De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 jan 2008 22:18

*Annet* schreef:De meeste vrouwen hebben zin in vrijen als ze in de vruchtbare periode zitten. Man blij: vrouw heeft ook es zin maar ja........

Hahaha, je weet dat altijd zo leuk te omschrijven :mrgreen:

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 22:19

Nee hoor helemaal niet, NFP komt uit Duitsland en heeft op zich niks te maken met mensen die uit principe geen voorbehoedsmiddel gebruiken.
Het is meer de gedachte erachter om op een natuurlijke manier om te gaan met vruchtbaarheid en je eigen lichaam.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 22:28

ik heb echt altijd gedacht dat het HET voorbehoedsmiddel van reformatorisch nederland was, echt waar. Zie ze bijv. wel op de Wegwijs d'r boeltje promoten maar niet op bijv. de huishoudbeurs. Bij Trouwidee stonden ze geloof ik ook :mrgreen: In gezinsgids of terdege stond er ook wel es stuk over geschreven maar in Libelle/Margriet weer niet. Niet gek dan toch dat ik dit denk?

ik denk dat we misschien beetje off topic gaan.... want het ging over de PIL.

Nadeel van de pil (en NFP) als je gevreeën hebt blijf ik altijd het gevoel houden leeg te lopen overdag.........

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 22:32

Niet gek nee Het is nog niet zo vreselijk bekend in Nederland. Al timmeren ze wel steeds meer aan de weg!
Komt dat door de pil, denk je?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 16 jan 2008 22:33

dan is een condoom weer ideaal:)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 22:38

Juultje77 schreef:Niet gek nee Het is nog niet zo vreselijk bekend in Nederland. Al timmeren ze wel steeds meer aan de weg!
Komt dat door de pil, denk je?

Heb jij ooit in een tijdschrift iets over NFP gelezen? Ik niet. Als je bijv. het blad Kinderen neemt (dit doe ik ff omdat jij ook kinders hebt) en er staat in over sex na de bevalling of gezinsplanning what ever worden als betrouwbaar voorbehoedsmiddel altijd pil, condoom, spiraaltje etc genoemd. Als onbetrouwbaar: periodieke onthouding.

Toen ik bij huisarts kwam voor nacontrole na bevalling wees hij me erop dat ik, wilde ik niet zwanger worden, voorbehoedsmiddelen moest gebruiken omdat ik, ondanks bv, een kleine kans had zwanger te worden (wat ook gebeurde maar zeer gewenst was). Ik zei: ach we rommelen altijd wel wat aan, gebruiken niet echt wat was hij verbaasd dat we 4 jaar tussen 2 kinderen hadden!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 22:44

Toch kende mijn gyn het wel. Maar idd in bladen staat het niet. (Ik heb ook een abonnement op Kinderen) het is gewoon nog niet zo bekend.
Om consulente te worden moet je een cursus volgen (dat doet mijn zus momenteel) als je daarvoor slaagt mag je de cursussen gaan geven aan 'leken''. Trouwens het is ook met slijmwaarneming ( niet alleen temperaturen)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 22:54

Mijn buuf deed 7 jaar geleden ofzo die cursus en bij haar werkt het wel want ze breid niet hard uit........ dus het is toch al een aardig tijdje bekend.

Maarre over dat slijmvlies enzo: ik heb er echt geen behoefte aan om bij mezelf te gaan voelen hoe het aanvoelt en of mijn baarmoeder open staat.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 22:57

Bij ons werkt het ook! Maar het slijm kun je ook gewoon waarnemen in je onderbroek of op wc papier. Je hoeft je baarmoedermond niet te vullen.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jan 2008 23:00

Correctie: Te voelen!!!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 23:03

ik wil niet dwars wezen ofzo hoor, maar als je toch niet tegen het gebruik van condooms etc bent, is het toch veel makkelijker om die te pakken ipv daar altijd rekening mee te moeten houden? Alhoewel, het is wel goedkoper :lol:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 jan 2008 23:09

Niet iedereen kan tegen condooms. Persoonlijk heb ik er een hekel aan om hormonen te gaan slikken, dit zullen er wel meer hebben denk ik.
Nfp is weinig bekent doordat, naar mijn idee, mensen het geen rekening willen houden met hun cyclus en voor gemakkelijk gaan. Als je goed met NFP omgaat is het net zo betrouwbaar als andere voorbehoedsmiddelen. In de terdege adverteren ze nu ook met een ladycomp. Dit is een computertje wat lijkt op de nfp-methode. Of het werkt weet ik niet maar ik vond het vrij duur (400 euro dacht ik)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 17 jan 2008 10:02

*Annet* schreef: Man blij: vrouw heeft ook es zin maar ja........
Volgens mij doen mannen die een vrouw hebben die 'af en toe es zin heeft' wat fout...
Laatst gewijzigd door Acire op 17 jan 2008 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 17 jan 2008 10:03

Je bent er snel genoeg achter of je tegen condooms kan.
Verder heb ik idd ook best een hekel aan hormonen. Wilde daarom ook liever niet aan de pil. Maar in nuvaring bijv. zit maar de helft van de hormonen (ook al bijna op de goede plek).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2008 10:10

Acire schreef:
*Annet* schreef: Man blij: vrouw heeft ook es zin maar ja........
Volgens mij doen mannen die een vrouw hebben die 'af en toe es zin heeft' wat fout...

denk dat dat wel meevalt, mannen hebben over het algemeen wat meer "voortplantingsdrang" als vrouwen. Als je verliefd enzo bent kun je je dat niet voorstellen maar bij de meesten veranderd het toch wel wat in de loop der tijd. off topique-smile

Terug naar “Archief”