welk lied aan einde van trouwdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 24 jan 2008 23:02

De vraag is: hoeveel mensen weten dat Jacqueline v.d. Waals dit vlak voor haar dood schreef?

Ik kan het, om heel andere redenen, niet echt meezingen, maar als men het mooi vindt? En inderdaad: "Wat de toekomst brengen moge", dat is op zich heel goed om een huwelijk mee te beginnen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 jan 2008 23:06

Wij hebben twee liederen in de dienst gezongen, samen in de naam van Jezus en Grote God wij loven U. Ook de psalmen hadden we zelf uitgekozen, mooie lofpsalmen. Ook voor de beide doopdiensten van onze kinderen hadden we inspraak in de liturgie, de laatste keer hadden we twee liederen uitgekozen, De dag door Uwe gunst ontvangen en Grote God wij loven U.
Als we ooit weer bij het doopvont mogen staan dan zou ik gaan voor Ere zij aan God de Vader.
Er zijn zoveel mooie liederen :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 24 jan 2008 23:14

Esra en ik zijn de laatste weken ook bezig geweest met het selecteren van nummers voor onze trouwdienst.

Veel opschrijven, schrappen, spelen, zingen en lezen.

Soms best lastig, er is zo veel.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 24 jan 2008 23:48

Sabra schreef:Op een begrafenis zing je toch ook niet 'Lang zal hij leven'?

Of juist wel... eeuwig leven is best lang!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 jan 2008 09:45

Acire schreef:
Sabra schreef:Op een begrafenis zing je toch ook niet 'Lang zal hij leven'?

Of juist wel... eeuwig leven is best lang!

Wij hebben laatst op een begrafenis (op de rouwkaart stond trouwens dat het een dankdienst voor het leven van ... was) U zij de glorie gezongen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2008 09:55

Sabra schreef:Misschien zou je je dan eens moeten verdiepen waarom en wanneer Jacqueline van der Waals dit lied heeft geschreven.

Ik zou het raar vinden als dit lied op een bruiloft wordt gezongen, maar men moet dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Op een begrafenis zing je toch ook niet 'Lang zal hij leven'?

en dacht je dat ze het speciaal voor begrafenisdiensten geschreven heeft? Dit lied gaat gewoon over vertrouwen, dat je de toekomst in Gods handen legt. Dat is iets dat je je hele leven kan en mag doen, vanaf je jeugd tot de dag van je dood. Daarom is dit lied geschikt voor allerlei situaties, het gaat over de levensreis en kan dan ook tijdens die hele reis gezongen worden. Dat iemand hem vlak voor haar dood heeft geschreven maakt het daarom nog niet alleen vlak voor je dood geschikt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 25 jan 2008 15:12

Als je niet ziet dat zij dit lied heeft geschreven met in de wetenschap dat zij niet lang meer te leven heeft en dit expliciet in de tekst noemt, dan lijkt het lied me ongeschikt. Ze heeft het niet voor niets over de overgang van leven naar dood.

Het is dus geen lied dat in allerlei situaties gezongen kan worden, althans dat is mijn bescheiden mening.

Elvira
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Elvira » 25 jan 2008 15:31

Ben ik het helemaal mee eens! Ik wil het ook niet aan het einde van onze trouwdienst zingen.
Wij hebben alleen als extra 'probleem' dat het een lied moet zijn dat zowel de hongaren als de nederlanders kennen of mee kunnen zingen in hun eigen taal. (onze trouwdienst wordt een tweetalige dienst)
If you meet someone without a smile, give him one of yours.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2008 15:35

wil je een engelstalig lied dan? Ik zal ook es kijken voor je!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2008 18:10

Sabra schreef:Als je niet ziet dat zij dit lied heeft geschreven met in de wetenschap dat zij niet lang meer te leven heeft en dit expliciet in de tekst noemt, dan lijkt het lied me ongeschikt. Ze heeft het niet voor niets over de overgang van leven naar dood.

Het is dus geen lied dat in allerlei situaties gezongen kan worden, althans dat is mijn bescheiden mening.

Tja, daar ben ik het niet mee eens ;) Overigens gaat het nergens direct over de overgang van leven naar dood. Het gaat over "het onbekende land" wat in zijn algemeenheid dus gewoon slaat op de voor ons niet bekende toekomst (en voor haar was dat de dood), over het dragen van moeite op de weg (wie krijgt dat niet) en dat we eenmaal Hem in al zijn luister mogen zien als we in de Hemel komen.

En het lied opent zo open. Wat de toekomst brengen moge. Leven of dood, voorspoed of tegenspoed, gezondheid of ziekte. Ik vind dat dat juist het lied zo geschikt maakt voor mooie en niet mooie situaties.

Dat is mijn bescheiden mening ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jan 2008 10:57

Javaca: wanneer gaan jullie eigenlijk precies trouwen?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 26 jan 2008 20:14

Marnix schreef:
Sabra schreef:Als je niet ziet dat zij dit lied heeft geschreven met in de wetenschap dat zij niet lang meer te leven heeft en dit expliciet in de tekst noemt, dan lijkt het lied me ongeschikt. Ze heeft het niet voor niets over de overgang van leven naar dood.

Tja, daar ben ik het niet mee eens ;) Overigens gaat het nergens direct over de overgang van leven naar dood. Het gaat over "het onbekende land" wat in zijn algemeenheid dus gewoon slaat op de voor ons niet bekende toekomst (en voor haar was dat de dood), over het dragen van moeite op de weg (wie krijgt dat niet) en dat we eenmaal Hem in al zijn luister mogen zien als we in de Hemel komen.

En het lied opent zo open. Wat de toekomst brengen moge. Leven of dood, voorspoed of tegenspoed, gezondheid of ziekte. Ik vind dat dat juist het lied zo geschikt maakt voor mooie en niet mooie situaties.

Dat is mijn bescheiden mening ;)

Bij die bescheiden mening sluit ik me aan.

Het lied is juist iets waar ik veel rust en troost in vind. Juist als ik me zorgen maak over de toekomst.

Lalage schreef:Javaca: wanneer gaan jullie eigenlijk precies trouwen?

29 september 2008

Over 8 maanden dus :D

We trouwen dus op een maandag.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jan 2008 20:53

Dus de tijd van voorbereidingen is begonnen. Fijn dat jullie nu weten dat het niet meer zo lang duurt! Ik vind het echt heel leuk voor jullie :-D Veel succes met alles regelen!

topkok

Berichtdoor topkok » 27 jan 2008 23:59

oh happy days van tim hughes

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jan 2008 13:13

Javaca schreef:Het lied is juist iets waar ik veel rust en troost in vind. Juist als ik me zorgen maak over de toekomst.

Als je gaat trouwen, of net getrouwd bent, dan maak je je toch geen zorgen om de toekomst, dan heb je er juist veel zin in.

Terug naar “Archief”