Kinderen opvoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 15:47

Goed bezug! :lol:

nu hopen dat je het nog allemaal lekker vind!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 15 jan 2008 16:40

MissF schreef:Nee, het is ook mijn manier niet. Maar ik vind dat kinderen kind moeten zijn. Dat was mijn punt meer. Je moet het allemaal niet forceren.
Een kind van anderhalf vindt het nu eenmaal mooi om aan de ramen te zitten. En als ik dan een keertje extra die dingen moet zemen, waarom niet?
Ik pas liever mijn huis aan aan mijn kind dat mijn kind aan mijn huis.
En tuurlijk ben ik het niet mee eens dat mijn kinderen de spullen kapot maken. Maaar een vieze hand tegen de ramen, een snoepje op de grond, op de tafel staan vind ik niet iets kapot maken.
Het blijft wel een gevaar dat een kind eraf valt, en dat vind ik een goede reden. Maar niet 'omdat het niet hoort'.

Ik heb altijd gedacht dat als ik ooit moeder zou worden ik onwijs stremg zou worden, maar sinds ik heb geleerd na te denken of iets echt abnormaal is of dat wij dat met zn allen gewoon vinden, denk ik dat ik niet zo moeilijk zal worden. Maargoed, je weet het nooit hoe ik zal worden als ik moeder mag worden ;)

Op de tafel staan? maar hoe moet een kind dan weten dat een tafel iets is om iets op te zetten? Ik vind het belachelijk dat een kind op tafel mag staan! dan vraag je er om dat er vanalles over tafel gaat.
Ik heb ook een oom en tante waar het er zo aan toe gaat. Vind t gewoon een beetje aso. met je vieze voeten op tafel staan en daarna leg je er je koekje neer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2008 16:56

Anne 80 schreef:
MissF schreef:Nee, het is ook mijn manier niet. Maar ik vind dat kinderen kind moeten zijn. Dat was mijn punt meer. Je moet het allemaal niet forceren.
Een kind van anderhalf vindt het nu eenmaal mooi om aan de ramen te zitten. En als ik dan een keertje extra die dingen moet zemen, waarom niet?
Ik pas liever mijn huis aan aan mijn kind dat mijn kind aan mijn huis.
En tuurlijk ben ik het niet mee eens dat mijn kinderen de spullen kapot maken. Maaar een vieze hand tegen de ramen, een snoepje op de grond, op de tafel staan vind ik niet iets kapot maken.
Het blijft wel een gevaar dat een kind eraf valt, en dat vind ik een goede reden. Maar niet 'omdat het niet hoort'.

Ik heb altijd gedacht dat als ik ooit moeder zou worden ik onwijs stremg zou worden, maar sinds ik heb geleerd na te denken of iets echt abnormaal is of dat wij dat met zn allen gewoon vinden, denk ik dat ik niet zo moeilijk zal worden. Maargoed, je weet het nooit hoe ik zal worden als ik moeder mag worden ;)

Op de tafel staan? maar hoe moet een kind dan weten dat een tafel iets is om iets op te zetten? Ik vind het belachelijk dat een kind op tafel mag staan! dan vraag je er om dat er vanalles over tafel gaat.
Ik heb ook een oom en tante waar het er zo aan toe gaat. Vind t gewoon een beetje aso. met je vieze voeten op tafel staan en daarna leg je er je koekje neer.

Tja, ik denk ook niet dat ik het mijn kinderen aan zou leren hoor, maar soms is het gewoon goed om eens anders te denken. Onhygienisch is het sowieso al. Een kind kruipt over de vloer, dat vind ik 100 x viezer dan een kind met sokjes op tafel, waarna ik daar mijn koekje neerleg eigenlijk.
Maargoed, ik weet wel dat het algemeen aanvaard is dat een tafel niet is om op te staan, en zeker bij anderen zouden mijn eventuele kinderen dat helemaal nooit mogen, maar soms twijfel ik wel eens over waarom dingen nou niet mogen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2008 20:25

jamillah schreef:Mijn zeun heeft tot twee keer toe zijn strontluier uitgedaan en uitgesmeerd over de muren/ ramen/ deuren en bed in zn slaapkamer.. Terwijl ik dacht dat hij lag te slapen......
De tweede keer heb ik de luier in zn gezicht geduwd.. 'Vies hé! En mama moet het weer schoonmaken!'

Klinkt misschien als ontaarde moeder maar hij heeft het tot nog toe niet weer gedaan..

Geweldig :mrgreen: Moest echt heel hard lachen, maar je hebt helemaal gelijk, zodra ze zelf 'weten' (in dit geval proeven) hoe vies of vervelend of pijnlijk het is leren ze het sneller af.

Er is een opvoedtopic, zal hem wel even uppen :P

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 20:26

Ooit heb ik es een topic over opvoeding geopend maar omdat ik de enige was toendertijd met kids, liep het niet zo.

Er is nu wel een topic over opvoeding, maar dan meer over de opvoeding die je zelf gehad hebt.

Die poepluier in het schattige smoeltje van Boudin, foei toch, je krijgt vast de nanny's van heel de wereld over je heen. :mrgreen: maar wij hebben het ook wel eens gedaan bij een onzer kinderen omdat hij express elke keer in zijn broek kakte, het was toen wel over hee!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jan 2008 20:42

met een neusje drin zou ikzelf veel omeite hebben!! wat een kind ook heeft gedaan!

liever de billen onder de koude kraan!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 jan 2008 20:47

Moest dr ff om lachten :mrgreen: :lol: :mrgreen:. Maar tis vaak wel ff de beste manier, hoe vies/zielig etc. mensen het ook kunnen vinden. Ze laten het de volgende keer wel :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jan 2008 20:47

ik zou dat nooit doen...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 jan 2008 20:53

Ach, het werkt. En hij heeft er niets van gekregen hoor, heb het ook meteen weer schoongemaakt. Ik zal in refowebkids nog wel een foto plaatsen om hier verder niet te offtopic te gaan.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 jan 2008 21:21

Ik was net even in de winkel en daar vertelde de cassierre dat er iemand was geweest die 2 straffen had voor zijn kinderen
In de zeep laten bijten of onder de koude douche met kleren en al.

Vond het zelf verbijsterend

Enne nog even over de bank. Wij hebben ook een stoffen bank, maar daar komen ook veel vlekken in. Nu kunnen de hoezen van de kussens eraf. wie heeft wel eens bankkussenhoezen gewassen?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 21:48

pol schreef:Ik was net even in de winkel en daar vertelde de cassierre dat er iemand was geweest die 2 straffen had voor zijn kinderen

ik ook, wat denk je wat een zooi je dan hebt met al die natte kleren!

Enne nog even over de bank. Wij hebben ook een stoffen bank, maar daar komen ook veel vlekken in. Nu kunnen de hoezen van de kussens eraf. wie heeft wel eens bankkussenhoezen gewassen?

ik

en zometeen kopen wij een bankstel van Ikea met uitwasbare hoezen, lijkt me ideaal. Ook al omdat ik dan een hoes in een andere kleur erbij kan kopen en het lijkt of ik een totaal ander interieur heb.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 jan 2008 09:26

pol schreef:Ik was net even in de winkel en daar vertelde de cassierre dat er iemand was geweest die 2 straffen had voor zijn kinderen

Ik ook :? Dat doe je toch niet!?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jan 2008 09:44

Buiten dat, ik vraag me af wat er mee bereikt moet worden. Een kind in zeep laten bijten, wat is het doel?

Je mag een kind best straffen maar zoek altijd een passende straf. En wees consequent. Dat is misschien wel het belangrijkste. Boudin heeft een strakke hand nodig, tenminste, het is een echte peuterpuber.. Het gebeurt noga eens dat ik hem even op een stoeltje in de hoek zet zodat hij weer even zn kalmte kan hervinden, het driftkikkertje :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 16 jan 2008 09:48

jamillah schreef:Buiten dat, ik vraag me af wat er mee bereikt moet worden. Een kind in zeep laten bijten, wat is het doel?

Je mag een kind best straffen maar zoek altijd een passende straf. En wees consequent. Dat is misschien wel het belangrijkste. Boudin heeft een strakke hand nodig, tenminste, het is een echte peuterpuber.. Het gebeurt noga eens dat ik hem even op een stoeltje in de hoek zet zodat hij weer even zn kalmte kan hervinden, het driftkikkertje :lol:

Ja, maar dat vind ik een passende straf, daar krijgt een kind niks van. Keertje in de gang, of op de trap of weet ik veel. Hoewel het niet helpt als dat dagelijks gebeurt trouwens, maargoed. Maar in zeep bijten of met kleding en al onder een koude douche, daar zou een kind iets aan overhouden :(

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2008 09:52

Ik ben als peuter weleens onder de douche gezet met kleren en al, daar heb ik niets aan over gehouden hoor ;) De reden was dat ik een enorme driftbui had... en het hielp blijkbaar. Ik weet er zelf niets meer van.

Terug naar “Archief”