hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 24 jan 2008 21:27

hier heeft de vk er weer over gehad. Ook de huisarts is hier 2 x op huisbezoek geweest hoe het ging met mij. Ik moet zeggen het gaat beter dan bij de vorige. Ik wil wel veel doen maar voel dat ik dat niet kan. Elke dag doe ik iets anders in het huishouden en ben daar zelf trots op dat ik het nu kan doen eindelijk naar 3,5 mnd. Maar heb dus nu de pil voorgeschreven gekregen. ook werd er door beiden op het hart gedrukt dat ik het moest nemen :lol: alsof ik dat niet ga doen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 12:34

Volgens mij verloskundige moeten wij ook echt iets gebruiken willen we na deze baby eventjes wachten, daar heeft ze het bij de intake van deze zwangerschap al over gehad. Niet omdat het niet gewenst is, maar omdat we blijkbaar erg makkelijk zwanger worden en de borstvoeding dus niet voldoende werkt als anticonceptie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2008 17:02

bij bv heb je jammergenoeg wel minder mogelijkheden

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 29 jan 2008 17:37

Je zou het condoom kunnen gebruiken als je geen hormoon-bevattende anticonceptie wilt innemen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 18:26

ach ik heb voorlopig helemaal geen anticonceptie meer nodig, vind het eerlijk gezegd ook niet helemaal de bedoeling van het huwelijk om iets uit te stellen zonder medische/psychische reden. Maar vond het wel netjes dat de verloskundige het nu al aangeeft, denk er wel vast overna, voordat je wel ooit een keer 'ongewenst' zwanger bent.

Je kunt wel een pil gebruiken icm borstvoeding maar miin verloskundige is daar totaal niet voor. Ze adviseerde ons dus na Sarah ook het condoom, meer voorbehoedsmiddelen zijn er dan niet die niet overgaan in de bv én waar je je prettig bij voelt (spiraaltje vind ik bijv niet kunnen iom de christelijke levensvisie)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2008 18:43

mijn huisarts wilde die pil niet voorschrijven omdat die volgens hem te licht was....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2008 18:45

je hebt toch niet voor niets verschillende soorten pillen? te 'licht' kan volgens mij echt niet hoor.. Wilde hij/zij een minipil voorschrijven ofzo ;)?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 18:45

Hij is een stuk lichter dan andere pillen ja, maar hij schijnt wel te werken, maar toch komt er iets van in de bv en dat vond ik totaal niks. Al vind ik de pil zowieso niks :? Zal hem vaker vergeten dan gebruiken waarschijnlijk....

maar om even verder te gaan vanuit het zwangerschapstopic,
ik had het over dat vrouwen hun 'taak' hebben met kinderen krijgen en ik vroeg me dus af in hoeverre het goed is om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Ik bedoel maar, een man kan geen kinderen krijgen, die kreeg als 'straf' om het maar even kort door de bocht te zeggen het harde werken om zijn brood te verdienen, de vrouw kreeg als straf dat het baren van kinderen pijn zal doen (met smart). De vrouw is er dus op gebouwd om kinderen te krijgen, ik vraag me dan af in hoeverre je alles zelf mag plannen.
Hier is al veel over gezegd in dit topic dus zal niet in herhaling vallen :)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 18:48

Jannoek schreef:je hebt toch niet voor niets verschillende soorten pillen? te 'licht' kan volgens mij echt niet hoor.. Wilde hij/zij een minipil voorschrijven ofzo ;)?

de minipil is er speciaal voor zodat de hormonen niet in grote mate in de borstvoeding terecht komen! Dus die wordt voorgeschreven aan mensen die bv geven.
Daar kun je heel goed doorheen 'breken' sommige hebben daar gewoon niet voldoende aan en ben je alsnog vruchtbaar.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2008 18:50

Jannoek schreef:je hebt toch niet voor niets verschillende soorten pillen? te 'licht' kan volgens mij echt niet hoor.. Wilde hij/zij een minipil voorschrijven ofzo ;)?

bij bv is het idd een minipil...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2008 19:07

lammetje schreef:vind het eerlijk gezegd ook niet helemaal de bedoeling van het huwelijk om iets uit te stellen zonder medische/psychische reden.

Als ik dat ook zou vinden, dan was ik waarschijnlijk niet getrouwd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2008 21:29

Lalage schreef:
lammetje schreef:vind het eerlijk gezegd ook niet helemaal de bedoeling van het huwelijk om iets uit te stellen zonder medische/psychische reden.

Idd, ik ook niet.
Ik kan geen kind krijgen en een opleiding doen. Dus vind ik dit een prima oplossing :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jan 2008 21:53

MissF schreef:
Lalage schreef:

Idd, ik ook niet.
Ik kan geen kind krijgen en een opleiding doen. Dus vind ik dit een prima oplossing :)

Ik vind dat echt een luxe probleem, ik kon het ook niet samen doen dus ben gestopt. En moet zeggen dat ik heel wat meer 'fun' heb aan Sarah dan aan die opleiding....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jan 2008 22:32

Mijn opleiding en mn werkvind ik eigenlijk toch wel een van de leukste dingen van mn leven. Mn studie rechten heb ik niet voor niets gedaan. Momenteel ben ik zwanger, maar als ik 1 ding zeker weet is dat ik straks na mn verlof weer lekker aan het werk ga.Ik moet er niet aan denken om de hele week thuis te zitten. Ik weet van mijzelf dat ik daar geen leuker mens/echtgenote van word.

Wij hebben de eerste jaren van ons huwelijk ook anti conceptie gebruikt en daar ben ik nog steeds blij om. Ik had er niet aan moeten denken om nu al meerdere kinderen te hebben en niet de mogelijkheid te hebben om te werken.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 30 jan 2008 01:00

We gaan nogal off-topic. Ik interveniër maar even en sluit deze. De moderator van dienst zal dit verder afhandelen. Alle postings over de Russell-gate graag even centraal houden.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Terug naar “Archief”