Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jan 2008 09:33

Mijn vriend werkt nog 20 uur voor een baas en de rest werkt hij zelfstandig! Allemaal kleine projecten (voor lekker wat geld). Maar soms werkt hij meer dan 20 uur bij z'n baas of moet hij weer naar het buitenland en dat tikt dan ook weer aan! (kilometers etc).

Zelf verdien ik niet zo heel veel. Per maandag wat op je spaarrekening zetten!!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 20 jan 2008 12:06

*|Scatie schreef:Ja thuiszorg CAO gaat weer omhoog, dus dat is lekker! Val ik ook onder. Maar als ik fulltime zou werken zou ik bruto 1415,52 verdienen lees ik net op m'n salarisstrookje. Minimumloon staat voor mij op 1033,34.
Ik ga elk jaar een klein beetje omhoog. Ben nu net 20 cent omhoog gegaan geloof ik ;)

Dat is geen vette hap, wat weinig als je dat nagaat. En als je 's avonds en in het weekend werkt heb je waarschijnlijk 175 procent en dat is dan weer extra belast zodat het weinig uitmaakt zeker?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jan 2008 14:28

ik dacht dat je bij de thuiszorg meer verdiende als in een verzorgingshuis ??? ik heb bruto boven de 1300 euro !! Ik ga dit jaar nog omhoog dus dat is wel beter :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jan 2008 14:54

er wordt vaak gezegd dat de zorg slecht verdient... maar ik heb in de zomer van 2004 8 week gewerkt in een verzorgingshuis en verdiende daar 3300 euro mee voor 24-28 uur per week.... of ik heb toen mazzel gehad en veel verdient... of ik snap niet waar mensen over klagen...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jan 2008 15:27

tj: als je maar zo kort werkt hoef je geen belasting te betalen en dat scheelt natuurlijk wel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jan 2008 07:44

mij zul je ook nooit horen zeggen dat de zorg slecht verdient ik werkte hiervoor als leerling verzorgende (dus dan verdien je al minder) en ik werkte 24 uur en ik had elke maand rond de 1100 euro op mijn rekening!
Dat is echt niet weinig want een vriendin die werkt als leerling verpleegkundige 40 uur en veel avonddiensten en die had precies hetzelfde loon!
Mijn vriend verdient ook 2300 euro bruto is echt veel voor een mbo opleiding op nivo 4. en hij heeft weer loonsverhoging gehad. Zit heel veel verschil tussen waar je werkt want hiervoor werkte hij is ROtterdam zelfde functie en daar kreeg hij 1700 bruto.
En het voordeel is hij begint om 08.00 en is om 16.00 gewoon klaar Ik werk nu vanaf 1jan. in de thuiszorg en per uur ben ik 3.50 omhoog gegaan en in april krijg ik weer loonsverhoging dus ben benieuwd wat ik donderdag op mijn rekening krijg

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 13:11

ik vind de zorg echt wel onderbetalen hoor! mijn collega krijgt nog geen 15 euro per uur en is tegen de 50, ik verdien meer dan 10 euro en ben 21.... we hebben hetzelfde diploma en dezelfde functie....

En de ort in de thuiszorg is allemaal 40% van 20 uur tot 7 uur. In de ziekenhuizen is het snachts 48% en zondagnacht 60%. vind dat ook behoorlijk schelen want ik werk alleen nachten....

Maargoed het is allemaal nog te betalen gelukkig :lol:

André

Berichtdoor André » 21 jan 2008 13:17

Misschien kunnen de mensen die er behoefte aan hebben om hun maandelijkse inkomsten openbaar te maken daar een nieuw topic voor openen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jan 2008 13:31

het gaat toch over gezin en financien... dus het loon heeft er alles mee te maken toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2008 13:31

Zo slecht betaalt de zorg naar mijn mening ook weer niet. Ik heb 5 jaar gewerkt als A-verpleegkunidge en daarna ben ik rechten gaan studeren. Natuurlijk is de zorg fysiek zwaar. Het heeft ook voordelen 9 die regelmatig worden vergeten)
-overuren worden betaald
- als je dienst afgelopen is, ben je echt klaar met je werk Werkzaamheden blijven niet liggen
Daarnaast wordt ook vaak vergeten dat in de zorg het opleidingsniveau niet super hoog is. ( Dit bedoel ik niet verkeerd!) Met VMBO ( en aanvullende opleiding kan je al in ziekehuizen worden toegelaten. Het lijkt mij logisch dat het loon daar ook naar is.

Daarbij ook als je een universitaire studie hebt gedaan, start je niet hoog in salaris. Als je bijvoorbeeld een rechtenstudie achter de rug hebt ( vaak VWO en 4 tot 6 jaar rechten) en je begint met een opleiding tot rechter of advocaat-> dan is het aanvangssalaris ook ongeveer bruto 2000. Terwijl je dan universitair geschoold bent. Ander voorbeeld-> mijn schoonzus 2 universitaire studies achter de rug, zit nu in opleiding voor kaakchirurg verdient ook 2000 bruto per maand. Natuurlijk gaat zij straks ernorm verdienen, maar dan is ze ongeveer 40 ( opleiding tot kaakchirurg duurt 10 jaar)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jan 2008 13:47

ajl schreef:-overuren worden betaald
- als je dienst afgelopen is, ben je echt klaar met je werk

Dat is dus lang niet bij alle banen in de zorg zo, hoor.

Vaak hebben banen in de zorg financieel gezien niet zoveel perspectief, je begint vrij hoog maar groeit vaak niet zoveel meer.
Bovendien vind ik dat je ook wel wat meer betaald zou mogen worden naar de verantwoordelijkheid die je draagt, dat is nu lang niet altijd het geval.

Maargoed, nu ga ik wel enigszins off - topic...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2008 13:51

Ik bedoel daar eigenlijk mee te zeggen dat het werk niet blijft liggen. Momenteel behandel ik letselzaken ( medische kunstfouten, bedrijfsongevallen etc). Als ik een procedure begin op een dag en ik krijg het niet af, dan ligt het er de volgende dag ook. Na een vakantie is het werk gewoon 3 weken blijven liggen en alleen maar meer geworden door post en telefoontjes.

Ik vond het zelf een voordeel van de zorg dat als je naar huis ging dat het werk doorging en ook tijdens je vakantie en vrije dagen werden de patienten gewassen. :mrgreen: maar goed dat is ind, off topic.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2008 14:00

Tja, wat versta je dan onder zorg? Ik werk ook in de zorg, maar er blijven hier echt wel dingen liggen. Tuurlijk, alle jongeren gaan netjes naar bed (hoop je dan) om 10 uu, en ze komen er half 8 weer uit. Maar alle ellenlange verslagen blijven liggen, protocollen die geschreven moeten worden, afspraken die gemaakt moeten worden.
Er zijn zat collega's die na hun werk nog uren druk ermee zijn.
Het voordeel is wel de ORT, geen idee wat ik ermee verdien, geen idee wat mijn uurloon is, maar door de ORT is dat prima.
En in mijn 'zorg' moet je toch echt minimaal HBO hebben. Kom je er met MBO of lager niet in.

Volgens mij blijft het toch wel een heel klein beetje zo, dat meer vrouwen in de zorg werken, en zij meestal niet voor het grote inkomen hoeven te zorgen. Volgens mij blijft dat gewoon de man.
Dat is hier wel zo tenminste. Ik kan werken wat ik wil of niet wil, het geeft ons alleen meer geld voor kleren en andere spulletjes. Mijn man zorgt voor de grote inkomsten die nodig zijn voor vaste lasten.

En ach, ik vind het werk gewoon onwijs gaaf, dus dan maar wat minder loon. Ik verdien hier sowieso minder netto dan ik met mijn bijbaantje in het verzorgingshuis deed, zonder dat ik daar ORT kreeg, dus krom is het wel, maar wel veel leuker ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 21 jan 2008 17:17

trijntjejohanna schreef:het gaat toch over gezin en financien... dus het loon heeft er alles mee te maken toch?
Topicstart:
pol schreef:
Gerdien B. schreef:Ik vind dat altijd kort door de bocht: als ik het niet meer aan kan zal God mij geen kinderen meer geven. Volgens mij hebben wij ook nog een eigen verantwoordelijkheid en moeten wij die ook daadwerkelijk zelf nemen.Het is goed om keuzes daarin in afhankelijkheid van God te maken, maar ik denk dat je deze 2 punten niet los van elkaar moet koppelen.

Helemaal mee eens. Je kan wel 10 kinderen willen, maar kan je het aan? En denk ook eens aan je portemonnee. Ik zou niet weten hoe wij elke maand 10 kinderen moeten laten eten/ kleden/school etc. Want dat kost toch een hele berg. Ben ergens benieuwd hoe die gezinnen rondkomen die bijv. 8 kinderen hebben en waarvan de vader een gewoon beroep heeft. Vaak is de moeder dan ook nog full-time thuis.
Maargoed jij ben de Mod. blijf lekker tegen elkaar opbieden wat je inkomsten zijn, zou ik denken dan.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 18:04

het is niet opbieden wat onze inkomsten zijn, ik vergelijk inkomsten van de zorg in dit geval van mijzelf en van mijn collega van 40+. En waarom mag 'men' niet weten hoeveel wij ongeveer binnenkrijgen en hoeveel er weer uit gaat. Het is niet om andere 'jaloers' te maken vermoed ik. (niet mijn intentie iig en verwacht ook niet de intentie van andere)

het is vergelijking trekken wat 'men' krijgt en zo kom je ook te weten hoe een vader met een normaal beroep 10 monden kan voeden.

Terug naar “Archief”