De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 16 jan 2008 15:33

Ze kunnen het wel testen, maar je moet een pijnlijk bloedonderzoek doen en de uitslagen zijn niet altijd even betrouwbaar, vandaar dat ze liever wachten met 2 jaar.... Bij Sarah wilde ze ook niet testen met 3 maanden oud, achteraf niet nodig want ze heeft gelukkig geen last meer!!!

*Commerciële links zijn niet toegestaan.*
de kleertjes leuk zijn weet ik niet, maar daar heb ik een aantal slabben gekocht van sillybillys, erg handig!!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 jan 2008 15:38

*Commerciële links zijn niet toegestaan.*

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 20:17

Vind dat een beetje vaag van die astma testen enzo. Heb zelf ook nooit zulke testen gehad en echt wel astma. Toen ik met mijn oudste zoon, heel benauwd, bij de dokter kwam kreeg hij gelijk Ventolin. Met mijn derde zoon evenzo. Paar weken geleden was neefje ziek en benauwd, kreeg mijn schoonzus ook gelijk Ventolin mee. Je mag zo'n kind niet laten lijden is het devies van onze huisarts.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 jan 2008 20:24

liefje schreef:Afbeelding

Mamaaaaaa kijk eens :mrgreen:

Geweldig! Wat kijkt ze wijs zeg! 8) En wat wordt ze groot...! :shock:

Zielig zeg, dat ze zo benauwd is. :( Hoe vaak mag je ventolin geven? Merk je al dat het verlicht?
Wat vervelend dat je zo lang moet wachten tot ze getest mag worden. :? Maar hopelijk gaat het net als bij Sarah over en is het niet nodig om te testen!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2008 20:26

Nee het verlicht nog helemaal niks, ze heeft gewoon een blauw lipje :cry: ze is echt benauwd, mag het 3x op een dag geven. 2 ml!
Hopelijk slaat het morgen wel aan :)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 jan 2008 20:49

ach wat zielig zeg.... :cry:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2008 20:50

ff een fotootje van matteo tussendoor:

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2008 20:51

liefje schreef:Nee het verlicht nog helemaal niks, ze heeft gewoon een blauw lipje :cry: ze is echt benauwd, mag het 3x op een dag geven. 2 ml!
Hopelijk slaat het morgen wel aan :)

wat vervelend! hopelijk knapt ze snel op!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2008 21:40

Ventolin moet gelijk aanslaan hoor! Het is een luchtwegverwijderaar die direct hoort te werken. Heb je er ook zo'n grote toeter bij? Zou mooi paar puffen achter elkaar geven en anders morgen gewoon bellen naar huisarts. Zeg maar dat ik het gezegd heb!!!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 jan 2008 21:45

liefje schreef:
bloempie21 schreef:Hoe is het met de zieken onder ons?

Danique is gisteren bij de dokter geweest, waarschijnlijk is ze ook astmatisch/bronchitis...
Moeten nog een jaar wachten voordat dat definitief kan worden vastgesteld :cry:
Ze heeft nu Ventolin gekregen tegen de benauwdheid.
Ze eet slecht, drinkt slecht omdat ze zo vol is, en kan niet slapen, maar wel huilen, maar ze is zo schor dat er bijna geen geluid uit komt :x
Als ik beneden zit hoor ik haar boven als ze in bed ligt ademen :|
Tis echt niet leuk!!!

herkenbaar

ben vanochtend met Simon naar de huisarts geweest en daar is dus wel de diagnose Astma gesteld (zit aan beide kanten in de familie, dus misschien dat dat scheelt). Ook heb ik al het advies gekregen om met een astmaverpleegkundige contact op te nemen, maar ik geloof dat voordat ze vier zijn de hoezen ed toch niet vergoed worden, dus als dat zo is dan laat ik het toch niet voor die tijd officieel testen. ik ga morgen toch de verzekering bellen kijken wat die ervan zeggen.
nu 4 x puffen op een dag, maar heb nog niet de indruk dat het al werkt, maar ik hoor van alle kanten dat het een paar dagen duurt :roll:

sterkte met Danique
Laatst gewijzigd door rosekapje op 16 jan 2008 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 16 jan 2008 21:47

*Annet* schreef:Ventolin moet gelijk aanslaan hoor! Het is een luchtwegverwijderaar die direct hoort te werken. Heb je er ook zo'n grote toeter bij? Zou mooi paar puffen achter elkaar geven en anders morgen gewoon bellen naar huisarts. Zeg maar dat ik het gezegd heb!!!!

dan krijgt ie t helemaal benauwd :P

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2008 22:27

linde schreef:
*Annet* schreef:Ventolin moet gelijk aanslaan hoor! Het is een luchtwegverwijderaar die direct hoort te werken. Heb je er ook zo'n grote toeter bij? Zou mooi paar puffen achter elkaar geven en anders morgen gewoon bellen naar huisarts. Zeg maar dat ik het gezegd heb!!!!

dan krijgt ie t helemaal benauwd :P

Nee ze heeft Ventolin in drank vorm, dus dan hoeft ze niet te toeteren, :) kan het zo met een spuitje in haar bekkie spuiten.
Ik heb zelf ook erg last van Astmatische bronchitis, maar ik vindt het voor dat kleine meiske veel erger die kan het niet ophoesten niks :roll:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 16 jan 2008 23:08

zow te horen weer zieken zat. Zielig voor die kleine ukkies!
Hopelijk gaat het snel weer beter

@ Danique wat een grappige foto.

@ Matteo, wat een lief kereltje, leuk.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 jan 2008 09:50

tegen mij zegt iedereen dat het wel een paar dagen kan duren voordat het echt werkt, ik heb dus wel zo'n babyhaler, maar moet straks ook als de 'aanval' voorbij is dagelijks blijven puffen, maar dan minder vaak.

Van de huisarts begreep ik dat Ventolindrank tegenwoordig ook als antibioticakuur voor kleintjes wordt gebruikt ipv amoxiciline.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2008 10:31

ventolindrank, het lijkt me een uitkomst als het werkt. Dat gevecht met die babyhaler, vreselijk!

Terug naar “Archief”