Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
SimonT schreef:volgens mij willen mensen vliegen net als de vogels, veel mensen die niet in God geloven willen ook vliegen en als vliegen is als God zijn wat maakt dat dan van vogels...?
klaretaal schreef:"als God had gewild dat de mens kon vliegen, dan had Hij hem wel vleugels gegeven"...
klaretaal schreef:"..de geest Gods zweefde over de wateren.."
De bijbel begint al vliegend. Maar wat staat er nog meer?
Zijn er meer 'vlieg-passages'? En hoe moeten die worden geinterpreteerd?
Ik wil dit graag weten voor een filmpje over de menselijke oer-behoefte om te vliegen. Ik onderzoek of het iets te maken heeft met de wens om gelijk aan God te zijn, vrij, alziend en almachtig zegmaar. Of anders gezegd; een uiting van het verlangen naar 1heid met God...
Maar misschien is de vliegwens wel vergelijkbaar met de toren van Babel, of de vrucht van Eva...? "als God had gewild dat de mens kon vliegen, dan had Hij hem wel vleugels gegeven"...
Bestaan er bijbel passages over? Wat zijn jullie meningen? Ik ben benieuwd..!
goshen schreef:Jammer dat in de topicopening "zweverig"wordt gedaan over het begrip vliegen met "gelijk zijn aan God". Dat geloof je toch zelf niet dat ook maar iemand hier op refoweb een dergelijke gedachte zal hebben? Waar haal je het vandaan
![]()
Ja wel degelijk en ik vind je nu al een vreemde vogel. Bij het gebruik van "new age"-achtige omschrijvingen word ik altijd een beetje getriggerd zeg maar.klaretaal schreef:goshen schreef:Jammer dat in de topicopening "zweverig"wordt gedaan over het begrip vliegen met "gelijk zijn aan God". Dat geloof je toch zelf niet dat ook maar iemand hier op refoweb een dergelijke gedachte zal hebben? Waar haal je het vandaan
![]()
waarom niet..? heb je de korte verklaring hierboven
uberhoubt gelezen??
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten