De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 jan 2008 11:52

aagje schreef:Zelf denk ik er ook wel over na wat ik voor anticonceptie wil als we getrouwd zijn, iig niet de pil. Maar ik voel wel veel voor NFP of condoom. Dan zit ik alleen nog met het probleem dat ik ongesteld kan zijn op de trouwdag en dat lijkt me echt vreselijk...

NFP is geen anticonceptie.

Als je niet ongesteld wilt zijn op je trouwdag, moet je of je trouwdatum goed plannen of voor een paar maanden aan de pil gaan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2008 15:22

ik zou dan wel (iig tijdelijk) voor de pil gaan. Door de stress kan het ook zo zijn dat plannen qua menstruatie niet goed mogelijk is... ik was daar zelf altijd gevoelig voor, in stresssituaties menstrueerde ik veel eerder of later..

aagje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aagje » 29 jan 2008 16:10

er is toch ook een tablet die je tijdelijk kunt slikken zodat je ongesteld zijn uitgesteld word? ik weet alleen niet hoe dat heet :oops:
Heeft iemand daar ervaring mee?

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 29 jan 2008 17:26

rosalie83 schreef:Als je niet ongesteld wilt zijn op je trouwdag, moet je of je trouwdatum goed plannen of voor een paar maanden aan de pil gaan.

Dat kun je nooit plannen, net wat Jannoek zegt, door stress o.i.d. kan het zomaar weer verschuiven. Zelf ben ik erg onregelmatig ongesteld, dus ik kan het nooit plannen. Ook tijdens vakanties enzo niet, het is altijd maar weer afwachten wanneer het weer komt.

aagje schreef:Er is toch ook een tablet die je tijdelijk kunt slikken zodat je ongesteld zijn uitgesteld word? ik weet alleen niet hoe dat heet :oops: Heeft iemand daar ervaring mee?

Heb ik ook wel eens over gehoord. Verder geen ervaring mee o.i.d, weet dus ook niet hoe die heet. Het lijkt mij ook vreselijk om op me trouwdag ongesteld te wezen!. Zou je altijd eens over kunnen informeren bij de huisarts/assistente o.i.d.
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2008 17:45

Ligt eraan hoe erg je altijd ongesteld bent. Ik had het echt geen ramp gevonden hoor. Ligt er dan ook nog aan op welke dag het is. Maar je kunt toch gewoon tussendoor naar het toilet? Ik had een enorme jurk, maar het lukte prima, achterstevoren :mrgreen:

Maar er zijn wel pillen die voor een éénmalige uitstel van menstruatie zijn. maar dat moet je aan de dokter vragen denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 29 jan 2008 18:14

Je hebt idd een pilletje die het uit kan stellen, maar dat geeft nog geen zekerheid dat het gebeurt!
een beter idee is idd tijdelijk aan de pil te gaan voor een maand of 2/3. dan heb je nl meer kans dat je niet tijdens je trouwdag 'het' bent (wel zo leuk voor manlief :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 jan 2008 18:42

zou dan wel min. 3 maand van te voren met de pil beginnen.. In 't begin moet je lichaam er nog aan wennen en kan het zijn dat je juist doorbraakbloedingen krijgt ofzo... kan ook niet de bedoeling dan zijn op je trouwdag ;)

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 30 jan 2008 02:20

aagje schreef:er is toch ook een tablet die je tijdelijk kunt slikken zodat je ongesteld zijn uitgesteld word? ik weet alleen niet hoe dat heet :oops:

ja die heet primolut N. Ik heb daar ervaring mee.

Deze heb ik in egypte toen gehaald bij de apotheek (zonder recept kan het daar) toen ik daar was en ik maar bleef vloeien. Was toen al ruim 35 dagen aan het mentureren/vloeien. Heb de bijwerkingen voor lief genomen. (pijnlijke onderbuik/jeuk over gehele lichaam/ zwart worden voor de ogen) heb toen wel de gyn in nl. +egypte gecontracteerd ervoor, maar kon op dat moment niet naar nl terug gaan aangezien mijn schoonmoeder in het ziekenhuis lag en een hartoperatie had ondergaan. Normaliter moet je direct staken met medicijngebruik met deze bijwerkingen en arts raadplegen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jan 2008 02:24

ik heb primolut ook wel is gebruikt.
Had geen last van bijwerkingen tijdens het slikken. Wel dat het heftig zeer deed toen ik stopte met slikken en de boel opgang kwam. Heb echt 2 dagen gekrampeerd van de pijn toen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 30 jan 2008 09:16

Brr, nou dan kan je beter aan de pil gaan!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jan 2008 10:29

ik heb primolut ook gehad, toen ik een maand lang aan t menstrueren was en ik helemaarl verrot was.. best heftige troep ook, want daarna menstrueerde ik meteen een hele poos niet.. (maar dat kan ook zijn dat ik toen al PCOS had natuurlijk, maar ja dat wist ik toen iig niet)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 30 jan 2008 14:20

aagje schreef:er is toch ook een tablet die je tijdelijk kunt slikken zodat je ongesteld zijn uitgesteld word? ik weet alleen niet hoe dat heet :oops:

Primolut N. heet dat, om je menstruatie uit te stellen moet je dan 3 keer per dag een pilletje nemen en dat mag je niet langer doen dan 10 dagen. Je moet dan 3 dagen voor de verwachte menstruatie beginnen met de pilletjes slikken.

Ik ben niet aan de pil, ik vind het niet nodig en ik wil al die hormonen niet in mijn lichaam. Maar toch wilde ik voor een zeilvakantie waarin ik veel zou zwemmen, mijn mentruatie uitstellen. Ik ben toen gewoon voor 2 maanden aan de pil gegaan en ik heb een heel leuke vakantie gehad zonder menstrueren :D
Dus, dat.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 30 jan 2008 15:17

dE bAdEeND schreef:Primolut N. heet dat, om je menstruatie uit te stellen moet je dan 3 keer per dag een pilletje nemen en dat mag je niet langer doen dan 10 dagen. Je moet dan 3 dagen voor de verwachte menstruatie beginnen met de pilletjes slikken.

Maar als je heel onregelmatig ongesteld ben, is dit dus niet mogelijk. Ik weet bijv. nooit wanneer ik ongesteld word, tis altijd maar weer afwachten wanneer ik weer wat buikpijn krijg, dan duurt het vaak niet lang meer.

Maar als je dan ook nog eens van die nare bijwerkingen ervan kan krijgen, het niet zeker is dat het uitblijft, dan zou ik toch overwegen om voor een paar maand aan de pil te gaan. Magoed dat is bij mij nu niet aan de orde, tegen die tijd zien we wel weer :P.

Aagje, je kunt het beste gewoon met je huisarts overleggen wat de beste optie is. Primolut N. of een aantal maanden de pil o.i.d. Weet niet of je al snel gaat trouwen??
Wat de toekomst brengen moge........

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 feb 2008 19:27

Pff.... ik ben nu ongeveer 2 weken gestopt met de pil en nu weet ik weer wat er zo fijn is aan de pil. Niet meer van die vage buikpijntjes, geen hongervreetgevoel meer, altijd weten wanneer je tampons mee moet slepen... Ik vind het maar nix zonder pil....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 feb 2008 19:44

Het is inderdaad handig om een maand of 3 voor je trouwdag met de pil (of nuvaring) te starten. Toen ik van nuvaring naar pil overstapte, had ik de eerste tijd last van ochtendmisselijkheid :oops: dat was niet zo fijn dus.

Terug naar “Archief”