kerstboom

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 16 dec 2003 11:27

Caprice schreef:Wij nemen geen kerstboom

Kerstbomen neem je niet, die krijg je.

Of wacht, hoe zat het ook alweer?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 16 dec 2003 15:26

tanteoranje schreef:Als ik zo'n boom heel secuur bekijk: ballen, slingers... vraag ik me af hoe men op het idee gekomen is om hem hiermee te versieren.

Jeremia 10:
    1] Hoort het woord, dat de HEERE tot ulieden spreekt, o huis Israëls!
    2] Zo zegt de HEERE: Leert den weg der heidenen niet, en ontzet u niet voor de tekenen des hemels, dewijl zich de heidenen voor dezelve ontzetten.
    3] Want de inzettingen der volken zijn ijdelheid; want het is hout, dat men uit het woud gehouwen heeft, een werk van des werkmeesters handen met de bijl.
    4] Men pronkt het op met zilver en met goud; zij hechten ze met nagelen en met hameren, opdat het niet waggele.
    5] Zij zijn gelijk een palmboom van dicht werk, maar kunnen niet spreken; zij moeten gedragen worden, want zij kunnen niet gaan; vreest niet voor hen, want zij kunnen geen kwaad doen, ook is er geen goeddoen bij hen.
tIs al zo oud als de weg naar Rome.

M@rije schreef:Ik d8 dat die die ballen een bepaalde betekenis hadden,

Heksenbal ofzo

Heerlijk al dat heidense geklooi. Afbeelding Vooral mee doorgaan.
..

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 dec 2003 15:45

De kerklokken die elke zondag luidden zijn ook zo heidens als wat, die werden vroeger gebruikt om boze geesten te verjagen. Ooit een synagoge gezien met kerkklok?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 16 dec 2003 15:49

Slopen die hap Afbeelding Ik kan ze missen als kiespijn.
..

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2003 16:21

Klaas schreef:
Caprice schreef:Wij nemen geen kerstboom

Kerstbomen neem je niet, die krijg je.

:mrgreen:
En waarom krijg je er geen? omdat je niet wilt...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Carrie

Berichtdoor Carrie » 16 dec 2003 17:49

caprice schreef:Het heeft niets met het kerstfeest te maken. De wereld neemt ook zo'n boom in huis.

Anders is het in een ander land waar juist alleen de christenen een kerstboom nemen. Dan zou ik er zo eentje neerzetten.

Welk land is dat?
Heb je ook geen magnetron? Die heeft de wereld ook in huis?
Of een schemerlamp, die heeft de wereld ook in huis, ook voor de gezelligheid! Combineer een plant uit de vensterbank, een paar schemerlampjes en wat glimpapier en het is verboden?! Wat een onzin! Apart is het wel goed, maar als het dichter dan 1 meter bij elkaar is, is het fout... aparte gedachtengangen kom je soms tegen he!

joris

Berichtdoor joris » 16 dec 2003 23:30

ha mijn buren hebben nu het hele huis vol llichtjes gehangen. Wat een rotwerk! nou ja, zei hebben de tijd, zijna llebei arbeidsongeschikt.

Kerstboom doet de wereld ook. Ja leuk toch!

Ik vind kerst een geweldig feest. Ik loop in deze tijd altijd biddend door de winkelstraat opdat de mensen toch boodschappen doorkrijgen van al die kerstliedjes die over de hoofden heen klinken.

joris

Berichtdoor joris » 21 dec 2003 14:49

Kees Goedhart zei vanochtend op tv: laten we ons bezig houden met het licht!

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 22 dec 2003 00:30

Ik vind een kerstboom zonde van het geld en een hoop werk voor niets, voor iemand die weinig thuis is. En gezelligheid kom ik op een andere manier tegen. Door op bezoek te gaan bij vrienden of vrienden op bezoek te hebben of dergelijke zaken zie ik genoeg kerstsfeer. Dat begon al op 5 december, toen ik in Duitsland was waar ze geen Sinterklaas kennen en al op die datum overal kerstversiering hebben, zowel binnen als buiten. Ziet er echt leuk uit en creëert een leuke sfeer.

Ethisch heb ik geen problemen met een kerstboom, omdat ik sowieso heel open ben met vorm. Het gaat tenslotte om de inhoud.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

kerstboom

Berichtdoor tanteoranje » 22 dec 2003 09:32

Is er een principieel verschil tussen een kerststuk of kerstboom? Ik weet het niet. Verder is het jammer dat de huizen vol geprakt zijn met kerstversiering maar dat er schier niemand weet waar het met kerst om gaat. En dan die zoetsappige muziek in de winkels, jammer!!

joris

Berichtdoor joris » 22 dec 2003 09:35

wat ga je er aan doen?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

kerstboom

Berichtdoor tanteoranje » 22 dec 2003 09:55

Inderdaad, Joris, is heel goeie vraag. Is bij uitstek gelegenheid om te evangeliseren, bedoel je. Heb je echt gelijk in. Ik probeer het via een kerstkaart.

caprice

Berichtdoor caprice » 22 dec 2003 11:16

Aanplakbiljet op de achterruit van de auto.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

kerstboom

Berichtdoor tanteoranje » 22 dec 2003 11:44

Caprice: wat zou jij er op zetten?

caprice

Berichtdoor caprice » 22 dec 2003 11:54

Op dit moment heb ik er 1 waar 'Uw Naam worde geheiligd' op staat, met als onderschrift 'Gebruik de Naam van God met eerbied', maar dat is meer tegen het vloeken bedoeld.

Terug naar “Archief”