Ik vind tv sowieso op een randje. Een meisje dat net getrouwd was, allebei met tv opgevoed, vertelde dat ze na hun trouwen gewoon een tv hadden gekocht. Maar dan 2 maanden hebben ze m weggedaan, omdat ze merkte dat ze meer tv keek dan met God bezig was.
Wauw, daar heb ik enorm respect voor.
Sindsdien heb ik me voorgenomen dat als we tv zouden nemen ik alleen kijk wat ik echt wil kijken, en sowieso geen soaps ofzo ga volgen.
Nu kijk ik in de tvgids op internet wat ik echt wil zien, en dat zijn maar weinig programma's eigenlijk. En ik merk zelfs dat dat al verveelt.
Het liefst voed ik mijn eventuele toekomstige kinderen zonder tv op, maar ik denk dat dat niet haalbaar is, als je samen al zo lang een tv hebt.
Ik heb het ding nooit gemist in mijn opvoeding. Bij mn ouders hadden we m pas een jaar of 3, en ik merk nu dat mijn zusje al veel meer met tv bezig is, dan met gewoon een boek lezen, met vriendinnen een filmpje huren, kletsavondjes met vriendinnen enzo, omdat ze tv kijkt of internet. k weet niet of ik het zou kunnen voorkomen bij 'mijn' kinderen, maar ik hoop het echt. Heerlijk als ik mijn nichtjes en neefjes met lego en poppen zie spelen

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...