het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 20 jan 2008 16:09

hier gaat de bv ook niet goed, hij kreeg veels te weinig binnen en groeide heel slecht. heb het nog geprobeerd met bijvoeding en daar reageerde hij goed op. mocht dus weer gewoon proberen maar dat werkte niet. ben nu aan het afbouwen met bv en ga nu fv geven.
ik wil niet dat hij tekort komt omdat ik perse bv wil geven.
k zal het wel missen hoor trouwens, het is gewoon heel speciaal om te doen. maar ja als het niet lukt... en hij reageert heel goed op de fles, heel tevreden nu en dat is heel veel waard!

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 20 jan 2008 16:17

Memmem schreef:Hier ook eerst liggend. Zittend met steun van kussens gaat bij de meesten ook goed maar hier niet.

Ons mannetje van ruim 15 maand leeft nog ongeveer alleen op borstvoeding. Ander eten hebben nog niet zoveel interesse.

is toch wel aan te raden om regelmatig smaakjes te laten proeven, hoor. Tot het eerste jaar is het verstandig om veel verschillende smaakjes te introduceren, na het eerste jaar zal je kind het minder makkelijk willen proberen.
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 jan 2008 18:23

Wolkje schreef:hier gaat de bv ook niet goed, hij kreeg veels te weinig binnen en groeide heel slecht. heb het nog geprobeerd met bijvoeding en daar reageerde hij goed op. mocht dus weer gewoon proberen maar dat werkte niet. ben nu aan het afbouwen met bv en ga nu fv geven.
ik wil niet dat hij tekort komt omdat ik perse bv wil geven.
k zal het wel missen hoor trouwens, het is gewoon heel speciaal om te doen. maar ja als het niet lukt... en hij reageert heel goed op de fles, heel tevreden nu en dat is heel veel waard!

Jammer dat het niet gelukt is... Maar idd, mooi dat hij nu wel tevreden is en goed groeit.
Ik ben wel van plan om te blijven kolven mocht de bv toch op niets uitlopen.
Heb genoeg voeding, er zit zelfs al in de vriezer omdat het anders niet opkomt.
Heb gelukkig wel van m'n schoonzus een elek. kolf mogen lenen, want met de handkolf zou ik het nooit vol kunnen houden.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 jan 2008 20:53

Hier was de rugbyhouding favoriet. Liggend lukte gewoon niet zo en bij de madonnahouding ging thomas alleen maar lekker kroelen. Vond het héérlijk om zo lekker tegen me aan te liggen! 8) Maar van drinken kwam daardoor weinig, sabbelde alleen wat... :mrgreen:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 21 jan 2008 09:44

nou hier gaat gelukkig de bv goed. heb alleen nu last van mijn tepels aangezien er erg mee bungee jumpen word gedaan door de kleine. dus ben erg aan het smeren met zalf want begint nu tepelkoven te worden.

HE aikongirl weet je ook dat je prikkel hebt in het handje? als je handje beetpakt en van binnen met je vinger rondjes doet draaien daar zit namelijk zuigreflex bij baby's. als ze bij mij ff niet wil dan doen we dat of even voetje masseren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 13:34

fijn dat Ilona nu wel heeft gedronken!!!

Hier was de lekkerste houding gewoon zittend in mn arm, buik tegen buik. en liggend.

Jammer dat het niet lukt Wolkje, maar als hij niet genoeg aan komt is het beter zo denk ik dan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jan 2008 13:38

lammetje schreef:Hier was de lekkerste houding gewoon zittend in mn arm, buik tegen buik. en liggend.

Idd, ik heb die rugbyhouding ook wel geprobeerd, maar vond het zo'n gehannes...

Ik vind die wegwerpzoogcompressen maar rotdingen trouwens, binnen de kortste keren is alles doorweekt :? . Heb er nu als extra maar een zakdoekje tussen zitten, nu voel ik me iets minder lek :mrgreen:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 jan 2008 15:04

australiafreak schreef:
Memmem schreef:Hier ook eerst liggend. Zittend met steun van kussens gaat bij de meesten ook goed maar hier niet.

Ons mannetje van ruim 15 maand leeft nog ongeveer alleen op borstvoeding. Ander eten hebben nog niet zoveel interesse.

is toch wel aan te raden om regelmatig smaakjes te laten proeven, hoor. Tot het eerste jaar is het verstandig om veel verschillende smaakjes te introduceren, na het eerste jaar zal je kind het minder makkelijk willen proberen.

Krijgt hij ook wel maar hij weigert veel op te eten. Met een boterham gaat hij zitten spelen en van het warm eten vind hij de groente alleen maar lekker en evt. vlees. Ik ga er absoluut geen strijd van maken, helpt toch niet.

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 21 jan 2008 16:06

Memmem schreef:
australiafreak schreef:

Krijgt hij ook wel maar hij weigert veel op te eten. Met een boterham gaat hij zitten spelen en van het warm eten vind hij de groente alleen maar lekker en evt. vlees. Ik ga er absoluut geen strijd van maken, helpt toch niet.

groot gelijk :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jan 2008 16:14

habibi schreef:HE aikongirl weet je ook dat je prikkel hebt in het handje? als je handje beetpakt en van binnen met je vinger rondjes doet draaien daar zit namelijk zuigreflex bij baby's. als ze bij mij ff niet wil dan doen we dat of even voetje masseren.

Vandaag heeft ze aan beide borsten 10 min. 'gedronken'! Nog steeds moet je haar constant prikkelen...
En dat doe ik inderdaad bij een bloot voetje. Maar zal ook eens de hand proberen.
Vanaf vandaag geen kraamverzorgster meer die me kan helpen. Dus moet het nu alleen of met m'n man doen.
Moet me helemaal installeren met tig kussens wil ze een beetje lekker erbij liggen, dus het is nog een heel gedoe.

Maar ook bij het flesje blijft ze niet doordrinken. Steeds weer moeten prikkelen, en dan zuigt ze 4 keer ofzo.
Dus ook dat duurt vaak heel lang. :|

Misschien een lactatiekundige erbij halen..?

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 21 jan 2008 16:16

dat kan zomaar handig zijn, die weten vaak ontzettend veel handige tips!

Is je kindje te moe om door te zuigen? Valt ze na een paar teugen in slaap?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jan 2008 16:20

Ze is inderdaad heel suffig, lui, moe en drinkt daarom niet door.

Maar ze wordt wakker om te drinken, dus ja, waarom doet ze dat dan niet.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 16:47

Ik zal ook advies vragen aan een lactatiekundige. Of borstvoedingnatuurljk bellen. Volgens mij zijn dat vrijwilligers maar niet echt opgeleid. Ik heb toen ook gebeld over kolven ed.

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/pa ... 2&mid=4252

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 21 jan 2008 18:31

AikonGirl schreef:Ze is inderdaad heel suffig, lui, moe en drinkt daarom niet door.

Maar ze wordt wakker om te drinken, dus ja, waarom doet ze dat dan niet.

maar geen reden voor die vermoeidheid? Ik bedoel...slaapt ze voldoende tussen haar voedingen? Hoe vaak per dag komt ze ongeveer? Begint ze ook niet krachtig met zuigen? Als ze komt, lijkt ze dan wel hongerig?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 jan 2008 19:07

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 29 sep 2008 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”