talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2008 20:48

haha..... we zijn net uit Dordrecht verhuisd,omdat ik 3 tot 4 uur reistijd had per dag naar en van mn werk. Werk nl in Zoetermeer.
Gastouder vind ik ook niet echt een fijn idee. Je laat toch je kind achter bij een complete vreemde. Heb het gevoel dat het er op de creche meer controle is.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 jan 2008 20:55

ik zal eerder naar een goede gastouder op zoek gaan, bijvoorbeeld in de kerkelijke gemeente.
Ben toch wel blij dat we het voordeel hebben dat oma zo dichtbij woont en bijna altijd op kan passen!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 18 jan 2008 08:11

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 18 jan 2008 08:12

x
Laatst gewijzigd door *|Scatie op 10 aug 2008 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jan 2008 08:21

Mijn voorkeur zal zelf uitgaan naar de chreche, maar misschien als tijdelijke oplossing zal ik kiezen voor gastouder. Via de kerk is op dit moment ook wat moeilijker, omdat we nog geen lid zijn in Rotterdam.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 18 jan 2008 08:30

Ik ben op vrijdag oppasmama voor een jongentje uit de straat. We hebben het gewoon onderling geregeld. En we zijn allebei tevreden. Als ik een keer niet kan geef ik het op tijd aan. En soms gaat het gewoon niet door omdat 1 v.d ouders vrij zijn. Het is soms wel druk, maar ach hij gaat eind van de dag weer naar huis, denk ik dan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jan 2008 08:35

1 dag is volgens mij in de buurt nog wel te regelen, maar ik denk dat niemand zit te wachten op 3 dagen in de week. Daarbij heb ik mn buren ongeveer 2 maanden geleden pas ontmoet, durf mn as. kind er nog niet achter te laten.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 18 jan 2008 14:37

Onze dochter zit ook op een kinderdagverblijf en ze heeft het daar prima naar haar zin. Wij waren net verhuisd en kenden nog niet veel mensen aan wie we haar wilden toevertrouwen.
Hebben daarom verschillende kinderdagverblijven bezocht en met de leidsters gesproken en kregen direct een goed gevoel.....

En mocht je kind totaal niet met iemand door een deur kunnen, kan er over gesproken worden en kan er geruild worden in een groep. Maar dat komt bijna nooit voor!!!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 18 jan 2008 21:07

De buurvrouw en ik zijn collega's in de thuiszorg en vaak in de vakantie's werken we om de beurt. De kinderen zijn dan ook vriendinnen van elkaar dat scheelt en dat werkt best makkelijk maar ook als 1 van de kinderen ziek is moeten we toch werken en dan passen we wel eens op elkaars kinderen enz. De buurvrouw en ik wonen hier al zo'n 8 jaar naast elkaar. Haar en onze kinderen zijn dan ook kind aan huis bij elkaar en dat is best makkelijk ook met bijv. boodschappen doen kunnen we even elkaars kinderen bij elkaar brengen. En dan is werken en moeder zijn allebei leuk, toch?! Ook onze mannen helpen ons wel met het huishouden e.d. en dat is fijn want 24 uur per dag werken de mannen toch ook niet?! Want anders ben je 24 uur per dag een (werkende) moeder... En wil je toch ook af en toe even tijd voor je zelf hebben? En vaak vinden mannen het leuk om leuke dingen te doen met de kinderen, toch? Tenminste onze mannen wel... :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jan 2008 22:23

Acire schreef:Ik ben zo benieuwd naar een foto van het sela-gezin!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2008 22:27

Hoe doen jullie het als je tig dingen ziet die je doen moet? Waar begin je, hoe voorkom je dat het een ongeorganiseerde chaos wordt?

voorbeeldje: ben bezig met administratie van dit huishouden, kijk met schuin oog naar de kachel en zie dat ie gevuld moet worden. Het hout is op dus ik loop richting schuur. Langs de wc, o ja, daar moest ik ook nog heen. Zit ik op de wc bedenk ik: wat eten we vandaag daar moet ik ook nog aan beginnen. Ga ik hout halen neem ik gelijk maar piepers mee. Loop langs de wasmachine: o ja, die was klaar en de droger zit ook nog vol........ Zet de piepers op het aanrecht en slinger gelijk maar de waterkoker aan voor bakkie thee. Hout in de kachel onder het water koken piepers schillen, thee zetten en terug naar administratie want daar was ik mee bezig. Maar ik ben er wel "uit". Zet laptop aan voor telebankieren en check gelijk mijn mail en ja weer tig mailtjes van het forum waarvan ik het eigenlijk niet kan laten ze te gaan lezen.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 20 jan 2008 22:35

Echt heel herkenbaar! Vooral op maandag als je zo'n hoop rommel heb op te ruimen en veel was hebt. Ik probeer altijd toch wel het lijstje wat ik in m'n hoofd af te werken. Dan moet alleen niet te vaak de telefoon gaan!

sela

Berichtdoor sela » 20 jan 2008 22:49

*Annet* schreef:

=; :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2008 23:09

sela schreef:
*Annet* schreef:

p:)q

sela

Berichtdoor sela » 20 jan 2008 23:25

*Annet* schreef:
sela schreef:
*Annet* schreef:

p:)q

|:)|

Terug naar “Archief”