Wat leuk dat ze zo positief over hem zijn. Krijg je direct een positief gevoel over de school en leerkracht.
Het psychologisch onderzoek viel ons ook heel erg mee. Hij moest 1 keer een uurtje spelen bij de orthopedagoog en ze zijn 1 keer op school en thuis wezen filmen. Verder hebben wij heel veel moeten vertellen over hem. We wisten absoluut eerst niet welke kant het op zou gaan maar het verbaasde ons niet. Wel kwam er o.a. uit dat hij niet speelde maar de juf wel vertelde wat ze aan het spelen waren. Maar doordat hij toen nog maar net 5 was komt er nog geen officiele diagnose.
En ppm vertelde mij nu dat spelen met stokken/takken een typisch autisme-ding is, nooit geweten maar hier liggen altijd takken bij huis die overal vandaan meegenomen zijn.
Mijn zusje (21) kreeg na de diagnose enige tijd terug te horen dat haar gedrag niet duidelijk zal veranderen en dat ze ermee moet leren leven. (wat wij eigenlijk al wel wisten) Dat vond ze zelf moeilijk te accepteren, ook dat ze niet kan leren autorijden enz.