Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 17:33

Tja, volgens hemzelf is het maatschappijbreed gezien weinig. HTS en zorg verdienen niet zo geweldig. Hij verdient nu bij zijn nieuwe baan meer dan bij de eerste, en heeft nog niks opgebouwd. Ik heb weinig verstand van andere banen, maar volgens mij is dat best normaal. Dacht ik ;)
Vrienden van hem zijn automonteur, en die verdienen idd veel minder, maar door al dat bijbeunen (wat hij niet kan doen) verdienen ze wel meer per maand dan hij.

Hij heeft een tijdje universiteit gedaan, maar niet afgemaakt. Maar het bleek na navraag dat het startsalaris sowieso geen verschil maakt, HBO of universitair. Het voordeel van universitair is dat je langer doorgroeit met je loon.

Onze bruiloft kostte iets van 8500 euro. Exclusief jurk. We hadden 42 daggasten, 250 avondgasten. De dominee hebben we een bon gegeven. In de zak hebben we echt niet zoveel gedaan dan het gemeentehuis kostte hoor! We geven niet voor niets elke zondag in de kerk al, en aan het eind van het jaar én de kerkbalans. Ik vind het wel genoeg. Hadden ze maar niet in zo'n enorm en oud kerkgebouw moeten gaan zitten.
Wij hadden trouwens helemaal niks bij ons. Mijn vader gaf ons allebei nog gauw een twee euro munt ofzo uit zn zak. Niet aan gedacht.
De organist hebben we ook een bon gegeven, maar echt geen 50 euro. Voor dat ene uurtje! En het was gewoon onze eigen organist, die gewoon betaald krijgt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 jan 2008 17:41

wij hebben rond de 60 daggasten en zitten tegen de 300 avondgasten aan (nog even nageteld!! :shock: :D )
Wij hebben nergens op bezuinigd maar komen denk ik maar rond de 5000 euro uit. gemeentehuis kost bij ons maar 200 euro gemeente verder op al 450 euro verschilt heel erg. en de dominee en organist geven we niks want die krijgen gewoon betaald.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 jan 2008 17:41

sorry mensen, ik was idd een nulletje vergeten!! Dom :oops: Tuurlijk, ik bedoelde 11.000 euri's!!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 19 jan 2008 18:20

bij ons krijgen ds., organist en koster ook wel betaald, maar ik dacht altijd dat je ze een soort 'fooi' gaf. De fotograaf is echt wel duur! Maar dat komt ook omdat wij een digitaal album willen, en dat is duurder.

@missF je man verdient dan echt wel meer dan gemiddeld hoor...
Mijn vriend is afgelopen zomer afgestudeerd en toen gaan werken. Alleen op zijn salaris hypotheek voor ons huis krijgen lukt dus echt niet! Wel kunnen we al onze maandlasten net van zijn salaris rondkrijgen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jan 2008 18:47

tja ik vond het ook wel veel maar ik kende de organis en weet dat hij het niet extreem breed had met zijn gezin en hij moest er wel een vrije dag vor nemen op zn werk vandaar....
hij maakte overigens wel een blunder door mij en mn broer te feliciteren en vlieger niet :mrgreen:

Ik vind 1500 netto ook best veel... weet niet op hoeveel vlieger nu zit met salarisverhoging, maar dat zit er wel in de buurt. iets meer of minder misschien, weet het niet want hij krijgt pas salaris over 2 weken volgens mij :wink: Vond het voor onze leeftijd (23 jaar) echt niet verkeerd. Scheelt wel welke functie je hebt, als hij bij een ander bedrijf was gaan werken in een andere branche met iets andere werkzaamheden was hij denk nog niet eens boven de 1300 euro uitgekomen.

trouwens bloemen en corsages zijn door de schoonzus van mijn zus gemaakt die was 100 euro kwijt aan inkoopskosten en daar hebben wij nog een leuk bedrag van gemaakt voor het werk. Scheelt volgens mij toch wel weer als je zo'n persoon kent.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2008 18:51

wij hadden een heel eenvoudige cosage... niet bewust gedaan hoor!! k wilde persee een gerbera.. en die hadden we in verschillende kleuren.... gewoon iedereen een zo bloem!! k weet neit eens hoe duur et was... maar k vond et zelf wel orgineel en mooi :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 18:57

Bloemen hebben wij ook niet zo duur gedaan. Ik vond corsages eigenlijk niet nodig, maar ach, het hoort er een beetje bij.
Mijn boeket was maar 30 euro. Maar dat was precies wat ik wilde. Mijn zus had het bij een duurdere winkel, met gerbera's en was veeeel meer kwijt.
Mijn man verdient geloof ik 2400 bruto ofzo, vond ik wel normaal eigenlijk. Maargoed, misschien vergelijk ik niet goed ;) Haha. En op mijn werk klagen ze allemaal dat ze te weinig krijgen, nou, dat vind ik eigenlijk wel meevallen, met alle ORT enzo. Met ons huis hebben we gewoon enorm geluk, vooral doordat we het na de extra trap waaschijnlijk voor wel meer kunnen verkopen. Nadeel is dat we niet weg willen uit Rhenen, en er altijd een duur huis voor terug zullen moeten kopen.

Vandaag waren we in Tiel, dat is pas goedkoop! Maarja, wat moet ik in Tiel zoeken...

André

Berichtdoor André » 19 jan 2008 19:23

Dit is per 01-2008 het netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1143
Heb je een beetje een idee wat weinig of veel is.
Bron

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 jan 2008 19:24

Zo dat vind jij niet veel??? Wij verdienen samen ruim 1500e ofzo.
Oeps volgens mij krijgen wij echt vet onderbetaald geloof ik... Wij werken daar samen 45 uur voor.

Onze bruiloft heeft ergens tussen de 4000 en 5000e gekost. Waren overdag met 30 man en 's avonds met 100.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 19:44

Hmm...hij zit boven de 23 jaar, dan is het idd veel wat hij verdient. Met 40 uur per week. Maargoed, alles wat hij overwerkt, krijgt hij weer niet betaald. Binnenkort een groot project, istie van 6 sochtends tot 8 savonds van huis. En krijgt dan gewoon zijn normale loon.

We hebben het idd eigenlijk best heel breed. Soms besef ik dat niet zo, omdat we allebei in een gezin zijn opgevoed waar ook niet echt op de kleintjes gelet hoefde te worden. Nu lijkt alles opeens enorm duur, als je het zelf betaalt, en is het soms jammer dat je loon zomaar opeens weer weg is, maar als je dan bekijkt wat je er allemaal voor hebt...

En ik vind het grote voordeel wel echt dat we niet jaren onze kinderwens uit hoeven te stellen zeg maar, omdat we het geld voor een babykamer en spullen zo uit kunnen geven. Niet dat dat op stel en sprong hoeft, maar het is wel een fijn idee.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 19 jan 2008 19:44

André schreef:Dit is per 01-2008 het netto minimumloon:
23 jaar en ouder € 1143
Heb je een beetje een idee wat weinig of veel is.
Bron

Tis maar net hoe je vergelijkt. Bruto is dat € 1.335, en das wat anders dan de genoemde € 2.400 bruto.
Wat ik ook overigens zeker niet weinig vindt voor iemand met HTSen weinig tot geen ervaring/opbouw van jaren. Ik denk dat heel wat HTSérs, HEAOérs en dergelijke het met heel wat minder moeten doen en dan met meer ervaring.
Dus geniet ervan. Het is niet iedereen gegeven :)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2008 19:55

oja ik vergeet altijd dat niet iedereen 32 uur werkt, wat wij allebei wel doen ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jan 2008 20:57

ik vind 2400 bruto ook echt wel veel, maar hier een mbo opleiding dus da tis weer net wat anders...
Ik zal in de zorgsector op dit moment bij een 40 urige werkweek nog geen 2000 bruto verdienen, met ort zal ik daar wel aan komen denk. dus eigenlijk mogen wij ook niet klagen! vlieger heeft net wat meer nu en ik verwacht ook niet dat ik binnen 1 jaar meer ga verdienen want ik heb een jaarcontract nu en ga in dat jaar niet omhoog. Maar we krijgen wel via de cao thuizorg salarisverhoging van 5 procent ofzo, toch leuk 8)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 21:38

Wij kijken nu ook uit naar mijn loonsverhoging. Als ik mijn diploma heb, in juli, ga ik 6 schalen omhoog. (CAO GGZ).
Eigenlijk is het soms wel erg, wij hebben het best breed, maar toch is het lekker om meer te hebben. VOlgens mij blijf je dat wel een beetje houden. Qua huis heb ik dat totaal niet, we hebben ruimte genoeg, alleen zou ik wel wat meer uitzicht willen. We wonen midden in de oude stad, en kijken dus pal tegen de volgende huizen aan. Heeft wel iets, en door het niveauverschil kijken we in hun slaapkamer, niet in hun woonkamer, maar toch mis ik het vrijere uitzicht wel.

Ach, zo kun je bezig blijven. Volgens mij moet ik tevreden gaan zijn met wat we hebben. Wij hoefden niet te beginnen in een flatje met 1 minislaapkamertje en een nog kleine woonkamer zoals mijn zus en zwager. Soms word je er een beetje ontevreden van, van genoeg hebben denk ik.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 20 jan 2008 07:48

Ja thuiszorg CAO gaat weer omhoog, dus dat is lekker! Val ik ook onder. Maar als ik fulltime zou werken zou ik bruto 1415,52 verdienen lees ik net op m'n salarisstrookje. Minimumloon staat voor mij op 1033,34.
Ik ga elk jaar een klein beetje omhoog. Ben nu net 20 cent omhoog gegaan geloof ik ;)

Terug naar “Archief”