ik vind vernoemen ook leuk!! Mijn moeder zei altijd: als je het maar niet naar mij vernoemd: heiltje dina. Maar ze heet Hilda met haar roepnaam en dat vind ik wel leuk.
Sarah heet: Hilda Sarah Theodora.
hilda naar mijn moeder
sarah naar vlieger zn moeder
en Theodora omdat ik een mooie ' lange ' naam erachter wilde met een mooie betekenis.
Wij willen de vaders ook graag vernoemen, we hebben in de fam nog niemand die naar opa vernoemd is dus we zijn niet aan het na apen ofzo

Vind het ook een beetje uit ontzag/respect voor je ouders dat je ze wil vernoemen. Weet niet precies hoe ik dat normaal moet verwoorden
we willen de broers en zussen niet vernoemen omdat je dan straks het gevoel krijg dat de ene broer/zus beter is dan de ander om ze te vernoemen. vind bijvoorbeeld de naam van een van de (schoon)zussen echt oerlelijk dus die zal ik zowieso niet vernoemen, vind het dan 'gemeen' om de ander wel te vernoemen eigenlijk.
Sarah is overigens ook wel tijdloos, maar ik vind het verder niet echt noodzakelijk, hou ook van namen zoals Lynn, Isa of Lisa, Lilian, namen met een y erin vind ik vaak ook erg mooi oa Layla (of gewoon leilah) ymke... maar de meeste namen hebben een grote discussie opgeleverd met vlieger
Jongensnamen vind ik mooi: Daan, jesse, Joran, Joël, beetje kort, 2 lettergrepen max. voor een meisje mag het ook wel 3 lettergrepen zijn, maar langer niet