rafaell schreef:reform schreef:Als je niet in een God gelooft, dan ben je zelf je wet. Dan mag je zelf bepalen wat je doet. Het is omdat je gebonden bent aan een nationale wetgeging....maar waarom zou een land jou een wet mogen opleggen? In dat licht begrijp ik wel waarom Stalin, Hitler, Nero en Mao zich niet schuldig voelden vanwege hun massamoorden. Zij hoefden aan niemand verantwoording af te leggen. Waarom zou je eigenlijk rekening houden met iemand. Gelukkig leven we in een land waar normen en waarden redelijk goed met elkaar gedeeld worden. Dat wil echter niet zeggen dat dat altijd zo blijft.
Ach ik kan je ook de nodige slachtpartijen uit naam van het geloof noemen hoor
Christenen hebben niet de taak om vanuit het geloof te doden. Dat er christenen zijn, die dat wel doen, is erg jammer. Ik ben daar fel tegenstander van! Die hebben het ook niet helemaal begrepen. Alleen God heeft het recht om te doden. In de bijbel lezen we dat God zeer goddeloze mensen/volken vernietigd. Dat kan God alleen doen, maar God doet het ook weleens door mensen (Joden). Nooit via de christengemeente!
Ik geloof liever in Godswet die altijd goed is dan in veranderlijke menselijke wetten die niet altijd goed zijn.