Tja, wat versta je dan onder zorg? Ik werk ook in de zorg, maar er blijven hier echt wel dingen liggen. Tuurlijk, alle jongeren gaan netjes naar bed (hoop je dan) om 10 uu, en ze komen er half 8 weer uit. Maar alle ellenlange verslagen blijven liggen, protocollen die geschreven moeten worden, afspraken die gemaakt moeten worden.
Er zijn zat collega's die na hun werk nog uren druk ermee zijn.
Het voordeel is wel de ORT, geen idee wat ik ermee verdien, geen idee wat mijn uurloon is, maar door de ORT is dat prima.
En in mijn 'zorg' moet je toch echt minimaal HBO hebben. Kom je er met MBO of lager niet in.
Volgens mij blijft het toch wel een heel klein beetje zo, dat meer vrouwen in de zorg werken, en zij meestal niet voor het grote inkomen hoeven te zorgen. Volgens mij blijft dat gewoon de man.
Dat is hier wel zo tenminste. Ik kan werken wat ik wil of niet wil, het geeft ons alleen meer geld voor kleren en andere spulletjes. Mijn man zorgt voor de grote inkomsten die nodig zijn voor vaste lasten.
En ach, ik vind het werk gewoon onwijs gaaf, dus dan maar wat minder loon. Ik verdien hier sowieso minder netto dan ik met mijn bijbaantje in het verzorgingshuis deed, zonder dat ik daar ORT kreeg, dus krom is het wel, maar wel veel leuker

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...