvan de dr had gezegt dat ik alleen maar hoefde te bellen voor een vervolg.

Ben voor de kids nog nooit naar de dokter geweest, wel een keer gebelt en werd lief gerustgesteld 8)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 21:24

Moeders met ervaring: :wink:

Volgende week moet ik met Timon naar het CB voor z'n eerste inentingen. Hebben die kleintjes daar veel last van? En wat kan ik er dan het beste tegen doen?

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 29 jan 2008 21:30

Bij mijn kids is het altijd wel meegevallen, hooguit een beetje koorts en wat huilerig. Dan kun je een paracetamol zetpil geven. En het is vind ik vooral als ze zo klein zijn wel een heel zielig gezicht :(

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2008 21:50

aaaaaaah hier zijn beide kids ziek.... slapen is een ramp... ze worden om en om steeds wakker.... ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 21:51

Sarah had er totaal geen last van de eerste 3 keer, bij die van 11 maanden was ze ziek en werd het wel erger, hoge koorts en erg hangerig. Verschild overigens heel erg per kind...

Even een vraagje, mijn verloskundige vroeg er alvast naar, meer voor 'de grap' dan serieus, maar vorige keer bij de hielprik van Sarah was er iets uit gekomen wat 'niet goed was' maar achteraf was er dus niks aan de hand maar ondertussen wel veel paniek in de tent en Sarah bloed moeten laten prikken wat erg pijnlijk en zielig was....
Nu vroeg ze: doe je het (natuurlijk als alles goed gaat!!!!) een volgende keer weer? eerlijk gezegd vind ik het niet meer nodig, natuurlijk kunnen ze iets opsporen.... vind het moeilijk en volgens vlieger moet ik er helemaaaal nog niet over na denken, maar eerst afwachten hoe het allemaal loopt, er kan nog zoveel mis gaan. Ik weet het en toch speelt het al door mn hoofd :?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 jan 2008 22:27

Haai schreef:Moeders met ervaring: :wink:

Volgende week moet ik met Timon naar het CB voor z'n eerste inentingen. Hebben die kleintjes daar veel last van? En wat kan ik er dan het beste tegen doen?

Wij enten pas vanaf 4 maand. Vind ze 2 maanden nog veel te jong. Ze hebben er bij ons nooit last van gehad.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 22:31

Op het cb goede informatie vragen, internet googlen en duimen :wink:

Serieus, bij ons hebben ze alleen wat meer geslapen na de inenting. Geen gekke dingen gebeurt.

Memmem, wist niet dat het mogelijk was na vier maanden pas te prikken? Hoewel, toen ze nog inimini waren huilden ze minder net na het prikje dan toen ze groter waren.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 jan 2008 22:32

Ik kan me voorstellen dat het lastig is, lammetje. Maar hier hoorde ik pas nog van een kindje waarbij er dus wel uitkwam dat ze een stofwisselingsziekte heeft, die nu wel behandeld kan worden. Het heet dus ook zeker z'n voordelen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 jan 2008 22:59

jamillah schreef:

Op het cb goede informatie vragen, internet googlen en duimen :wink:

Serieus, bij ons hebben ze alleen wat meer geslapen na de inenting. Geen gekke dingen gebeurt.

Memmem, wist niet dat het mogelijk was na vier maanden pas te prikken? Hoewel, toen ze nog inimini waren huilden ze minder net na het prikje dan toen ze groter waren.

Je mag gewoon zelf beslissen wanneer je begint met enten. Al doe je dat pas vanaf een jaar. Ook mag je zelf beslissen welke prikken je laat geven. Bij ons zijn ze heel makkelijk daarmee. Komt misschien omdat er ook nog veel mensen zijn die helemaal niet laten inenten.
Wij hebben een bikkel die lachend zijn prikjes krijgt. Hier hebben ze heel weinig gehuild voor wij de kamer weer uitlopen is het altijd al weer over.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 30 jan 2008 01:25

nadiane heeft vorige week de weer inenting gehad voor hepatits B. Ze was echt boos op de wijkverpleegkundige en krijste alles bij elkaar. Volgende dag kwam de wijkverpleegkundige hier aan huis voor amari en ze wist het nog precies hoor. Ze keek boos naar haar :mrgreen:

Gelukkig was papa mee hoewel die het maar niks vond, want hij vind cb een vrouweniets. Omdat er geen 1 man te bekennen is. En alle vrouwen kijken hem raar aan als hij er is. Dat zijn ze hier echt niet gewend. Dat is nadeel als je dus in een klein christelijk dorp woon en vrouwen dus voor kids zorgen en de man werken.

Maar tot nog toe heeft ze geen last gehad van de inentingen.

En lammetje ik zou ondanks je nare ervaring met sarah toch hielprik laten doen als het zover is. Stel dat er iets uitkomt bij je baby wat nu goed te behandelen is en later niet? Ik snap je bezorgdheid hoor. Vind trouwens die hier doet hielprikken echt een tut. Gaat echt hard en bij amari zie je tot nu toe precies waar ze geprikt is in haar voetje :x

Zelf heb ik een nare ervaring achter de rug met nadiane. Toen ze 6 wk. oud was ging ik met haar naar cb toe voor wegen. Ik had zo als nu weer af en toe last van mijn pezen in de hand en arm. Ik haalde haar uit de wagen maar mijn hand waar ik haar mee ondersteunde blokkeerde opeens had geen kracht meer in en kreeg een felle pijnsteek daarna. Was nog boven de bak maar ze ging met een boog over de bak heen en raakte op een haar na het voorwiel met ijzer erboven, pats op de grond. Iedereen schrok ervan, kwam gelijk op mij af de wijkverpleegkundige+ cb arts en ik was helemaal overstuur. Gelukkig deed nadiane gelijk hard huilen wat een goed teken was. Maar dacht echt ff van oh nee mijn kindje is dood (ondanks dat ze huilde dacht ik dat) hubby gebeld die in zijn pyama met de auto gekomen en als een gek naar de huisarts gereden. Daar is ze helemaal nagekeken maar was gelukkig niets aan de hand. Moest haar wel om de 3 u. ook 's nachts wakker maken een paar nachten. Wat heb ik mij lang rot gevoeld en het beeld continu voor ogen gehad. Voelde mij echt een rot moeder. Nu geef ik het ook aan als ik pijn heb aan hubby. Die geeft dan de kleine schone luier en doet haar in bad. Moet het met paracetamol nu doen tegen de pijn, maar als het niet meer gaat dat ik continu pijn heb moet ik stoppen met bv en krijg ik een spuit ervoor.

Huisarts weet wel dat ik niet zo maar bel. Dat er echt wel iets aan de hand is. hubby is wat bezorgder maar dat is echt cultuur. als ze in egypte griep hebben schreeuwen ze gelijk dat ze dood gaan. Nee echt serieus is geen geintje. Ook zijn broer was vorig jr. grieperig en logeerde toen bij ons had 39 graden. Lag onder 4 dekens en te zweten. Had drinken en thee klaar gemaakt voor hem. Ook natte doeken op zijn hoofd gelegd, na een uur was het gezakt naar 38 graden. Ik was toen naar de zaak gegaan (wij woonden bij de vorige zaak er niet bij) Was hubby boos op mij omdat ik zijn broer alleen liet terwijl hij wel dood kon gaan. Werd toen echt chaggie en zei hij gaat echt niet dood van 38 graden en kwou dat je dat bij mij zo bezorgd was als ik grieperig ben en verhoging heb. :x. Was eigen schuld van broerlief omdat hij met korte mouw en zonder jas in de winter naar buiten ging + geen groente of fruit eten o.i.d. Vanaf die tijd heb ik hem op dieet gezet dat hij in ieder geval elke dag fruit eet nu als hij bij ons is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2008 09:06

hier is ook duidelijk een sneetje te zien van de hielprik! terwijl julia in het ziekenhuis ook al is geprikt!! kheb nog gevraagd of ze ie twee niet samen tegelijk konden doen! maar dat deden ze niet...

t sneetje bleef enorm lang bloeden, ze doorstond et prima, nog geenkikje of huiltje gehoord!! net zo bikkel als dr moeder :lol: :lol:

de oortjes waren hier ook goed.. of had ik dat al gezegd?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jan 2008 09:17

Steeds als ik 's nachts wakker word, denk ik dat Ilona bij ons in bed ligt.
Dat ik haar een flesje aan het geven was oid.
Dus dan ga ik echt in paniek zoeken waar ze nou is.
Ze ligt dan gewoon in haar wiegje, maar duurt altijd even voordat ik dat doorheb.
Echt bizar.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 30 jan 2008 09:39

heel herkenbaar aikongirl! dat deden wij in het begin ook heel vaak.
mijn man ook dan kon hij opeens wakker schrikken en vragen waar is tie heb jij hem? :mrgreen:

Terug naar “Archief”