brusjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 18 feb 2005 01:07

Ik heb ook een zus die zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt is...
Dippie...ook een zus van mij....die hier ook op het forum zit heeft wat verteld over haar...alleen staat dat onder het kopje relaties.
En dan is het het topic..over erfelijke aandoeningen - huwelijk- kinderen...

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... c&start=90
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 feb 2005 10:42

Ansje schreef:Ik heb ook een zus die zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt is...
Dippie...ook een zus van mij....die hier ook op het forum zit heeft wat verteld over haar...alleen staat dat onder het kopje relaties.
En dan is het het topic..over erfelijke aandoeningen - huwelijk- kinderen...

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... c&start=90

dat zij verstandelijk en geestelijk gehandicapt is, hangt dat samen met die ziekte? Of kan iemand die die ziekte zou hebben, verder ook een "gewoon" persoon, zonder verdere handicaps kunnen zijn?
Weet jij of je drager bent?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Pinimini
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pinimini » 25 feb 2005 11:56

Heb je ook brusjes dagen voor broers en zussen met een stoornis? mijn broertje is namelijk autistisch. Errug lastig, want je ziet nix aan hem, maar tuis doet hij zoooo vervelend. Alleen vandaag is ie jarig, dus doet is n beetje normaal, -->...was hij maar altijd jarig....<--
Een dom blondje in een SMART is niet grappig

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 feb 2005 12:08

Pinimini schreef:Heb je ook brusjes dagen voor broers en zussen met een stoornis? mijn broertje is namelijk autistisch. Errug lastig, want je ziet nix aan hem, maar tuis doet hij zoooo vervelend. Alleen vandaag is ie jarig, dus doet is n beetje normaal, -->...was hij maar altijd jarig....<--

heej pinimini... ik weet dat er zulke dagen zijn, maar ik ben er nog nooit geweest. Volgens zijn er bij eleos wel zulke dagen.

Ik kan met je meepraten over het autisme. Is jou broetje voor de buitenwerkeld ook het lieve, vrolijke jongetje?
Moet je hem maar meer dagen dat jarig bombarderen, veel kado's geven enzo, miss blijft hij dan wel wat langer vrolijk :wink: Bij mijn zussen werkt het niet :?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Pinimini
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pinimini » 25 feb 2005 12:12

Veel cadeaus geven kost ook weer zoveel geld :cry:
Idd: Als hij bij andere tuis is zegt ie geen stom woord en doet ie net of dr nix aan de hand is. Zodra die tuiskomt sgelt hij mn ma verrot...

Maar nou moet hij volgens mij een keer worden opgenomen in het RMPI.. wat zal het dan heeerlijk rustig zijn tuis!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 feb 2005 12:29

Pinimini schreef:Veel cadeaus geven kost ook weer zoveel geld :cry:
Idd: Als hij bij andere tuis is zegt ie geen stom woord en doet ie net of dr nix aan de hand is. Zodra die tuiskomt sgelt hij mn ma verrot...

Maar nou moet hij volgens mij een keer worden opgenomen in het RMPI.. wat zal het dan heeerlijk rustig zijn tuis!

wat is RMPI???
Mijn zussen zijn buitenshuis, die lieve vrolijke meiden.
Maar thuis... daar kan ik wel een boek overschrijven :? zo erg.
En dan al die reacties die je krijgt van mensen die erbuit staan: morgen niet zo op die arme meisjes, ik begrijp niet waarom jullie je kinderen zo af en toe een weekje naar een logeerhuis brengen. De reakties zijn soms nog erger dan het gedrag van mijn zussen zelf

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 feb 2005 12:47

ik denk dat mensen dat ook niet begrijpen en zien, totdat ze er zelf mee te maken krijgen!!

Pinimini
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pinimini » 25 feb 2005 13:38

Het RMPI is een centrum voor mensen met een stoornis. Daar weten ze meer van autisme dan bij de Eleos. Maar je kan alleen terecht komen bij het RMPI als de Eleos of de Riagg je doorverwijst.

Maar het was vandaag al gelijk te zien, want zo rond 12 uur ging de visite weg en toen was het al gelijk raak....

En met die reacties: dat is egt zeeeeer irri. De mensen weten vaak helemaal niet waar ze over praten. Ja, tis toch zo'n aarig en beleefde jongen, zeggen ze dan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2008 01:05

ff in de ouwe doos gegraaid

vond het wel mooi om dit topic te lezen

Wij hebben een zoon (geen brusje dus van mij) die ook anders is dan andere kinderen. Leerproblemen dus op speciaal basis onderwijs.

Hij vertoont ook echt wel gedragsproblemen, ze hebben ons een kinderpsychiatrisch onderzoek aangeraden maar eerlijk gezegd vinden we dit nogal wat........... de term klinkt nogal beladen.

Je ziet absoluut niets aan hem, hij is ook superhandig met klussen en behulpzaam. Maar loop hem niet voor de voeten dan slaat hij erop los. Heb daardoor al best moeilijkheden gehad in de buurt. Ook kan hij zo blijven drammen over bepaalde onderwerpen. Is er maar 1 ding, zoals met oud en nieuw bijvoorbeeld VUURWERK.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 20 jan 2008 03:28

kinderpsychiatrisch onderzoek is idd een hele term, maar als ik een jou schoenen zou staan zou ik het wel doen. Er er een diagnose uit zou komen dan is het waarschijnlijk wel 'even slikken', maar daarna kun je je wel beter gaan verdiepen in zijn 'stoornis', en ook hoe je je zoon het beste kan benaderen.

Dat aan de buitenkant niets te zien is, ervaar ik soms wel als een nadeel. Mijn broer is ook reuzehandig. Zet een fiets waar niets goed aan is voor hem neer en hij maakt hem wel. Maar weinig mensen begrijpen dat als even iets niet lukt, dat diezelfde fiets door de schuur wordt gesmeten en dat zijn geschreeuw op verre afstand is te horen.

Enne Annet...succes met je zoon! Ondanks zijn 'problemen' is het vast een parel :wink:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 jan 2008 21:46

Pfff, lastige keus, Annet.
Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet zomaar wilt, maar anderzijds, wat mw ook wel zegt,het kan je echt wel helpen in de omgang met je zoon.
Is het niet mogelijk dat de school (de orthopedagoog/psycholoog oid) eerst een onderzoek doet? Of is dat al gebeurd?
Sterkte d'r mee, en doe niets wat je zelf niet wilt!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2008 22:01

3 jaar geleden heeft hij een psychologisch onderzoek gehad, ook is zijn IQ getest, dat was 79 dus wel een stukje lager dan het gemiddelde. Dat blijkt ook wel uit zijn schoolresultaten. Hij is ook reuze handig en ijverig. Heeft echt werk inzicht. Met de verhuizing en klusserij hebben we veel aan hem gehad. En dat is natuurlijk ook prachtig. Wij willen eerst hier goed op stel zitten, voor we verdere stappen gaan nemen. Had nu al genoeg aan mijn hoofd. Hij is nu ook naar andere SBO school gegaan, misschien hebben ze hier ook weer andere kijk op de zaken, hoe ze gaan enz.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 20 jan 2008 22:46

Leuk dat ie je zo kan helpen!
En wel handig om eerstmaar een beetje de boel op de rit te krijgen en te wennen enzo! Dat zal ook wel weer invloed hebben op z'n gedrag bijv.
Hun visie op je zoon is misschiewn el weer wat anders, maar hoe dan ook, laten wennen is wel zo handig, mocht je kiezen voor testen, dan lijkt me dat niet ideaal als je net verhuisd bent, dat kan best verschil maken.
Succes!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 jan 2008 23:17

Ik ben een brusje, mijn zus is verstandelijk beperkt en heeft, weten we sinds kort, NLD.
Daarnaast ben ik ws moeder van een zoon met autisme

Annet het lijkt mij wel goed om een psychiatrisch onderzoek te laten doen. Het klinkt wel heel heftig maar weet je ook wat ze dan allemaal gaan doen? (Zelf vond ik een psychologisch onderzoek al heftig klinken.)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jan 2008 13:52

Dat weet ik verder ook niet, Memmem. Het psychologisch onderzoek vond ik eigenlijk nog wel leuk en leerzaam. Was gewoon op school gebeurd en is eigenlijk heel speels. Ook toen we er de uitslag van kregen was gewoon herkenbaar, hoe hij gedaan had, wat ie gezegd had maar ook dingen die nieuw voor ons waren.

Psychiatrisch, klinkt toch weer beetje anders. Voorlopig wachten we het nog even af. We hebben gisteravond ouderavond gehad, op de nieuwe school. Hij zit er nu 2 weken op en hun waren toch positief over hem,

WOEIIIIIIIIIII

dat waren we niet gewend.............

Leuke, vrolijke en gezellige jongen!!!!

Terug naar “Archief”