De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jan 2008 22:31

Waarom denkt iedereen dat als je je ertoe moet zetten dat je dan slechte seks hebt of het niet uit liefde is?
Ik zie seks op hetzelfde rijtje staan als praten, of misschien iets lager.
Mijn man heeft lang niet altijd zin in praten, ik MOET praten om dingen te verwerken enzo. Dus dan moet hij maar soms zin maken om te praten. jammer dan, ik heb dat nodig, ik weet dan dat hij keiveel van me houdt en open wil staan voor me.

Ik zie dat hetzelfde als seks hebben. Als ik eens geen zin heb, dan probeer ik zin te maken omdat hij dát nodig heeft om te weten dat ik enorm veel om hem geef, en kun je prima seks hebben, vol liefde, vol genegenheid.

Zouden er serieus stellen bestaan die altijd op hetzelfde moment zin of geen zin hebben? Volgens mij is dat één grote illusie.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 26 jan 2008 22:43

MissF schreef:Zouden er serieus stellen bestaan die altijd op hetzelfde moment zin of geen zin hebben? Volgens mij is dat één grote illusie.

Lijkt mij ook...

Als je seks wilt hebben wanneer je beiden 'zin' hebt, denk ik dat het er weinig van komt. 8)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 jan 2008 22:50

Dit topic gaat over de pil!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2008 11:01

miss. een hele domme vraag hoor. Is het zo dat als je aan de pil wilt je eerst naar de huisarts moet!? :oops:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 jan 2008 11:36

Ja, die schrijft dan de pil voor. Ik vewacht niet dat je em zomaar mee krijgt bij de apotheek hoor :? :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2008 14:32

je moet ervoor naar de ha die een recept uitschrijft. Telefonisch mogen ze het zelfs niet meer doen, op zich wel fijn want je kunt dan wel 'kiezen' waar je het allemaal voor wilt gebruiken, acne én voorbehoedsmiddel of voor een regelmatige cyclus, je hebt ontzettend veel verschillende dus ik vind het alleen maar goed dat je langs de ha moet.

Wat ik me nu af vraag, tegenwoordig kampt 'men' veel met ongewenste kinderloosheid, stellen van rond de 30 waar het niet meer 'bij lukt' zou het gebruik van de pil nu ook een slechte invloed hebben hierop?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2008 14:35

lammetje schreef:Wat ik me nu af vraag, tegenwoordig kampt 'men' veel met ongewenste kinderloosheid, stellen van rond de 30 waar het niet meer 'bij lukt' zou het gebruik van de pil nu ook een slechte invloed hebben hierop?

Dat schijnt een fabel te zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2008 14:40

maar sinds het gebruik van de pil steeds meer toeneemt wordt de kinderloosheid ook steeds groter voor de stellen van 25+ die eerst zo'n 10 jaar aan de pil zijn geweest. Ga me toch afvragen of het wel een fabeltje is.... Vaak is er nml niks medisch te vinden zoals zwak zaad of geen eisprong oid...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2008 14:42

Als dat inderdaad zo is (heb je een bron?), dan kunnen daar ook andere oorzaken voor zijn.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 28 jan 2008 14:56

Ik geloof inderdaad niet dat die pil gezond is nee. Ik hoop maar dat ik nog vruchtbaar ben na zoveel jaar pilgebruik wanneer ik kinderen wil...Je neemt toch wel risicos met de pil hoor. Wat een rotzooi daar allemaal wel niet in zit. Alleen nu kijk ik gewoon naar kortetermijnvoordeel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2008 16:06

Je moet sowieso langs de huisarts voor de pil. En dan vragen ze waarom je m wilt slikken. bij mij vroeg ze verder helemaal niets, ook niet wanneet ik op controle zou komen ofzo. Heb ik dus nooit gedaan.

Volgens mij moet je wel op controle na 6 maanden, om te kijken hoe het gaat enzo.

Al die hormonen is sowieso niet goed denk ik. maar of je er echt minder vurchtbaar door wordt...volgens mij is dat nooit bewezen en zijn het maar fabels.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 jan 2008 16:27

is die verminderde vruchtbaarheid niet te wijten aan het feit dat men veel later aan kinderen 'begint'. Volgens mij daalt de vruchtbaarheid van een vrouw na haar 21 al behoorlijk. Toch?

Of is dat ook een fabel? ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2008 16:29

Jannoek schreef:is die verminderde vruchtbaarheid niet te wijten aan het feit dat men veel later aan kinderen 'begint'. Volgens mij daalt de vruchtbaarheid van een vrouw na haar 21 al behoorlijk. Toch?

Of is dat ook een fabel? ;)

Idd, een vrouw is dacht ik het vruchtbaarst tot haar 25e. Daarna neemt het af. En als je vanaf je 20e tien jaar de pil slikt, ben je gewoon ook al 30 voor je uberhaupt zwanger kunt worden. en dan heb je idd een leeftijd waarop het moeilijker is.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 28 jan 2008 16:32

Dat er pillen bestaan tegen acne is bekend. Zou het ook helpen tegen gewone puistjes?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 28 jan 2008 17:26

Puistjes = Acné, toch? :)

Terug naar “Archief”