Mwah, ik ben wel eens ergens geweest waar ze twee akoestische gitaren als begeleiding hadden... Normaal bij een kerkorgel valt iedereen al een maat te laat in - wat altijd dan weer vakkundig opgevangen wordt- maar daar was het helemaal een zootje: de gitarende dames rammelden wat, en wanneer zij opeens begonnen te zingen, ging de rest mee. Wat een bende.
Met een klein clubje psalmen of liederen zingen bij een gitaar kan heel prima. Maar mijn ervaring is dat het bij een grote groep (zeg maar groter dan 15 man) ontspoort; de klank van een gitaar valt helemaal weg in de stemmenzee, dus je hebt sowieso een melodieinstrument als een fluit o.i.d. nodig omdat de groep anders na 3 regels al aan het 'zakken' slaat. Verder moet je bij een grote groep continue het ritme aanpassen, omdat niemand eigenlijk meer de gitaar hoort, en dus het ritme niet meer volgt (ik heb een soort slagritme: duim op bassnaar, dan snelle strum met wijsvinger en backbeat met duim, dan weer bassnaar, vierkwartsmaat [geloof ik, maar ik heb geen enkel verstand van noten en maten en andere muzikale termen] en bij de strum laat je heihard de nagel van je wijsvinger op de slagplaat vallen. Klinkt een beetje aggressief en werkt uitstekend als begeleiding

)