Muzikale ontdekkingen

Moderator: Moderafo's

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 18 jan 2008 15:49

kurtyo schreef:Het kan nooit kwaad om je eens goed te verdiepen in de electromuziek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Electro_%28muziekstijl%29

Dat artikel voegt weinig toe aan wat ik al weet en ken, maar ik zoek gewoon vernieuwende producers die mij kunnen boeien. Waarom zijn er bijna geen producers die produceren in de Faithless 1997 - 2001 stijl? :P
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jan 2008 15:52

Omdat Faithless een naar mannetje is? :P Nee, ik vind Faithless behoorlijk goed. Maar goed, je zoekt dus - als ik het wel heb - naar producers/dj's met een warm geluid?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 jan 2008 15:53

T. Lindeman schreef:
kurtyo schreef:Het kan nooit kwaad om je eens goed te verdiepen in de electromuziek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Electro_%28muziekstijl%29

Dat artikel voegt weinig toe aan wat ik al weet en ken, maar ik zoek gewoon vernieuwende producers die mij kunnen boeien. Waarom zijn er bijna geen producers die produceren in de Faithless 1997 - 2001 stijl? :P

Omdat het zóó pré-2001 is? :P

Waarom plemp je niet eerst wat tips/myspacejes hiero voor nitwits like me? [|:) of pb'en

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jan 2008 15:57

We doen hier niet aan verstoppertje spelen en zo, dus als je tips hebt, gooi je ze gewoon op het forum!

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 18 jan 2008 15:58

kurtyo schreef:Omdat Faithless een naar mannetje is? :P Nee, ik vind Faithless behoorlijk goed. Maar goed, je zoekt dus - als ik het wel heb - naar producers/dj's met een warm geluid?

Faithless is een groep en dat nare mannetje is een weinig inbrengende MC. Het brein is de meer dan briljante producer Rollo Armstrong. 8)

Inderdaad, warm geluid, diepe bassen, beats en het liefst melancholische melodieën.

kurtyo schreef:We doen hier niet aan verstoppertje spelen en zo, dus als je tips hebt, gooi je ze gewoon op het forum!

Ja baas! [|:)
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 jan 2008 16:01

T. Lindeman schreef:Faithless is een groep en dat nare mannetje is een weinig inbrengende MC. Het brein is de meer dan briljante producer Rollo Armstrong. 8)

Je hebt gelijk en je hebt me tuk, ik dacht niet goed na.

Inderdaad, warm geluid, diepe bassen, beats en het liefst melancholische melodieën.

Lastig om tips te geven aan iemand die zelf toch echt beter in die materie zit dan ikzelf.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 jan 2008 16:07

Hippieblijhoofd schreef:
kurtyo schreef:Ik heb mijn handboeien niet bij me

Ik moest je er van HWNNGMW op wijzen dat het:
1. niet jouw handboeien zijn
2. tijd wordt om de bewuste handboeien eens snel terug te komen brengen in huize Rumah

8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 jan 2008 16:11

kurtyo schreef:We doen hier niet aan verstoppertje spelen en zo, dus als je tips hebt, gooi je ze gewoon op het forum!

Ik bedoelde dat pb'en eigenlijk zo: straks spuit Lindeman allerlei nare mannetjes die íedereen al heel lang kende, behalve ik... [|:)

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 jan 2008 17:31

Hey mensen, zullen we opmerkingen over roze handboeien enzo achterwege laten en ons weer concentreren op de muziek?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 18 jan 2008 21:50

jammer dat Mr moderator vergeet Electro te verbieden :mrgreen:

Ik ben er niet zo fan van. Except het label Clone (electro in de traditie van Detroit).

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 jan 2008 15:42

Voor Giovannio: http://www.myspace.com/drivebytruckers.. Drive-By Truckers een country rock band uit het Georgia.

Voor de rest ;) Looptroop (of ook wel, Looptroop Rockers) zweedse hiphop wat ik wat vind lijken op Opgezwolle (of eigenlijk meer de beats van Kubus)

http://www.myspace.com/looptrooprockers
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 jan 2008 16:23

Raido schreef:Voor de rest ;) Looptroop (of ook wel, Looptroop Rockers) zweedse hiphop wat ik wat vind lijken op Opgezwolle (of eigenlijk meer de beats van Kubus)

http://www.myspace.com/looptrooprockers

Klinkt wel relaxt.
Auf Wiedersehen!

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 jan 2008 16:35

Ik heb vandaag een fijne ontdekking gedaan:

[url=http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=83421568]Arctic Quest
[/url]

Nederlandse producer die het m.i. erg goed doet.

Check ook even dat filmpje op zijn Space. "Tiesto says thanks"... dat geeft mij een dikke laag kippevel. 8)
Auf Wiedersehen!

Ron S
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ron S » 19 jan 2008 20:54

Als ik deze draad doorkijk, zie ik voornamelijk populaire muziek. Ik vroeg me af of mensen hier wel eens naar 'klassieke' muziek luisteren. Pas heb ik de componist John Adams ontdekt. Zijn muziek wordt vaak omschreven als 'minimalist', een term waar ik niet zoveel mee kan.

Hij leeft nog steeds, en maakt muziek voor koren en opera's. Nu niet meteen schrikken! Het is prachtige muziek en nu ik verschillende composities van hem beluisterd heb (o.a. Harmonium en Nixon in China) vind ik het spannender dan veel popmuziek.

Het mooiste wat ik tot nu toe van hem gehoord heb is het korte werk 'On the transmigration of souls', dat heeft hij gemaakt naar aanleiding van 9/11.

Om een indruk te krijgen: er staat iets op youtube, een stukje uit een BBC documentaire. Maar eigenlijk moet je zijn muziek in goede kwaliteit op je geluidsinstallatie draaien.

http://www.youtube.com/watch?v=kB7PdowAUh4

Ron S
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ron S » 19 jan 2008 21:03

Heb net eens naar dat Arctic Quest geluisterd. Niet vervelend, maar het repeterende karakter van deze muziek wordt al snel vermoeiend, vind ik. Een vriend van me luistert veel naar Hellfish, dat is een Engelse producer die een soort turbo-breakcore maakt. Iets krankzinnigers heb ik nooit gehoord.

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”