Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 jul 2007 11:32

Heb je een link naar het topic?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 18 jul 2007 11:35

henkie schreef:Heb je een link naar het topic?

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=19442

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 jul 2007 11:42

-petje af- schreef:Ff een vraagje....

Waarom wordt het topic gesloten over thema's die jongeren aanspreken? Deze is 2 juni geopend en wordt nu pas gesloten omdat er geen reclame mag gemaakt worden voor andere sites. Waarom nu pas gesloten?

Omdat ik hem gisteren pas opmerkte. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 21:41

Waarom haalt memmem al mijn posts uit het zwangerschapstopic terwijl ze die van anderen over hetzelfde onderwerp laat staan en parsifal mijn reactie impliciet legitimeerde door er inhoudelijk op in te gaan? Op deze manier slaan alle andere reacties ook nergens meer op en het blijft een wanstaltige vorm van modereren om zonder berichtgeving of zonder posts even netjes te verplaatsen van alles te verwijderen.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 21:44

Russell schreef:Waarom haalt memmem al mijn posts uit het zwangerschapstopic terwijl ze die van anderen over hetzelfde onderwerp laat staan en parsifal mijn reactie impliciet legitimeerde door er inhoudelijk op in te gaan? Op deze manier slaan alle andere reacties ook nergens meer op en het blijft een wanstaltige vorm van modereren om zonder berichtgeving of zonder posts even netjes te verplaatsen van alles te verwijderen.

Amen! Om eerlijk te zijn, Memmem, ik word scheitziek van je gemodereer. Het is al de miljoenste keer dat er posts van mij (en dus ook van anderen blijkt) worden verwijderd en heb me al die keren nagelbijtend in zitten houden, nu MOET het er even uit. Al levert het me weet ik het wat op. BAH.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 29 jan 2008 21:59

En daar gaan we weer. Klachten over een specifieke moderator altijd met de moderator bespreken persoonlijk. Helpt dat niet, dan Henk mailen. Dit is dus niet de bedoeling zoals hierboven staat!

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 22:05

Nou, het probleem is juist dat de specifieke moderator geen enkel naambordje achterlaat. Dat ik de naam van memmem noem is dus strikt gezien een vermoeden (sorry about that), dat echter niet noodzakelijkerwijs hoeft te kloppen.

Dus als de verantwoordelijke moderator zich hier wil melden zou dat fijn zijn.
"Weinig wetenschap verwijdert van God, veel wetenschap brengt tot Hem terug." (Francis Bacon)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 jan 2008 22:15

BJ schreef:En daar gaan we weer. Klachten over een specifieke moderator altijd met de moderator bespreken persoonlijk. Helpt dat niet, dan Henk mailen. Dit is dus niet de bedoeling zoals hierboven staat!

Dat schiet toch niet op?
Ik was niet van plan te reageren maar ik verbaasde me er ook nogal over (sowieso de laatste tijd, er worden wel érg veel berichten weggehaald in de relatie-topics). Als Russell Memmem dan had gepb't of iets dergelijks, hadden Jamillah, ik en andere geinteresseerden niet geweten wat memmem's reactie is.
Ik hoop dus dat ze (als het tenminste over Memmem gaat) het even openlijk wil bespreken in dit topic.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 29 jan 2008 22:17

Overigens bestaat ook de mogelijkheid van reports doorgeven middels het Afbeelding-knopje. Dan kunnen we beter nagaan wat er gebeurt is aangezien de reports centraal door de moderators afgehandeld worden.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jan 2008 22:22

was er ook niet ergens afgesproken dat we maar 1 banner in ons onderschrift mogen?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 22:23

Het is toch duidelijk aangegeven wie er modereert in 'relaties'?

Er is in andere topics terplaatse wel vaker geklaagt waarom de 'desbetreffende mod' steeds posts verwijderd zonder daar melding van te maken. Ik geloof ook wel dat het onmogelijk is om dat bij elke offtopic post te melden maar in dit geval ging het om meerdere posts en andere posts die er ook over gingen bleven wel staan.
De laatste post van mij die ik nu dus nergens meer terug kan vinden was bedoeld om Russell in het juiste topic te krijgen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 jan 2008 22:27

TKF schreef:Overigens bestaat ook de mogelijkheid van reports doorgeven middels het Afbeelding-knopje. Dan kunnen we beter nagaan wat er gebeurt is aangezien de reports centraal door de moderators afgehandeld worden.

Sja, het is nogal lastig reporteren van posts die al weggemodereert zijn voordat je boe kan zeggen. Van moderators die zelf actief zijn (zoals parsifal bijv.) kan ik overigens gemodereer beter hebben dan mensen die alleen politieagentje spelen en enkel online komen om posts te deleten.

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 22:28

Ja, hoe moeilijk is het nu om éven een berichtje neer te zetten en foute posts in het juiste topic te zetten? :roll:

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 29 jan 2008 22:30

Een report van een bericht er boven of er onder kan ook; het gaat om verdwenen berichten in een bepaald topic. :) Maar ik sluit me tevens bij BJ aan: bij persoonlijke problemen Henk mailen.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Russell
Mineur
Mineur

Berichtdoor Russell » 29 jan 2008 22:33

Het gaat, voorzover dat nog niet duidelijk was, om het zwangerschapstopic. Ik heb Memmem ondertussen geadviseerd hier even te kijken, dus ze is op de hoogte.

Verder is er niet zozeer een persoonlijk probleem, maar een probleem bij de uitvoering van modereertaken. Een publiek probleem dus, waarbij het weinig zin heeft om dat in een private setting te bespreken - om het zo maar eens uit te drukken.

Terug naar “Archief”