De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jan 2008 20:19

marina87 schreef:Ik ben na 5 jaar een half jaar van de pil afgeweest. De eerst volgende menstruatie ga ik er weer mee beginnen omdat de buikpijn iedere weer heftiger wordt. Ik heb er wel een hekel aan om iedere dag aan dat pilletje te denken, maar nu ik iedere dag vitamine B neem kan dat er ook gelijk bij. Misschien is het wel gezond af en toe te stoppen. . . (geen idee eigenlijk).

.

Ik hoorde eens van een (australische) gyneacoloog die zijn patienten aanraadde regelmatig de pil een poosje niet te gebruiken om zo je lichaam niet 'lui' te laten worden. Die beweerde dus idd dat het gezond was om 'em af en toe niet te gebruiken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jan 2008 20:26

MissF schreef:Ik had nooooit buikpijn tijdens mijn menstruatie. Maar sinds ik de pil slik wel. Niet heel erg maar ik merk het echt wel. En ik voel me dan ook lamlendig. Zonder pil had ik dat nooit. Ook is mn menstruatie veel langer. Ik was het altijd 2 of 3 dagen, nu wel 6.

Maar ach, de voordelen wegen toch wel op tegen de nadelen :)
bij mij is er juist een dag vanaf gegaan :) ik had het ruim 6 dagen, nu "maar" 5.... :) ik voel me met pil wel iets beter, nog wel buikpijn. Ik voel het nog steeds altijd aankomen (vreemd gevoel in m'n buik) maar de pijnen zijn veel minder!
Ik slikte de eerste dagen van mijn menstruatie altijd 1100 mg pijstillers, nu niks meer :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 jan 2008 21:06

Ik had beloofd om iets over de prikpil te schrijven nog. Ik vind het echt een ramp. Ik heb elke keer doorbraakbloedingen, ben nu al 2 weken ongesteld, dan weer viezig bruin, dan echt weer helderrood (alsof je een wondje hebt, zo rood). Op zich verder geen klachten, niet dikker of iets, geen puisten, geen pesthumeur meer (dat had ik wel :mrgreen: ) maar dat vieze ongesteld zijn, ik vind het echt vervelend!

Ik ga nog wel gewoon 2x prikken, dan heb ik het 9 maanden geprobeerd, maar als het dan nog zo gaat, stop ik er mee en zal ik iets anders moeten verzinnen.

Op zich vind ik de prikpil wel een aanrader omdat je nergens aan hoeft te denken.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 jan 2008 21:10

MissF schreef:En volgens mijn huwelijksboekjes die we af en toe eens lezen is het juist de taak van de vrouw om tijdens het hele huwelijksleven regelmatig toe te geven aan de behoefte van de man. Ben ik het wle mee eens. Het is lekker simpel om te zeggen: nee, ben moe, nee, heb geen zin, nee, nu niet. En de man mag niet masturberen want dat is fout. Tja, dan doen wij vrouwen iets fout.

Whaa, wat een intiem onderwerp
Als mijn vriend (geen commentaar alsjeblieft :oops: ) ook maar een vermoeden heeft dat ik geen zin heb, wil hij niet eens. Ik bedoel, het moet van twee kanten komen, ik vind het eerlijk gezegd een idioot idee dat je maar toe moet geven. Seks heb je omdat je van elkaar houd, en als de een dan geen zin heeft, heeft de ander daar maar rekening mee te houden.

En van mij mag mijn vriend wel masturberen. Liever niet waar ik bij ben, maar ik heb daar geen bezwaar tegen. In de Bijbel staat het 1 keer genoemd, en dan wel omdat hij geen kinderen wilde. Gelukkig vind mijn vriend dat hij niets te kort komt, ondanks dat ik heus niet zo vaak zin heb als dat hij heeft.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jan 2008 21:56

Haai schreef:
marina87 schreef:Ik ben na 5 jaar een half jaar van de pil afgeweest. De eerst volgende menstruatie ga ik er weer mee beginnen omdat de buikpijn iedere weer heftiger wordt. Ik heb er wel een hekel aan om iedere dag aan dat pilletje te denken, maar nu ik iedere dag vitamine B neem kan dat er ook gelijk bij. Misschien is het wel gezond af en toe te stoppen. . . (geen idee eigenlijk).

.

Ik hoorde eens van een (australische) gyneacoloog die zijn patienten aanraadde regelmatig de pil een poosje niet te gebruiken om zo je lichaam niet 'lui' te laten worden. Die beweerde dus idd dat het gezond was om 'em af en toe niet te gebruiken.

Wat zou er dan lui moeten worden?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jan 2008 22:22

Lalage schreef:
Haai schreef:

.

Wat zou er dan lui moeten worden?

Je hoort best vaak dat mensen die lang de pil hebben geslikt best lang de tijd nodig hebben om weer te 'ontpillen', het lukt het lichaam dan nog niet zelf weer een eisprong op gang te brengen. Dit kan, als je een kinderwens hebt en daarom stopt met de pil, erg frustrerend zijn lijkt me.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 24 jan 2008 22:34

Nou van de mensen (met kids) om mij heen heeft niemand moeite gehad na het stoppen om weer 'op orde' te komen.
Ik zit er wel over te denken om over te stappen op een lichtere pil. Krijg nu een behoorlijke stoot hormonen binnen. Heb totaal nergens last van, zowel lichamelijk als qua stemmingen niet, dus voorlopig heeft het alleen maar voordelen. Vind alleen het idee van die berg hormonen niet zo fijn.
Ga het gewoon eens met m'n huisarts bespreken.
Oorspronkelijk heb ik m'n pil a) tegen acné b) tegen de vreeeeselijke buikpijn als ik ongesteld was. Daar ben ik allemaal lekker vanaf nu in ieder geval :)
Maar misschien blijft dat allebei bij een lichtere pil ook wel weg? Ik weet het niet, acné kun je wel overheen groeien geloof ik. Al heb ik nu aan het einde van m'n stopweek al-tijd weer pukkeltjes. Niet veel, maar toch...grr!
pobody's nerfect

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 24 jan 2008 23:10

Toen ik de pil slikte had ik ook geen last van die hormonen, maar toen ik stopte merkte ik pas wat voor impact het op me had. Heb twee weken lang huilbuien gehad en was niet te genieten... :?
Voor mij daarom nooit meer de pil!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2008 11:33

heeft iemand hier ervaring met de 'minipil'?
Schijnen minder hormonen enzo in te zitten dan in gewone pil.
Heeft als nadeel dat je em continue moet slikken (dus geen stopweek) en je kunt er dus je menstruatie niet mee regelen.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 25 jan 2008 13:44

Door mijn ziekte (endometriose) heb ik veel congressen bijgewoond van gyns. in nederland. Dit word ook onderschreven door radboudziekenhuis in nijmegen waar ik onder behandeling ben/was.

Daarom wil ik er wat aan toevoegen voor jullie.

1e: Als je ongesteld ben mag je echt niet zo'n buikpijn hebben dat je bijna niets meer kan doen van de buikpijn! Ga naar de huisarts !

Zoals bij http://www.endometriose.nl kan de pil een oplossing geven als medicatie. En bij deze ziekte kan het vaak jaren duren voordat bekend is dat je endometriose heb.

2e: De stopweek in de pil is erin gemaakt vroeger voor de rk kerk. Die had er bezwaar tegen dat je de pil continu achter elkaar kan slikken. (toen hebben ze de stopweek er in gelast wat voor de rk kerk meer aanvaardbaar was).

3e: Als je de pil continu doorslikt heb je ook minder kans op baarmoederkanker op latere leeftijd.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 jan 2008 13:45

Ik ben van de week gestopt met de pil. Ik wil eens kijken hoe het nu met ongesteld zijn gaat enzo. Of ik er regelmatig van ben geworden, en of het nog steeds lang en veel is.... Ben benieuwd!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 jan 2008 13:52

Pil voorkwam 100.000 sterfgevallen
Uitgegeven: 25 januari 2008 06:09

PARIJS - De anticonceptiepil heeft sinds haar introductie in de jaren zestig circa 200 duizend gevallen van eierstokkanker voorkomen, waarvan de helft waarschijnlijk dodelijk was afgelopen.
Chris Heijmans

Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek waarover het gezaghebbende medische tijdschrift The Lancet zaterdag publiceert. De onderzoekers vergeleken 45 studies uit 21 landen naar 23 duizend vrouwen met en 87 duizend vrouwen zonder eierstokkanker.

Vrouwen die de pil nemen, lopen een significant lager risico op eierstokkanker, zo blijkt.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 jan 2008 14:02

habibi schreef:2e: De stopweek in de pil is erin gemaakt vroeger voor de rk kerk. Die had er bezwaar tegen dat je de pil continu achter elkaar kan slikken. (toen hebben ze de stopweek er in gelast wat voor de rk kerk meer aanvaardbaar was).

Is dit werkelijk waar? Het klinkt mij heel fabelachtig in de oren...

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 25 jan 2008 14:19

rosalie83 schreef:
habibi schreef:2e: De stopweek in de pil is erin gemaakt vroeger voor de rk kerk. Die had er bezwaar tegen dat je de pil continu achter elkaar kan slikken. (toen hebben ze de stopweek er in gelast wat voor de rk kerk meer aanvaardbaar was).

Is dit werkelijk waar? Het klinkt mij heel fabelachtig in de oren...

Volgens gyns die ik heb horen spreken en organon (die de pil op de markt brengt) is dit zo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jan 2008 15:54

Als je een stopweek hebt met de pil heb je sowieso geen echte ongesteldheid, dat kan niet, omdat je in principe geen eitje hebt zeg maar. Het is eigenlijk nep. Dus e cht functioneel is het niet.
En toch vind ik het een naar idee om altijd maar door te slikken, ik ben dan bang dat als ik stop, ik superlang niet gewoon ongesteld zal worden, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat geloof ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”