Atheist1984 schreef:Ik las net op fok.nl dat Giel Beelen met een tegen reactie op 40 dagen zonder sex komt.
Beetje typische reactie van Beelen en ik weet ook weer precies waarom ik hem niet leuk vind

Moderator: Moderafo's
Het was wel heel heftig voor haar. Ik denk niet dat zij zich van te voren gerealiseerd heeft wat de consequenties nou eigenlijk echt waren. Goed, 40 dagen seks klinkt misschien makkelijk, maar hoe dat daadwerkelijk is heeft ze zich denk ik wel in vergist.rosalie83 schreef:Wat vonden jullie van 'aflevering Bregje'?
Atheist1984 schreef:Ik las net op fok.nl dat Giel Beelen met een tegen reactie op 40 dagen zonder sex komt.Giel Beelen start 40 dagen mét seks
Giel Beelen wil wel eens weten of veertig dagen lang seks hebben gaat vervelen. Dit als tegenhanger van het EO-programma '40 Dagen Zonder Seks'. Dat vertelde de VARA!-dj in zijn ochtendprogramma waar Arie Boomsma te gast was. Boomsma presenteert het programma voor de EO.
Bron
GKN'er schreef:Wanstaltig dat de EO zoiets uit durft te zenden. Sinds onze NCRV haar 'C' nauwelijks meer in haar programma's naar voren laat komen, heb ik de EO een warm hart toegedragen, maar dit...!? Het betreffende programma is veel te veel geassimileerd aan de verderfelijke leefstijl van onze jeugd. De EO zou beter moeten weten...
Geen seks voor het huwelijk lijkt op zijn retour in de christelijke gemeenschap. Bijna de helft van alle gelovige jongeren heeft seks, maar slechts 5 procent is getrouwd. Driekwart van de praktiserende gelovigen vindt seks voor het huwelijk geen probleem, 30 procent van alle christelijke jongeren gelooft niet dat de Bijbel seks voor het huwelijk verbiedt.
Opvallend is dat de verschillen tussen christelijke en ongelovige jongeren niet vreselijk groot zijn. Gelovige jeugd begint nauwelijks later aan seks (17,2 jaar versus 16,6 jaar) en vindt het geloof vaak geen beletsel om geslachtsgemeenschap te hebben. Schuldgevoelens ten opzichte van God over seks komt bij 14 procent wel eens voor, maar vooral jongeren vanaf 18 jaar geven aan zich niet of nauwelijks schuldig te voelen.
Gereformeerde jongeren hebben echter wel veel problemen met homoseksualiteit: 32 procent geeft aan hier zeer veel moeite mee te hebben.
Boekenlezer schreef:Op zich is het natuurlijk al absurd dat men op grond van hetzelfde boek tot verschillende conclusies komt.
Dat kun je moeilijk wijten aan het boek, want dan zou men moeten zeggen: 'er is geen eenduidige conclusie te trekken, want op de ene plek staat dit, maar op een andere plek staat weer het tegenovergestelde.' Maar dat hoor ik hier niet.
Ofwel: de cultuur waarin men leeft is bepalender dan de Bijbel, waarin men zegt te geloven. Dat is de onontkoombare conclusie bij een dergelijke uitkomst.
Anders gezegd: onbestendige subjectieve factoren winnen het in de mensen van een vaststaande factor zoals de Bijbel.
Het is een bekend feit dat de bijbelkennis nou bepaald niet op het hoogste niveau sinds tijden is. Integendeel. Wat dat betreft wist men zich blijkbaar erg aangesproken door het "we don't need no education" van Pink Floyd. Tja, en de jeugdcultuur is natuurlijk sowieso al een 'dom zijn is cool'-cultuur, waarin de onderbuikgevoelens centraal staan. Dat was in mijn tijd niet anders.
Ik denk dat '40 dagen' de enige overeenkomst is met dit topic, verder is het zo offtopic als maar kan. En als ik fok.nl wil lezen zoek ik het zelf wel op.Atheist1984 schreef:Atheist1984 schreef:Ik las net op fok.nl dat Giel Beelen met een tegen reactie op 40 dagen zonder sex komt.Giel Beelen start 40 dagen mét seks
Giel Beelen wil wel eens weten of veertig dagen lang seks hebben gaat vervelen. Dit als tegenhanger van het EO-programma '40 Dagen Zonder Seks'. Dat vertelde de VARA!-dj in zijn ochtendprogramma waar Arie Boomsma te gast was. Boomsma presenteert het programma voor de EO.
Bron
He?? Mijn originele bericht was veel langer! Wat is dit nou voor onzin! Oh ja, ik snap het al, het ging over ****** en dat mag natuurlijk niet.
Ik zal m'n opinie nogmaals typen, omdat niemand weet waarom het is verwijderd....rosalie83 schreef:Wat vonden jullie van 'aflevering Bregje'?
Marnix schreef:Hm ja was het maar zo dat we zelden op basis van 1 boek tot verschillende conclusies kwamen. Dan waren er een hoop minder kerkscheuringen geweest. En was het maar zo dat we wel verschillende standpunten hadden, we zouden zeggen: Ja, hier in de Bijbel staan dingen die mijn standpunt onderschrijven maar daar staan dingen die jou standpunt onderschrijven dus we zeggen niet: Wij hebben de waarheid in pacht en jij niet. Dan waren er een hoop meer kerkfusies geweest. En vooral een hoop meer eenheid en onderling respect.
MrSokkie schreef:Echt? Tijdens colleges literatuur deden we niks anders. 1 boek, 30 verschillende conclusies, en in de UB stonden nog eens duizenden andere conclusies, allemaal over hetzelfde boek.
MrSokkie schreef:Ja, en dit is toch niet zo schokkend? Of denk je dat jij op dezelfde manier met je geloof omgaat als iemand uit 1700 in Zuid Frankrijk?
MrSokkie schreef:Gelukkig relativeer je jezelf al want het kwam wel heel erg cultuur-pessimistisch over. Vroeger was niet alles beter, echt niet! En die vaststaande factor is zo vast nog niet. Tenminste, wel vaststaand maar niet rigide, en het lijkt wel of mensen dat er wel van proberen te maken. Mijn bescheiden mening is dat juist omdat de Bijbel flexibel is, en niet rigide dat het voor alle tijden en culturen een waardevol boek is.
Boekenlezer schreef:MrSokkie schreef:
Echt? Tijdens colleges literatuur deden we niks anders. 1 boek, 30 verschillende conclusies, en in de UB stonden nog eens duizenden andere conclusies, allemaal over hetzelfde boek.
Hmm, leuk! Dat moet je dan eens een politieagent voorhouden die jou ergens voor bekeurt. Zij werken ook volgens bepaalde regels die ergens opgeschreven staan. Veel succes!
Boekenlezer schreef:Hmm, leuk! Dat moet je dan eens een politieagent voorhouden die jou ergens voor bekeurt. Zij werken ook volgens bepaalde regels die ergens opgeschreven staan. Veel succes!
Nee. Er zijn zaken waarin verschil geen probleem is. Maar er zijn ook zaken die fundamenteel zijn in het christelijk geloof. Iemand die bijvoorbeeld beweert dat Jezus Christus niet Gods Zoon is, kun je moeilijk een christen noemen.
Dat cultuur een bepaalde invloed heeft, hoeft geen probleem te zijn. Maar als je moet kiezen tussen de heersende cultuur of de Bijbel, dan lijkt het mij wel duidelijk waarvoor je als christen zult moeten kiezen. Maar om dat te kunnen, zul je wel voldoende van de Bijbel moeten weten.
Wat bedoel je precies met het flexibel zijn van de Bijbel?
Er staan ook best wel waarschuwingen in de Bijbel. Er wordt bijvoorbeeld gewaarschuwd voor de eeuwige ondergang, voor de verdoemenis! Nou, da's toch behoorlijk rigide?
Riska schreef:Boekenlezer schreef:MrSokkie schreef:
Echt? Tijdens colleges literatuur deden we niks anders. 1 boek, 30 verschillende conclusies, en in de UB stonden nog eens duizenden andere conclusies, allemaal over hetzelfde boek.
Hmm, leuk! Dat moet je dan eens een politieagent voorhouden die jou ergens voor bekeurt. Zij werken ook volgens bepaalde regels die ergens opgeschreven staan. Veel succes!
Is het jou niet bekend dat de Joden elke tekst in de Tenach bekeken van de ene kant en van de andere kant en dat er soms wel 70 verschillende kanten werden belicht? Zij legden het OT ook bepaald niet eenduidig uit...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten