Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 16 jan 2008 16:05

Subcutaan hoeft niet altijd 45 graden, kan ook loodrecht.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jan 2008 17:22

Succes Evelien, hoop dat je gauw een leuke baan hebt gevonden

'k Heb pas geleerd bij practicum dat subcutaan spuiten altijd 45 graden moet! Alleen soms bij insuline niet, als de patiënt gewend is loodrecht te spuiten, moet je het niet ineens 45 graden gaan doen. Tot zover hoe ik het geleerd heb :-)[/quote]

Ik heb juist geleerd dat je insuline altijd loodrecht spuit en nooit 45 graden.

Leah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Leah » 17 jan 2008 16:46

Ik heb geleerd dat je subcutaan eigenlijk altijd in een hoek van 45 graden moet spuiten. Behalve bij korte naalden (dus oa bij insuline en kant en klare fraxi-spuitjes), dan mag het loodrecht (omdat het dan toch wel in het subcutane gedeelte terecht komt)..

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 jan 2008 20:39

Bedankt allemaal voor de reactie´s, het protocol in de instelling waar ik nu werk word aangepast, dus ben benieuwd :roll:
En zoals de meeste van jullie ook al zeiden, alle kant en klare spuiten en insuline loodrecht anders sub 45 graden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jan 2008 13:44

Ik werk nu sinds 2 weken in de thuiszorg en heb het ontzettend naar mijn zin!
Heerlijk zelfstandig en leuke clienten ontmoeten! Je komt de meest vreemde situaties tegen. Gisteren kwam ik bij een client in een groot vrijstaand huis en een troep dat het daar was echt gigantisch!!!! heb mijn ogen uitgekeken! stond overal vol met eten o.a. taarten koeken brood enz enz.
Vandaag een kort lijstje gehad dus lekker overal wat blijven drinken enz erg gezellig!
Ik zit tot tegen de belgiese grens aan dus leer allemaal nieuwe woorden :lol:

Ik zie mezelf hier nog wel jaren werken! Evelien al wat anders gevonden of op het oog?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 jan 2008 13:53

Leuk liefje dat het goed naar je zin hebt, en je zal inderdaad echt van alles mee maken, lijkt me ook wel wat om bij de mensen thuis te komen, toch heel anders dan in een verpleeghuis.

Ik heb 4 dagen vrij gehad van de week, heerlijk. Een aantal overuren op genomen. Moet nu het weekend weer werken, de laatste dagen en dan ga ik naar een andere afdeling. Ben erg benieuwd hoe ik het daar ga vinden. Vind het jammer dat ik van deze afdeling weg ga.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jan 2008 14:07

ja gewoon alleen die vrijheid vind ik al heerlijk. Als je iemand klaar heb spring je in de auto naar de volgende zo vliegt de ochtend of avond zo voorbij.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jan 2008 19:32

ben blij dat ik nooit hoef te prikken als ik dit zo hoor :lol:

Fijn liefie dat je het zo naar je zin hebt.
hoop dat Evelien ook gauw een leuk plekje vind om te werken
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 jan 2008 21:10

Gerdien B. schreef:ben blij dat ik nooit hoef te prikken als ik dit zo hoor :lol:

tsss, dat is juist een van de leukste dingen. Juist bij de stoerste mannen :mrgreen: die gaan gewoon lekker onderuit 8)

Bij ons is het op het moment rustig. Zit nu heerlijk in de nachtdienst :)
In april (t/m oktober) ga ik naar afd. ortho. Ik ben benieuwd...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 jan 2008 01:27

Dat is wel weer grappig, maar bij ons wordt er of niet op gereageerd en ondergaan ze het of het heel normaal is of ze worden agerssief zowel verbaal als non verbaal. Dus ja...
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Joortje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 19 jan 2008 14:16

Zijn er ook mensen die in de psychiatrie werken?
Ik doe hbo-verpleegkunde en ik moet voor volgend jaar kiezen of ik in de algemene, geestelijke of maatschappelijke gezondheidszorg mijn sectorstage wil doen (en ook afstuderen).
Psychiatrie lijkt me mooi, maar 'k heb er zelf geen ervaringen mee, dus ik vraag me af of ik daar in moet afstuderen of toch voor de algemene gezondheidszorg moet kiezen.. Lastig :-?
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 jan 2008 20:49

mw schreef:
Gerdien B. schreef:ben blij dat ik nooit hoef te prikken als ik dit zo hoor :lol:

tsss, dat is juist een van de leukste dingen. Juist bij de stoerste mannen :mrgreen: die gaan gewoon lekker onderuit 8)

Bij ons is het op het moment rustig. Zit nu heerlijk in de nachtdienst :)
In april (t/m oktober) ga ik naar afd. ortho. Ik ben benieuwd...

Ja juist leuk om te spuiten, vind het ook een van de leukere dingen, en idd bij mensen waar je het niet van verwacht, schreeuwen het hardst, en lopen het liefst hard weg, als jij er aankomt met je naaldje :mrgreen:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 jan 2008 20:51

@ joortje
Ik heb ook geen ervaring in de psychiatrie ik hoop over 2 weken naar deze afdeling te gaan in het verpleeghuis. Ben erg benieuwd, hoe ik dat gaan vinden. Misschien iemand anders op dit forum die in de psychiatrie werkt?

Elvira
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Elvira » 19 jan 2008 21:02

Joortje schreef:Zijn er ook mensen die in de psychiatrie werken?
Ik doe hbo-verpleegkunde en ik moet voor volgend jaar kiezen of ik in de algemene, geestelijke of maatschappelijke gezondheidszorg mijn sectorstage wil doen (en ook afstuderen).
Psychiatrie lijkt me mooi, maar 'k heb er zelf geen ervaringen mee, dus ik vraag me af of ik daar in moet afstuderen of toch voor de algemene gezondheidszorg moet kiezen.. Lastig :-?

Ik heb zo'n 4 jaar ervaring in de psychiatrie. Werk op de gesloten opname-afdeling. Ik vind het interessant en afwisselend werk, maar wel heel intensief.
Wat wel grappig is, is dat ik zelf algemeen ziekenhuis als differentiatie heb gedaan en na mijn opleiding eigenlijk toevallig in de psychiatrie ben beland...
If you meet someone without a smile, give him one of yours.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 21:47

Ik werk ook in de psychiatrie, de jeugd. En er is een heel enorm tekort aan verpleegkundigen. Die worden zoveel gezocht! Maar volgens mij wordt er in de opleiding HBOV niet heel veel aandacht meer aan gegeven. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het bij mijn werk totaal geen verschil maakt of je SPH of HBOV hebt gedaan. Het is hetzelfde werk. Alleen het voordeel van een HBO-V'er is dat die ook mag spuiten als het eens in de 5 jaar nodig is.
Bij ons is er echt een tekort aan. Dus kom maar lekker in de psychiatrie werken!
Het is één grote afwisseling, en gewoon onwijs gaaf.

Op donderdagavond na dan. Tot half tien een perfecte dienst gedraaid, wat al bijzonder was op die vreselijke groep. Na half tien ging het helemaal mis. 1 liep weg richting het spoor, de ander zette zijn muziek op volume 1000 ofzo, de derde wilde al helemaal niet meer naar zijn kamer, en de 4e wilde achter nummer 1 aan. Whaaa, daar sta je dan.

Maar meestal is het keigaaf ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”