De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2008 15:57

nee volgens mij is dat niet zo. Je krijgt alleen minder 'rommel' binnen met de minipil, en dat vind ik wel weer een pre!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 jan 2008 18:08

MissF schreef:En volgens mijn huwelijksboekjes die we af en toe eens lezen is het juist de taak van de vrouw om tijdens het hele huwelijksleven regelmatig toe te geven aan de behoefte van de man. Ben ik het wle mee eens. Het is lekker simpel om te zeggen: nee, ben moe, nee, heb geen zin, nee, nu niet. En de man mag niet masturberen want dat is fout.

Hier gaat mijn haar echt recht van over eind staan van zulke meningen/visie in boekjes. :shock: Als je iets gaat doen tegen je zin in, dan mis je juist het mooie van sex. Wanneer één van beide geen zin heeft, en de ander dringt aan, vind ik dat juist egoïstisch en niet als je er niet op in gaat omdat je geen zin hebt.

MissF schreef:Tja, dan doen wij vrouwen iets fout.

Dat kun je je afvragen, zou het niet aan de man kunnen liggen?

L'etre schreef:Als mijn vriend (geen commentaar alsjeblieft :oops: ) ook maar een vermoeden heeft dat ik geen zin heb, wil hij niet eens. Ik bedoel, het moet van twee kanten komen, ik vind het eerlijk gezegd een idioot idee dat je maar toe moet geven. Seks heb je omdat je van elkaar houd, en als de een dan geen zin heeft, heeft de ander daar maar rekening mee te houden.

Idd. :) En dat lijk me ook wel zo gezond.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2008 18:35

Het is onzin om te denken dat je altijd maar zin hebt in seks. Zeker als vrouw niet. En ik ben nog maar kort getrouwd, maar ik denk echt dat de zin afneemt, vooral bij een vrouw. En ik vind het echt slecht om dan maar te zeggen: ik heb geen zin. Tuurlijk kan dat wel eens. maar ik ben onwijs voor 'de vijftienminutenregel'. De man heeft 15 minuten de kans om zijn vrouw zin te laten krijgen.

Al vind ik dat nogal egoistisch, het heeft echt wel wat. want je kunt wel blijven hangen in 'ik heb geen zin', je kunt ook zin proberen te maken! En dat vind ik ontzettend belangrijk!

Tuurlijk is gemeenschap iets moois, iets gaafs, iets wat bij houden van en liefde hoort. Maar het vervelende is, dat je als vrouw (of ben ik de enige???), superveel van je man kan houden, maar je hebt gewoon niet altijd zin in seks als hij het wel heeft. Of tenminste, in veel gevallen heeft hij vaker zin. En ik vind dat als je echt van elkaar houdt, je soms gewoon zin moet maken, uit liefde voor je man.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 jan 2008 18:45

Ben het wel met je eens hoor MissF, zin kun je ook wel eens maken. Niet altijd natuurlijk! Ik heb eens gehoord dat als je voor iedere keer dat je sex hebt in het 1e jaar van je huwelijk een knikker in een pot doet en er na dat 1e jaar voor iedere keer dat je het doet er 1 uithaalt, de pot nooit leegraakt. Grappige gedachte maar ik denk niet altijd even waar :mrgreen:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 jan 2008 18:57

Het is onzin om te denken dat je altijd maar zin hebt in seks. Zeker als vrouw niet. En ik ben nog maar kort getrouwd, maar ik denk echt dat de zin afneemt, vooral bij een vrouw. En ik vind het echt slecht om dan maar te zeggen: ik heb geen zin. Tuurlijk kan dat wel eens. maar ik ben onwijs voor 'de vijftienminutenregel'. De man heeft 15 minuten de kans om zijn vrouw zin te laten krijgen.

Je meent toch niet dat jij een klokje aanzet en tegen je man zegt "nou schat probeer me maar in 15 min *** te krijgen"? :shock:

Al vind ik dat nogal egoistisch, het heeft echt wel wat. want je kunt wel blijven hangen in 'ik heb geen zin', je kunt ook zin proberen te maken! En dat vind ik ontzettend belangrijk!

Hoezo? Waarom moet je zin maken? Het is iets om van te genieten en dat doe je volgens mij enkel als je allebei gewoon zin hebt en dat zal in een goede respectvolle relatie vast wel regelmatig voorkomen.

Tuurlijk is gemeenschap iets moois, iets gaafs, iets wat bij houden van en liefde hoort. Maar het vervelende is, dat je als vrouw (of ben ik de enige???), superveel van je man kan houden, maar je hebt gewoon niet altijd zin in seks als hij het wel heeft. Of tenminste, in veel gevallen heeft hij vaker zin. En ik vind dat als je echt van elkaar houdt, je soms gewoon zin moet maken, uit liefde voor je man.

En als man heb je weer niet altijd zin in sex als je vrouw dat heeft en dan ga je het ook niet voor je vrouw doen omdat dat lichamelijk gezien ook niet echt werkt :wink: Je kunt het ook makkelijk omdraaien: als je echt van elkaar houdt dan dring je de ander niet op iets te doen waar diegene geen zin in heeft. Zelfbevrediging is dan een prima oplossing. Overigens kun je ook gewoon proberen je sexleven spannend te houden zodat je wat regelmatiger beide zin hebt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2008 19:11

Volgens mij is het hele seksleven minder spannend dan soms gedacht wordt. Of ik ben te nuchter, dat wordt me ook wel eens verweten :)
Maar zin maken kan echt wel hoor. En dan heb ik of mijn man echt niet minder zin dan wanneer we al de hele dag rondlopen met een 'zingevoel' bij wijze van.

En dat klokje gaat niet letterlijk aan, maar het is wel goed om na een minuut of tien of vijftien te kunnen zeggen: ik heb gewoon echt geen zin.
Dat kan! En dat mag!
Maar dat kan gewoon niet twee weken lang, vind ik. Dat vind ik niet eerlijk. Tuurlijk is seks iets vol liefde enzo, maar het is soms ook iets wat je doet om de ander blij te maken ofzo. Het is echt niet altijd lang leve de liefde, en oh wat heb ik zin. Bij allebei niet, maar ik vind het niet kunnen om mijn man twee weken op mij te laten 'wachten', tot ik eindelijk eens uit mezelf zin ga hebben.

(en nogmaals: ik denk dat het zo kan gaan in de toekomst, ik ben nog maar te kort getrouwd denk ik, om uit ervaring te spreken ;) )

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 25 jan 2008 19:14

MissF schreef:Volgens mij is het hele seksleven minder spannend dan soms gedacht wordt. Of ik ben te nuchter, dat wordt me ook wel eens verweten :)
Maar zin maken kan echt wel hoor. En dan heb ik of mijn man echt niet minder zin dan wanneer we al de hele dag rondlopen met een 'zingevoel' bij wijze van.
Op zich heb je wel een punt. Er zijn vast mensen die vinden dat ik niet mee mag praten omdat ik pas 18 ben en niet getrouwd, maar om toch mijn mening te geven (Je kunt er ook overheen lezen) als mijn vriend lief genoeg doet komt de zin vanzelf wel. Maken doe ik het niet, maar er is, logischerwijs, toch een chemie tussen ons. Gemeenschap versterkt die band ontzettend.

En dat klokje gaat niet letterlijk aan, maar het is wel goed om na een minuut of tien of vijftien te kunnen zeggen: ik heb gewoon echt geen zin.
Dat kan! En dat mag!
Maar dat kan gewoon niet twee weken lang, vind ik. Dat vind ik niet eerlijk. Tuurlijk is seks iets vol liefde enzo, maar het is soms ook iets wat je doet om de ander blij te maken ofzo. Het is echt niet altijd lang leve de liefde, en oh wat heb ik zin. Bij allebei niet, maar ik vind het niet kunnen om mijn man twee weken op mij te laten 'wachten', tot ik eindelijk eens uit mezelf zin ga hebben.

(en nogmaals: ik denk dat het zo kan gaan in de toekomst, ik ben nog maar te kort getrouwd denk ik, om uit ervaring te spreken ;) )
Mijn vriend heeft, heel vaak, tegen mij gezegd dat hij wel wilde wachten tot we getrouwd zouden zijn. Terwijl hij niet christelijk is, dus daar geen waarde aan hecht. Maar dan zou het dus wel redelijk zijn omdat als je trouwt je zogenaamd niet meer uit elkaar gaat, dus het pas vanaf dan mag?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2008 19:19

Het was mijn reactie op rafael :)

maargoed, ik begrijp jouw laatste zin niet helemaal, L'etre. Hoe bedoel je?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jan 2008 11:07

Er zijn nu genoeg artsen die ook zeggen dat je de pil gewoon kunt doorslikken. Ik doe meestal twee of drie strippen slikken en dan een weekje niet, omdat je op een gegeven moment last kunt krijgen van doorbraakbloedingen als je te lang slikt. Dus ik plan het altijd in een week dat ik er niet teveel last van heb, dat is erg handig dat dat kan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jan 2008 11:57

MissF schreef:Als je een stopweek hebt met de pil heb je sowieso geen echte ongesteldheid, dat kan niet, omdat je in principe geen eitje hebt zeg maar. Het is eigenlijk nep. Dus e cht functioneel is het niet.
En toch vind ik het een naar idee om altijd maar door te slikken, ik ben dan bang dat als ik stop, ik superlang niet gewoon ongesteld zal worden, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat geloof ik.

'k had net een lang antwoord getypt, istie weg.. grr ;)

Die 'nepbloeding' is toch wel een beetje functioneel heb ik me laten vertellen door 'mijn' gyneacoloog. Oud baarmoederslijmvlies wordt zo afgevoerd, wat de kans op bacterien en nare ziektes verminderd.

@ Lalage; ik slik ook geregeld twee strippen achter elkaar door. pas een poosje niet gedaan, omdat ik niet wist of het verstandig was met m'n buikpijn, maar ik voelde me niks beter toen als wanneer ik twee strippen slik. Ik trek het ook gewoon slecht om een keer per vier weken ongesteld te zijn. Als ik richting het eind van m'n pilstrip ga heb ik al zoveel meer buikpijn.. Voel me echt niet in staat om normaal te functioneren bijna en geen pijnstiller helpt dan.. 't liefst lig/hang/zit ik met een kruik op m'n buik, maar ja, dat is ook niet wat he ;).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2008 12:04

Ik zit er aan te denken om straks de pil te gaan gebruiken. Tsja, ik weet het nog niet!!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 jan 2008 13:58

heb wel es iets gehoord van een test die je kan doen om er achter te komen welke pil het best bij je past. Weten jullie daar iets van?

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 jan 2008 13:59

Ik heb nl. een tijd de Diane 35 geslikt, maar kreeg er echt last van (rot voelen, vervelende buikpijn etc.) Dus ik wil eigenlijk een andere maar weet niet goed hoe of wat!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jan 2008 19:21

je huisarts kan je vast verder helpen Lenny!

Ik gebruikte eerst microgynon, daarna Yasmin, maar toen kreeg ik doorbraakbloedingen en dacht m'n dokter dat ik beter een driefasen pil kon gebruiken. Heb nu triginon en dat bevalt al een aantal jaar goed!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 jan 2008 22:01

Miss F, soms gebeurd er hier zomaar een maand niets........

wij hebben liever geen sex dan slechte

Terug naar “Archief”