Ilias schreef:raar... Ik wacht wel tot mijn huwlijk, dacht dat dat ook moet in het christendom.
In waar het christendom officieel voor staat is dat zo, en dat zal met de islam ook wel zo zijn.
Er zijn christenen die er een andere praktijk op na houden. Maar er zijn ook islamieten van wie dat geldt.
Zo herinner ik mij een islamitische collega die 4 vriendinnen had, en die ook de nodige seksuele ervaring had. (Hij wist te vertellen dat seks echt verslavend is als je er aan begint. Het was net of hij vond dat ik een beetje bevoorrecht was dat ik er niet aan deed, en er dus niet bekend ben met de verslavende werking er van.)
En als je nou denkt dat hij zijn islamitische geloof niet zo serieus nam, dan heb je het mis. Want ik herinner mij dat hij dat echt wel praktizeerde. Hij maakte geloof ik ook best wel studie van de boeken van zijn geloof.
Blijkbaar is het officiële standpunt en de praktijk van mensen hetzelfde in christendom en islam. Of het vertoont i.i.g. grote overeenkomsten (die er naast bepaalde eventuele verschillen heel goed kunnen zijn).