40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jan 2008 10:12

Ilias schreef:raar... Ik wacht wel tot mijn huwlijk, dacht dat dat ook moet in het christendom.

In waar het christendom officieel voor staat is dat zo, en dat zal met de islam ook wel zo zijn.
Er zijn christenen die er een andere praktijk op na houden. Maar er zijn ook islamieten van wie dat geldt.
Zo herinner ik mij een islamitische collega die 4 vriendinnen had, en die ook de nodige seksuele ervaring had. (Hij wist te vertellen dat seks echt verslavend is als je er aan begint. Het was net of hij vond dat ik een beetje bevoorrecht was dat ik er niet aan deed, en er dus niet bekend ben met de verslavende werking er van.)
En als je nou denkt dat hij zijn islamitische geloof niet zo serieus nam, dan heb je het mis. Want ik herinner mij dat hij dat echt wel praktizeerde. Hij maakte geloof ik ook best wel studie van de boeken van zijn geloof.
Blijkbaar is het officiële standpunt en de praktijk van mensen hetzelfde in christendom en islam. Of het vertoont i.i.g. grote overeenkomsten (die er naast bepaalde eventuele verschillen heel goed kunnen zijn).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2008 14:12

Boekenlezer schreef:
Ilias schreef:raar... Ik wacht wel tot mijn huwlijk, dacht dat dat ook moet in het christendom.

In waar het christendom officieel voor staat is dat zo, en dat zal met de islam ook wel zo zijn.
Er zijn christenen die er een andere praktijk op na houden. Maar er zijn ook islamieten van wie dat geldt.
Zo herinner ik mij een islamitische collega die 4 vriendinnen had, en die ook de nodige seksuele ervaring had. (Hij wist te vertellen dat seks echt verslavend is als je er aan begint. Het was net of hij vond dat ik een beetje bevoorrecht was dat ik er niet aan deed, en er dus niet bekend ben met de verslavende werking er van.)
En als je nou denkt dat hij zijn islamitische geloof niet zo serieus nam, dan heb je het mis. Want ik herinner mij dat hij dat echt wel praktizeerde. Hij maakte geloof ik ook best wel studie van de boeken van zijn geloof.
Blijkbaar is het officiële standpunt en de praktijk van mensen hetzelfde in christendom en islam. Of het vertoont i.i.g. grote overeenkomsten (die er naast bepaalde eventuele verschillen heel goed kunnen zijn).

Er is een groot verschil tussen theoretische kennen van de regels en het in praktijk uitvoeren van de regels. Iedereen weet dat je niet harder dan 120 mag (om maar even bij het politieagent-verhaal terug te komen) maar genoeg mensen die wat wel doen, ook al vinden ze de wetten en vaak zelfs de verkeerswetten op zich wel goed. Maar als ze zelf een keer haast hebben. Even als extra opmerking, die wetten zijn ook wel weer multinterpretabel tot op zekere hoogte, kijk maar eens wat er allemaal via de rechter wordt uitgevochten en hoeveel tijd het dan vaak als kost om een goed oordeel te vellen. Als alles zo helder was, waarom dan? Omdat het vaak niet gaat om dingen die zwart op wit ergens staan maar die je al dan niet uit de context opmaakt. Dat terzijde. Het ging me nu even om theorie vs praxis.

Het is heel makkelijk te geloven dat de Bijbel tegen seks voor het huwelijk is als je vindt dat je dat uit de Bijbel (contextueel) kan opmaken. Tot dat moment blijft het rationeel en dat volhouden is dan niet zo lastig. Het wordt anders als je een relatie krijgt en samenbent. Het is goed dat je dan blijft noemen wat de Bijbel leert. Kijk aan de andere kant wel uit met te makkelijk oordelen. Dat zijn christelijke regels, hou je je daar niet aan dan ben je een schijnchristen, zeg je wel dat je het bent maar leef je er niet naar. Dan geldt hiervoor net als voor alle andere zaken dat een christen eigenlijk helemaal niet zou moeten zondigen. Paulus schrijft: Niet het goede, wat ik wil doe ik maar het verkeerde, wat ik niet wil. Maar concluderen dat Paulus dus maar een nepchristen was zal je vast te ver gaan :) Kijk dus wel uit met het veroordelen van christenen op basis van een specifieke zonde, welke het ook is. Wie een christen om zijn zonde veroordeelt, veroordeelt ook zichzelf tenzij hij zonder zonde is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 jan 2008 14:28

Boekenlezer schreef:Hij wist te vertellen dat seks echt verslavend is als je er aan begint

Dat is zeker waar :)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 jan 2008 14:34

Ik heb de 2 afleveringen gezien. En ik verbaasde me een beetje over dat ze niet met een hele preek komen over hoe slecht sex voor het huwelijk wel niet is. Ze komen alleen met jongeren die zelf naar mijn mening helemaal ontspoord zijn.

Alleen er is nu dus wel een rel onstaan rond dit programma

Seksrel Bregje door sms'je in EO-programma

Rond het EO-programma ’40 dagen zonder seks’ is een flinke rel ontstaan. De 19-jarige deelneemster Bregje, die in de aflevering van afgelopen dinsdag trots zei dat ze met meer dan vijftig jongens het bed te hebben gedeeld, liet volop in beeld het sms’je zien waarin duidelijk de naam van de jongen te zien was die met haar af wou spreken voor een potje seks. De jongen was zo boos geworden omdat zijn naam te zien was, en heeft uit wraak haar toplessfoto’s en haar mobiele telefoonnummer op internet gezet.

Daardoor werd Bregje bedolven onder de telefoontjes en smsjes. “Ze heeft smerige, denigrerende, respectloze dingen over zich heen gekregen”, zegt presentator Arie Boomsma. “Allerlei viespeuken beginnen meteen te bellen.” Volgens hem is Bregje flink geschrokken. Ze heeft de jongen gesproken en hij heeft besloten om de foto’s van internet af te halen. “Hij heeft zich waarschijnlijk ook niet gerealiseerd wat het allemaal losmaakt als er bijna 700.000 mensen naar een programma kijken”, aldus Boomsma.

Bregje krijgt begeleiding van de juridische afdeling van de EO voor het geval de foto’s ergens anders opduiken. Ook heeft ze een nieuw telefoonnummer gekregen. We hebben elke dag contact met haar. Ze kan altijd bellen. “Ze was zojuist alweer een stuk kalmer. Gelukkig heeft ze ook een heleboel positieve reacties gehad.” Boomsma vindt wel dat hij ook een beetje schuld heeft. “Als er iemand iets te verwijten valt, zijn wij het. We hadden het beeld van het sms’je er misschien uit moeten halen. We hebben er simpelweg niet aan gedacht.”

Niet echt slim van de EO :shock: Heel erg natuurlijk, maar stiekem ook wel weer een beetje om te lachen :lol:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 18 jan 2008 14:52

Ik bedacht me dat inderdaad nog tijdens het kijken.. Het viel me op dat ze die jongen met z'n complete naam lieten staan idd. Njah.. je ziet wat er van komt ;) Wel sneu voor die Bregje.

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 18 jan 2008 20:25

vandaag in de televaag een interview met Arie boomsma. vond het wel een goed stukje , al was ik het er niet mee eens dat ie vond dat je niet hoefde te wachten met sex tot je getrouwd was.(maar goed , dat is persoonlijk).
Kern van het stuk: bewaar sex voor die ene speciale , en dat vond ik goed gezegd , want als eenmaal in je hoofd zit dat sex voor die ene speciale is waarmee je je leven wilt delen dan is de stap om geen sex voor je huwelijk te hebben niet zo groot meer .(aldus mijn mening )

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 jan 2008 22:18

Update 19.54 uur
Website GeenStijl onthult dat de foto's helemaal niet online zijn gezet maar dat ze zijn gemaakt tijdens een professionele shoot. Ook schijnt Bregje in lesbo-action te zien zijn tijdens spannende feesten. En Arie Boomsma probeert te redden wat er te redden valt. Wordt ongetwijfeld vervolgd

Oh ohhhhh

Dit muisje gaat nog een staartje krijgen. :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jan 2008 23:18

denon schreef:vandaag in de televaag een interview met Arie boomsma. vond het wel een goed stukje , al was ik het er niet mee eens dat ie vond dat je niet hoefde te wachten met sex tot je getrouwd was.(maar goed , dat is persoonlijk).
Kern van het stuk: bewaar sex voor die ene speciale , en dat vond ik goed gezegd , want als eenmaal in je hoofd zit dat sex voor die ene speciale is waarmee je je leven wilt delen dan is de stap om geen sex voor je huwelijk te hebben niet zo groot meer .(aldus mijn mening )

Hmmm even heel persoonlijk... mijn ervaring is dat je op het moment zelf dan denkt: ok dan ga ik wel met hem trouwen, want je bent dan zo verliefd. Nu ik er zo over denk heb ik het aan God te danken dat 't gelukt is om alleen met die ene speciale t te doen. Het lijkt me een gevaarlijke gedachte; geen voorbehoedsmiddelen gebruiken of in de buurt hebben werkt zelfs beter! Euh snap je wat ik bedoel? En als je dan toch zeker weet dat je met diegene wilt trouwen, dan is er geen reden meer om te wachten. Als die reden er wel is dan weet je het meestal nog niet zeker. (discussie over financiele middelen voor een bruiloft hebben we al een keer gevoerd, laten we die maar niet over gaan doen)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 jan 2008 23:34

Lalage schreef:geen voorbehoedsmiddelen gebruiken of in de buurt hebben werkt zelfs beter!

No way. Mensen doen het toch wel als de situatie zich voor doet. Met of zonder condoom. Met alle risico's van dien :? Zwangerschap, geslachtsziekten.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 18 jan 2008 23:40

Lalage schreef:Hmmm even heel persoonlijk... mijn ervaring is dat je op het moment zelf dan denkt: ok dan ga ik wel met hem trouwen, want je bent dan zo verliefd. Nu ik er zo over denk heb ik het aan God te danken dat 't gelukt is om alleen met die ene speciale t te doen. Het lijkt me een gevaarlijke gedachte; geen voorbehoedsmiddelen gebruiken of in de buurt hebben werkt zelfs beter! Euh snap je wat ik bedoel? En als je dan toch zeker weet dat je met diegene wilt trouwen, dan is er geen reden meer om te wachten. Als die reden er wel is dan weet je het meestal nog niet zeker.

Ik wist 6 jaar lang zeker dat ik met mijn ex zou trouwen. En toch zijn we nu uit elkaar en kan ik op zoek naar die andere "ene speciale" (met een iets meer toegespitst wensenlijstje :mrgreen:) Er zit wat mij betreft een groot verschil tussen seks als tussendoortje zoals de kandidaten het doen en wachten tot het huwelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2008 00:00

Atheist1984 schreef:
Lalage schreef:geen voorbehoedsmiddelen gebruiken of in de buurt hebben werkt zelfs beter!

No way. Mensen doen het toch wel als de situatie zich voor doet. Met of zonder condoom. Met alle risico's van dien :? Zwangerschap, geslachtsziekten.

Jij misschien wel, maar jij bent dan ook een man en dat maakt veel uit. Het idee dat ik zwanger kon raken was afschrikwekkend genoeg!!

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 19 jan 2008 00:05

Lalage schreef:Jij misschien wel, maar jij bent dan ook een man en dat maakt veel uit. Het idee dat ik zwanger kon raken was afschrikwekkend genoeg!!

Dat slaat nergens op. Vrouwen zijn ook wel eens g*il. En als het moment zich voor doet denken mensen, ach de kans is toch heel klein dat ik zwanger raak dus laten we het maar gewoon doen. De drang om voort te planten laat zich zeker niet zomaar uitschakelen. En trouwens wat voor jou geld hoeft voor een ander niet te zijn hoor.

Gebruik condoom niet populair bij jonge vrouwen

HOOFDDORP - Bijna de helft van de jonge vrouwen tussen de 18 en 26 jaar gebruikt nooit een condoom als ze seks hebben met mannen. Dat blijkt uit een onderzoek van het meidenblad Yes waarvan de resultaten vrijdag bekend zijn gemaakt.
Inertia Stock

Rond de 44 procent van de ongeveer 2.500 ondervraagden zegt nooit een condoom te gebruiken en 60 procent vindt vrijen zonder dit voorbehoedsmiddel 'veel intiemer'. De hoofdredacteur van Yes, Marijke Kolk, noemt de uitkomsten, 'vrij schokkend'. Falk AdSolution

"Een aantal jaar geleden, met de opkomst van aids, leek er veel meer aandacht te zijn voor het gebruik van condooms en de gevaren om het niet te doen. Meiden lijken daar nu heel makkelijk in", aldus Kolk.

Formaat

Kolk vindt het ook verrassend dat de helft van haar lezeressen het formaat van de penis belangrijk vindt. "Dat had ik ook niet gedacht. Bij vrouwen wordt vaak op formaten van verschillende lichaamsdelen gelet maar ik dacht dat dat bij mannen minder was."

44% doet het gewoon nooit :shock:

Bron
Laatst gewijzigd door Atheist1984 op 19 jan 2008 00:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2008 00:06

Ik praat inderdaad uit eigen ervaring, ik gok dat jij niet vier jaar lang een relatie hebt zonder seks? En anders ben je wel een bijzondere atheist ;)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 19 jan 2008 00:20

Lalage schreef:Ik praat inderdaad uit eigen ervaring, ik gok dat jij niet vier jaar lang een relatie hebt zonder seks? En anders ben je wel een bijzondere atheist ;)

Hehe, ik heb 10 maanden en relatie en niet zonder sex. Hoe raad je het toch :P

Maar ik zal je wat verklappen ik ken een aantal jonge christelijke meiden en die doen het het gewoon hoor. Stiekem uiteraard.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 19 jan 2008 10:27

Atheist1984 schreef:
Lalage schreef:Ik praat inderdaad uit eigen ervaring, ik gok dat jij niet vier jaar lang een relatie hebt zonder seks? En anders ben je wel een bijzondere atheist ;)

Hehe, ik heb 10 maanden en relatie en niet zonder sex. Hoe raad je het toch :P

Maar ik zal je wat verklappen ik ken een aantal jonge christelijke meiden en die doen het het gewoon hoor. Stiekem uiteraard.

en dat projecteer je op iedereen? Ik vind het trouwens grappig dat je met Lalage deze discussie aangaat :). En ja, ik geloof dat er ook mannen zijn die het goed vol kunnen houden. Niet bij iedereen is de wil ondergeschikt aan wat tussen de benen hangt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Archief”